Gå til innhold

Trenger hjelp ang. posting av brev.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg har nå skaffet meg et par brev venner jeg skal sende brev til i løpet av uken!

Men jeg lurte litt på om det gikk ann å sende en 24 grams sjokolade i de avlange konvoluttene?

Da må man vel også kjøpe frimerke til 50 grams brev eller noe sånt?

Har ikke mye greie på det her!

Er det A eller B prioritert når du skal sende til Asia og USA?

Takk for svar, på forhånd!

P.S Jeg aner ikke om dette ligger på riktig sted.

AnonymBruker
Skrevet

Er det lov å sende mat i brev til USA?

Anonym poster: 511df23429ad6da8b94676ff63671033

Skrevet (endret)

Heisann!

Jeg har nå skaffet meg et par brev venner jeg skal sende brev til i løpet av uken!

Men jeg lurte litt på om det gikk ann å sende en 24 grams sjokolade i de avlange konvoluttene?

Da må man vel også kjøpe frimerke til 50 grams brev eller noe sånt?

Har ikke mye greie på det her!

Er det A eller B prioritert når du skal sende til Asia og USA?

Takk for svar, på forhånd!

P.S Jeg aner ikke om dette ligger på riktig sted.

Du kan sende sjokolade i hva du vil, men putt det i en konvolutt og få portoen på postkontoret/post i butikk, så er du sikker på at det blir riktig. Det er A- og B-post til utlandet også, men det koster selvfølgelig mer. Ja, du kan sende sjokolade til utlandet, men når man sender mer enn brev/papirer (uansett hva det er) til utlandet så må det fylles ut en liten lapp med tolldeklarasjon, den får du også på posten. Kjedelig å fylle ut en lapp bare for å få sendt sjokolade, men det skal gjøres, og med lappen går den raskere gjennom tollbehandlingen:)

Edit: Ser at du spør om det er A eller B, ikke om det er A og B. A-post går raskere, B-post er billigere. Men man får ikke B-post før man når en viss vekt (det gjør man ikke med et brev og en liten sjokolade), men uansett vil B-post til Asia/Usa ta 2-5 uker fordi det sendes med båt, så med mindre det er mye å spare på det, altså en stor pakke f.eks, så ville jeg heller valgt A-post som går med fly, og tar langt kortere tid.

Endret av Ananas.
Skrevet

Du kan sende sjokolade i hva du vil, men putt det i en konvolutt og få portoen på postkontoret/post i butikk, så er du sikker på at det blir riktig. Det er A- og B-post til utlandet også, men det koster selvfølgelig mer. Ja, du kan sende sjokolade til utlandet, men når man sender mer enn brev/papirer (uansett hva det er) til utlandet så må det fylles ut en liten lapp med tolldeklarasjon, den får du også på posten. Kjedelig å fylle ut en lapp bare for å få sendt sjokolade, men det skal gjøres, og med lappen går den raskere gjennom tollbehandlingen:)

Aha! Okei, så det fikser man på posthuset? Så hvor dyrt tror du det kan bli?

Gjest Daenerys
Skrevet

Du fikser det på posten ja. Du kommer nok under 100-lappen, kommer an på hvor dyr konvolutt du velger, hvor tykk brevet er når sjokoladen er oppi, og hvor mye det veier :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...