AnonymBruker Skrevet 4. august 2012 #1 Skrevet 4. august 2012 Jeg vil søke på en jobb og det står at de ønsker å få vitnemål og attester elektronisk som vedlegg i søknaden, hvordan gjør jeg det? Er vant med at det står at man tar med vitnemål og attester på et eventuelt intervju. Kan jeg scanne papirene mine selv? Lagre de som pdf-filer og som vedlegg i søknaden? Eller er ikke det lov? Noen krever jo når man leverer papirer som er stemplet som "bekreftet kopi". Mens noe jeg har scannet selv er jo ikke bekreftet på noen måte, men jeg må jo legge de til selv i selve søknaden, det kan ingen tidligere arbeidsgiver gjøre for meg. Jeg har noen stemplet kopier liggende, bør jeg scanne de isteden for originalene? Eller originalene? Dere som har gjort dette før, hvordan gjorde dere det? Føler meg dum nå, hehe Anonym poster: ba541698d22bf7e50e47d334d95f6e99
JohnS Skrevet 4. august 2012 #2 Skrevet 4. august 2012 Du bare skanner de inn selv og sender bildene. Hvis de vil se originalene ber de bare om å få se de senere, enkelt og greit. Attestert/bekreftet/rett kopi betyr ingenting i dag da den som lager kopien ikke kan vite om det de kopierer er ekte eller ikke. Du kan fint skrive ut et vitnemål på en laserskriver hjemme og få en rett kopi av den hvor som helst. Dette er grunnen til at for eksempel Samordna opptak ikke lenger vil ha slike kopier.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2012 #3 Skrevet 4. august 2012 Hmm, det er ennå en del som ber om bekreftede kopier og de får jeg kopiert og stemplet på NAV og NAV ser jo at feks vitnemålet mitt fra universitetet er ekte pga det er laget av et spesielt papir med noen greier på sånn at en kopi ikke ser ut som en original, og de er veldig vanskelig å etterligne. Jobbattestene mine ser man at er originaler hvis man ser nøye på de, fordi da ser man at det er original signaturer av sjefene. Man ser at det er ekte pennestreker. Men jeg skjønner hva du mener, kopimaskiner tar veldig like kopier Takk for svar! Anonym poster: ba541698d22bf7e50e47d334d95f6e99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå