krii3 Skrevet 4. august 2012 #1 Skrevet 4. august 2012 Heisann! Jeg har nå skaffet meg et par brev venner jeg skal sende brev til i løpet av uken! Men jeg lurte litt på om det gikk ann å sende en 24 grams sjokolade i de avlange konvoluttene? Da må man vel også kjøpe frimerke til 50 grams brev eller noe sånt? Har ikke mye greie på det her! Er det A eller B prioritert når du skal sende til Asia og USA? Takk for svar, på forhånd! P.S Jeg aner ikke om dette ligger på riktig sted.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2012 #2 Skrevet 4. august 2012 Er det lov å sende mat i brev til USA? Anonym poster: 511df23429ad6da8b94676ff63671033
Ananas. Skrevet 4. august 2012 #3 Skrevet 4. august 2012 (endret) Heisann! Jeg har nå skaffet meg et par brev venner jeg skal sende brev til i løpet av uken! Men jeg lurte litt på om det gikk ann å sende en 24 grams sjokolade i de avlange konvoluttene? Da må man vel også kjøpe frimerke til 50 grams brev eller noe sånt? Har ikke mye greie på det her! Er det A eller B prioritert når du skal sende til Asia og USA? Takk for svar, på forhånd! P.S Jeg aner ikke om dette ligger på riktig sted. Du kan sende sjokolade i hva du vil, men putt det i en konvolutt og få portoen på postkontoret/post i butikk, så er du sikker på at det blir riktig. Det er A- og B-post til utlandet også, men det koster selvfølgelig mer. Ja, du kan sende sjokolade til utlandet, men når man sender mer enn brev/papirer (uansett hva det er) til utlandet så må det fylles ut en liten lapp med tolldeklarasjon, den får du også på posten. Kjedelig å fylle ut en lapp bare for å få sendt sjokolade, men det skal gjøres, og med lappen går den raskere gjennom tollbehandlingen:) Edit: Ser at du spør om det er A eller B, ikke om det er A og B. A-post går raskere, B-post er billigere. Men man får ikke B-post før man når en viss vekt (det gjør man ikke med et brev og en liten sjokolade), men uansett vil B-post til Asia/Usa ta 2-5 uker fordi det sendes med båt, så med mindre det er mye å spare på det, altså en stor pakke f.eks, så ville jeg heller valgt A-post som går med fly, og tar langt kortere tid. Endret 4. august 2012 av Ananas.
krii3 Skrevet 4. august 2012 Forfatter #4 Skrevet 4. august 2012 Er det lov å sende mat i brev til USA? Anonym poster: 511df23429ad6da8b94676ff63671033 Er det lov å sende mat i brev til USA? Anonym poster: 511df23429ad6da8b94676ff63671033 Du kan sende sjokolade i hva du vil, men putt det i en konvolutt og få portoen på postkontoret/post i butikk, så er du sikker på at det blir riktig. Det er A- og B-post til utlandet også, men det koster selvfølgelig mer. Ja, du kan sende sjokolade til utlandet, men når man sender mer enn brev/papirer (uansett hva det er) til utlandet så må det fylles ut en liten lapp med tolldeklarasjon, den får du også på posten. Kjedelig å fylle ut en lapp bare for å få sendt sjokolade, men det skal gjøres, og med lappen går den raskere gjennom tollbehandlingen:) Du kan sende sjokolade i hva du vil, men putt det i en konvolutt og få portoen på postkontoret/post i butikk, så er du sikker på at det blir riktig. Det er A- og B-post til utlandet også, men det koster selvfølgelig mer. Ja, du kan sende sjokolade til utlandet, men når man sender mer enn brev/papirer (uansett hva det er) til utlandet så må det fylles ut en liten lapp med tolldeklarasjon, den får du også på posten. Kjedelig å fylle ut en lapp bare for å få sendt sjokolade, men det skal gjøres, og med lappen går den raskere gjennom tollbehandlingen:) Aha! Okei, så det fikser man på posthuset? Så hvor dyrt tror du det kan bli?
Gjest Daenerys Skrevet 4. august 2012 #5 Skrevet 4. august 2012 Du fikser det på posten ja. Du kommer nok under 100-lappen, kommer an på hvor dyr konvolutt du velger, hvor tykk brevet er når sjokoladen er oppi, og hvor mye det veier
Ananas. Skrevet 4. august 2012 #6 Skrevet 4. august 2012 Aha! Okei, så det fikser man på posthuset? Så hvor dyrt tror du det kan bli? Kommer an på hvor mye det veier, men med bare sjokoladen og et par ark så kommer du nok innenfor 50g.. Prislisten er her http://www.posten.no/produkter-og-tjenester/portopriser
krii3 Skrevet 4. august 2012 Forfatter #7 Skrevet 4. august 2012 Kommer an på hvor mye det veier, men med bare sjokoladen og et par ark så kommer du nok innenfor 50g.. Prislisten er her http://www.posten.no...ter/portopriser Kommer an på hvor mye det veier, men med bare sjokoladen og et par ark så kommer du nok innenfor 50g.. Prislisten er her http://www.posten.no...ter/portopriser Åh! Takk skal du ha! Det ble ikke så ille
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå