Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min eks har et helt utrolig dårlig forhold og han nekter å samarbeide om barna. Vi har vært fra hverandre i to år og helt siden dag en har barna gitt klart utrykk for at de ikke vil til pappa og det er fortsatt sterke protester og gråting dersom det blir personlig overlevering(ikke bhg og sfo). Jeg får også ofte tlf fra dem der de gråter og vil hjem. Vi hadde i utgangspunktet annenhver uke, men jeg har klart å få det ned til kun annenhver helg fredag til søndag. (far har frivillig gått med på dette) Jeg har, av frykt for rettsak, overholdt samværet og sendt barna til far. Nå skal det sies at det ikke er mistanke om overgrep el vold, men far er hissig og har til tider problemer med å kontrolere tempramentet. Jeg har fått gjennomgå noen ganger i løpet av ti år(i fylla...) for å si det sånn...

Jeg har vært i dialog med bv og de vil ikke råde meg til det ene eller det andre - jeg må vurdere selv, noe som igjen ikke gir meg noe valg. Dersom det blir rettsak, som er høyst aktuelt, vil det bli brukt mot meg dersom jeg holder barna igjen.

Hva ville du gjort i en slik situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes faren det er stas med samvær når barna bare gråter? Som foreldre må dere nesten sammen finne ut hva som er best for barna deres. Han som far har vel her et stort ansvar for å sørge for at barna trives under samværet. Jeg tror jeg ville tatt kontakt med familievernkontoret i første omgang og bedt om hjelp i noen sesjoner fordi dere snakker sdårlig sammen. Tema er hvordan få samvær til å fungere for barna. Først hadde dere halve tiden hver, og barna var mye ulykkelige. Da må man se på hva som kan gjøres. Trappe ned samvær synes jeg var lurt. Neste er da å finne ut hvordan barna skal trives hos far. Her må far virkelig legge seg i selen, du kan ikke ha mer enn støttefunksjon ved å prate positivt om samvær + gkøre overleveringer best mulig. Så prøver man det en periode og ser hvordan det går. Hvis det går bra, kan man øke samvær igjen. Hvis det går dårlig og barna er dønn ulykkelige hos far, bør man vurdere om man skal redusere ytterligere.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...