Gå til innhold

Er det lov å gå med shorts som ansatt på 7/11, Narvesen, bensinstasjoner osv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på et sånt sted, og lurte på om noen vet om det er greit å gå i shorts når man jobber?

Ingen av de som jobber der har sagt noe om det, og jeg har gått med det før, men da sa ingen noe, men da var heller ikke sjefen der. Men fortsatt litt usikker, er det noen kleskode for det? Vi har jo ingen uniform-bukse...

Anonym poster: daa09005d25ff28c6c2aee91a5c57161

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hender jeg ser noen gjør det og da reagerer jeg veldig på det. Du jobber med mat, da går du ikke med bare ben. Enkelt og greit.

Anonym poster: 5052472045f25c89236e51658bdc7277

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det ser litt rart ut, men for min del er det viktigere at du har håret i strikk om det er litt lengde på det, enn bare ben. Men jeg ville hørt med sjefen jeg, så får du svaret som gjelder for din arbeidsplass.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hender jeg ser noen gjør det og da reagerer jeg veldig på det. Du jobber med mat, da går du ikke med bare ben. Enkelt og greit.

Fordi?

Anonym poster: ce829abc3ab764d09df72e9624e7c076

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg hadde hatt strømpebukse under da? Like ekkelt da?

Anonym poster: daa09005d25ff28c6c2aee91a5c57161

Gjest *Maja*
Skrevet

Dette må du spørre sjefen om. Det er han/hun som bestemmer hva som er greit.

• Liker 3
Skrevet

Pleier du å tilberede mat med beina? Om det er feil med bare ben, så skulle det vel være like feil med bare armer.

:popcorn:

• Liker 10
Skrevet

Vet at Statoil faktisk har skjørt og shorts til uniformen, så det kan da ikke gjøre noe...

• Liker 1
Skrevet

En shorts er ikke bare en shorts. En shorts med litt lengde på kan vell ikke være galt?

Skrevet

Hvor shorts? Er vel greiere med skjørt?

Skrevet

Jeg fikk ikke lov til å gå med shorts når jeg jobbet i oppvasken på et hotell på grunn av mattilsynet. Vi får ikke en gang gå i shorts i min nåværende jobb som tlfselger, på grunn av diverse regler. Har enda ikke helt skjønt det, men det er visstnok ikke lov til å gå i shorts når man har med mat å gjøre.. Eller bare generelt?

Skrevet

På kafeen jeg jobbet på sist så var det ikke lov med shorts/skjørt av hensyn til kundene og ikke minst av sikkerhetshensyn mtp på at man også lagde varmmat der (sprut fra stekepanne osv)

Skrevet

Jeg fikk ikke lov til å gå med shorts når jeg jobbet i oppvasken på et hotell på grunn av mattilsynet. Vi får ikke en gang gå i shorts i min nåværende jobb som tlfselger, på grunn av diverse regler. Har enda ikke helt skjønt det, men det er visstnok ikke lov til å gå i shorts når man har med mat å gjøre.. Eller bare generelt?

:klo:

AnonymBruker
Skrevet

:klo:

Det kan være kundene blir fornærmet.

Anonym poster: ce829abc3ab764d09df72e9624e7c076

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Skjønner ikke helt hvorfor du spør her om dette? En ting er jo hva vi syns om at du bruker shorts, men om du lurer på om du får lov til det, så er det jo bare sjefen din som kan svare på det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobber på bensinstasjon. Det er ikke lov av samme grunn som det ikke er lov med sandaler uten sokker; HMS, spesielt med tanke på varme/brennende ting, fettsprut som noen skriver her oppe feks. Hygienehensyn er det nok også. Bensinstasjoner (Shell i mitt tilfelle) sikter også på å ha noenlunde lik uniform verden over,og vi har derfor valget mellom mørk bukse eller uniformbukse.<br /><br /> Anonym poster: 04afe320c7f8fd7883cd7a39465e55f4

Skrevet

Der jeg jobber på bensinstasjon må vi bruke bukser som vi får utdelt. Jeg kunne ikke tenkt meg å gå i shorts uansett. Søler litt nå og da, griser meg til når jeg rydder, bærer, vasker... greit å ha beskyttelse itilfelle jeg skulle søle noe veldig varmt e.l

Men ja, hør med sjefen!!

AnonymBruker
Skrevet

Pleier du å tilberede mat med beina? Om det er feil med bare ben, så skulle det vel være like feil med bare armer.

:popcorn:

HMS.

Jeg har for god tro på voksne mennesker, jeg antok at det var temmelig selvinnlysende at man ikke lagde mat i shorts i en profesjonell setting.

Skrevet

HMS.

Jeg har for god tro på voksne mennesker, jeg antok at det var temmelig selvinnlysende at man ikke lagde mat i shorts i en profesjonell setting.

Jeg forstår faktisk ikke problemet jeg da. Hva går utover HMS ved kortbukse, i forhold til t-skjorte for eksempel. Armene er da mer utsatt for å f.eks brenne seg på en grillplate enn det beina er. Kan dog forstå at man ikke skal bruke shorts som knapt dekker rumpeballene. Men hva er egentlig problemet med en bukse som går til under kneet?

Vel, det er nok greit at jeg ikke skal tilberede og selge mat på jobb :jepp:

Skrevet

Jeg forstår faktisk ikke problemet jeg da. Hva går utover HMS ved kortbukse, i forhold til t-skjorte for eksempel. Armene er da mer utsatt for å f.eks brenne seg på en grillplate enn det beina er. Kan dog forstå at man ikke skal bruke shorts som knapt dekker rumpeballene. Men hva er egentlig problemet med en bukse som går til under kneet?

Vel, det er nok greit at jeg ikke skal tilberede og selge mat på jobb :jepp:

kommer vel an på hva slags retningslinjer bedriften har. Der jeg jobber må vi ha på refleksvest hver gang vi skal ut døra. Og vi skal egentlig bruke briller og hansker når vi vasker gulvet. Bedriften er amerikansk, og sjefen sier de er livredd for å bli saksøkt, så da må det være strenge retningslinjer på sånne ting :P Er nok derfor vi må bruke disse buksene også, som er i et tykt og slitesterkt stoff.

Vi ser jo ikke poenget med halvparten av disse reglene, men vi skal jo følge de fordi amerikanerne er redde xD Er ikke så mye vi kan gjøre med det :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...