MarianneE Skrevet 16. februar 2004 #1 Del Skrevet 16. februar 2004 Vesker skal toves med jeans har jeg lest, men hva bruker jeg? Grønnsåpe eller vanlig vaskepulver? Bruker jeg grønnsåpe er det jo bare og gi jeansa en ny omgang i vaskemaskinen med pulver etterpå. Og om jeg bruker grønnsåpe, hvilken mengde trenger jeg? Men, hvordan stiller jeg inn maskina? Vanlig 60 graders? Djiiz.... veit jo ingentig jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 16. februar 2004 #2 Del Skrevet 16. februar 2004 Jeg har tovet mine vesker sammen med hånklær jeg (ville aldri tovet dem med jeans) og helleer aldri med håndklær igjen (iallfall ingen vi bruker til vanlig)... Håndklærne ble nemlig utrolig stygge etterpå og har fortsatt rester av ulltråder. Utrolig irriterende og kjedelig! Nå vasker jeg veskene alene i maskinen og de blir faktisk like fine! Jeg vasker dem på 50° eller 60° og med milo. Ca en sånn hette med milo. Bruker ikke skyllemiddel. Også vaskes dem på vanlig vask. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 16. februar 2004 #3 Del Skrevet 16. februar 2004 Jeg har tovet mange vesker og tøfler i maskinen. Jeg bruker alltid Milo og 60 grader. Jeg tover alltid i lag med håndklær, det beste resultatet får man riktignok når man kan tove en maskin full i ull. Om ullen røyter eller ikke kommer an på kvaliteten på ullgarnet. Og lengden på ullfibrene. Jeg har aldri vært plaget med røyting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 16. februar 2004 #4 Del Skrevet 16. februar 2004 Om ullen røyter eller ikke kommer an på kvaliteten på ullgarnet. Og lengden på ullfibrene. Jeg har aldri vært plaget med røyting. Du har sikkert et stort poeng med det ja, for jeg kjøper stort sett bare billig-billig garn.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 16. februar 2004 #5 Del Skrevet 16. februar 2004 Jeg bruker safirgarn fra sparkjøp det er billig, men har lange ullfiber. Tover stadig vekk i lag med håndklær(senest på lørdag) og er aldri plaget med røyting. Jeg synes tovingen blir fastere og finere jo fullere maskinen er. Og da er kanskje jeans tingen siden det ikke er så mye som fester seg på dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 17. februar 2004 Forfatter #6 Del Skrevet 17. februar 2004 For det stod i et hefte jeg kjøpte at det ble anbefalt og tove sammen med jeansstoff, på grunn av "hardheten" på vaska... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Kaisa* Skrevet 17. februar 2004 #7 Del Skrevet 17. februar 2004 Har tovet en del vesker og tøfler nå. Jeg kaster de i vaskemaskinen med håndklær og vasker på 60 grader med Milo. Bruker også litt skyllemiddel. Jo mer du har i vaskemaskina, jo finere blir resultatet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 17. februar 2004 Forfatter #8 Del Skrevet 17. februar 2004 Kan jeg ta en rød veske sammen med sort? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Kaisa* Skrevet 17. februar 2004 #9 Del Skrevet 17. februar 2004 Du bør sjekke om de farger først iallefall.. :-? Legg de i bløt en liten stund. Men hvem vet kanskje det hadde blitt stilig om det hadde blitt feks shateringer.. Kult Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå