HedvigR Skrevet 4. august 2012 #1 Skrevet 4. august 2012 Lurer på om det er noen som har noen kreative forslag når det gjelder å erstatte tortillalefser eller tacoskjell med noe annet som er litt sunnere? Har gjerne lyst å prøve ut noen forskjellige varianter, selv om jeg er veldig glad i lefsene, men det skader jo ikke variere litt Har lest om folk som bytter ut lefsene med store salatblader, og det var jo faktisk kjempegodt! Men kjenner jeg KG rett er det sikkert noen som har noen flere ideer her?
Brunhilde Skrevet 4. august 2012 #3 Skrevet 4. august 2012 Jeg velger den grove varianten lefser og innbiller meg at det er litt sunnere.
HedvigR Skrevet 4. august 2012 Forfatter #4 Skrevet 4. august 2012 Jeg velger den grove varianten lefser og innbiller meg at det er litt sunnere. Ja, har gjort det noen ganger jeg og, men jeg synes de har en så himla søt ettersmak, som jeg ikke liker så godt. Ganske dumt. Ellers synes jeg som regel grovprodukter er godt.
Safira Skrevet 5. august 2012 #5 Skrevet 5. august 2012 Hva med å lage sine egne grove lefser? Da har du jo full kontroll på hva de inneholder (og det smaker godt)
HedvigR Skrevet 5. august 2012 Forfatter #6 Skrevet 5. august 2012 Ja, det kan jeg jo selvfølgelig gjøre. Får vel prøve meg når ferien er over tenker jeg. Også er det jo også godt å spise taco som en vanlig salat, uten å pakke den inn i noe som helst.
Gjest Hikken Skrevet 7. august 2012 #7 Skrevet 7. august 2012 Jeg bruker som oftest salatblader, men jeg har hørt at noen bruker såkalt " lavkarbopannekake " laget av egg og fløte. 2 egg og en halv desiliter fløte piskes sammen og stekes tynn i en stor panne. Har ikke prøvd det ut selv ennå men planlegger å gjøre det i nærmeste fremtid
HedvigR Skrevet 7. august 2012 Forfatter #8 Skrevet 7. august 2012 Oi, interessant, kanskje jeg skal prøve ut det jeg og
Gjest Borghild Skrevet 7. august 2012 #9 Skrevet 7. august 2012 Bruker glutenfri piadina jeg, den er sunnere enn tacolefsene.
Jane F. Skrevet 7. august 2012 #10 Skrevet 7. august 2012 Hva med å lage noe slikt som Tina gjør i denne oppskriften bare med litt grovere mel? http://www.recept.nu/tina_nordstrom/huvudratter/fisk_och_skaldjur/tacos_med_tempurafriterad_flundra/
Anglofil Skrevet 7. august 2012 #11 Skrevet 7. august 2012 (endret) Selv bruker jeg Mama Lupe's tortillalefser, lavkarbolefser. Mvh Yvonne Endret 8. august 2012 av Yvonne
Scherbatsky Skrevet 7. august 2012 #12 Skrevet 7. august 2012 Jeg bruker isbergsalat, funker fint. Godt, crispy (som tacoskjell) og man får pakket inn tacoinnholdet som i en lefse. Selv bruker jeg Mama Lupe' tortillalefser, lavkarbolefser. Mvh Yvonne Gleder meg sånn til å prøve de! Sweden, here I come!
Anglofil Skrevet 7. august 2012 #13 Skrevet 7. august 2012 Gleder meg sånn til å prøve de! Sweden, here I come! Jeg synes de er veldig gode, kjenner nesten ikke forskjell til vanlige tortillalefser. Mvh Yvonne
Scherbatsky Skrevet 8. august 2012 #14 Skrevet 8. august 2012 Jeg synes de er veldig gode, kjenner nesten ikke forskjell til vanlige tortillalefser. Mvh Yvonne Takk for info! Det er det jeg håper på. Vanlige tortilla lefser blir jeg også litt smårar i magen av, i tillegg til at det er mye karbo i de. Kjøper du de på nett eller i vårt kjære naboland? Fant de på nett, men porto var 150 kr.
Anglofil Skrevet 8. august 2012 #15 Skrevet 8. august 2012 Takk for info! Det er det jeg håper på. Vanlige tortilla lefser blir jeg også litt smårar i magen av, i tillegg til at det er mye karbo i de. Kjøper du de på nett eller i vårt kjære naboland? Fant de på nett, men porto var 150 kr. Bestiller fra nett, enten fra lavkarbohuset eller netrition.com. Mvh Yvonne
Gjest Borghild Skrevet 8. august 2012 #16 Skrevet 8. august 2012 Selv bruker jeg Mama Lupe' tortillalefser, lavkarbolefser. Mvh Yvonne Hva inneholder disse? Tåler ikke hvetemel og h-,melk, fløte, creme fresh og sånne ting. Tåler lett og skummet melk da.
Anglofil Skrevet 8. august 2012 #17 Skrevet 8. august 2012 Hva inneholder disse? Tåler ikke hvetemel og h-,melk, fløte, creme fresh og sånne ting. Tåler lett og skummet melk da. Ingredienser: Sammalt hvetemel, glutenmel, maisstivelse, havrefiber, soyamel, soyaolje, soyaprotein, sesamfrømel, vann, vegetabilsk fett (soyabønneolje, bommulsfrøolje, vegetabilske mono- og diglyserider, sitronsyre), salt, kalsiumsulfat, natriumfosfat E339, dextrose, natron, fumarsyre, konserveringsmiddel (E223, E281, E282), sukralose, fortykningsmidler (E 412, E415, E466). Så da tror jeg nok ikke disse er noe for deg dessverre. Mvh Yvonne
Gjest Borghild Skrevet 8. august 2012 #18 Skrevet 8. august 2012 Ingredienser: Sammalt hvetemel, glutenmel, maisstivelse, havrefiber, soyamel, soyaolje, soyaprotein, sesamfrømel, vann, vegetabilsk fett (soyabønneolje, bommulsfrøolje, vegetabilske mono- og diglyserider, sitronsyre), salt, kalsiumsulfat, natriumfosfat E339, dextrose, natron, fumarsyre, konserveringsmiddel (E223, E281, E282), sukralose, fortykningsmidler (E 412, E415, E466). Så da tror jeg nok ikke disse er noe for deg dessverre. Mvh Yvonne Æsj, så dumt. Men takk for svar ihvertfall. Da får jeg fortsette med glutenfri piadina.
Anglofil Skrevet 8. august 2012 #19 Skrevet 8. august 2012 Æsj, så dumt. Men takk for svar ihvertfall. Da får jeg fortsette med glutenfri piadina. Ja, veldig dumt. De er kjempegode, smaker litt som grovere tortillas. Selv ble jeg veldig overrasket. Jeg kan nemlig ikke fordra soya-smaken. Får håpe du finner noen du kan spise og liker til slutt. Mvh Yvonne
Gjest Borghild Skrevet 8. august 2012 #20 Skrevet 8. august 2012 Ja, veldig dumt. De er kjempegode, smaker litt som grovere tortillas. Selv ble jeg veldig overrasket. Jeg kan nemlig ikke fordra soya-smaken. Får håpe du finner noen du kan spise og liker til slutt. Mvh Yvonne Ja, glutenallergi er noe dritt. Heldigvis er piadinaene kjempegode også spiser jeg mye av de små tacotubsene. Mye greiere enn skjell syns jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå