Yesterday Skrevet 4. august 2012 #1 Del Skrevet 4. august 2012 Når jeg hadde bursdag tidligere i år fikk jeg kr av mine foreldre til å kjøpe meg en symaskin Har ikke fått ut fingeren ennå og kjøpt den! Syr noe men så langt har jeg ikke eid en symaskin så det blir for hånd, jeg har blitt flink til det men ønsker meg en maskin. Skal få kjøpt i neste uke. Noen tips?? Jeg tenker maks 3000 kr da jeg ikke har all verden å bruke på det, fikk 2000kr, og jeg trenger ikke noe kjempe avansert til 10.000 kr. Merker dere anbefaler? Eller fraråder? Modeller? Fornøyd med din? Er ikke helt nybegynner da jeg har lånt mamma og ei venninne sine symaskiner, og jeg lærer fort sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^me^ Skrevet 4. august 2012 #2 Del Skrevet 4. august 2012 det lurer jeg også på.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murray Skrevet 4. august 2012 #3 Del Skrevet 4. august 2012 Slenger meg med på denne Skal også kjøpe symaskin nå, men lurer veldig på hvilken jeg skal velge. Gleder meg til å sitte og sy og pludre i høst, haha.. Synes det er veldig artig Tenker ca 3000,- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 4. august 2012 Forfatter #4 Del Skrevet 4. august 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2012 #5 Del Skrevet 4. august 2012 Anbefaler dere å sende en mail til noen som forhandler symaskiner, skrive hva slags type maskin dere er ute etter, hva slags funksjoner den må ha og hvilken prisklasse dere trenger. Feks http://sysiden.no/ eller http://www.symaskiner.no/ Anonym poster: e2124b316e4408f433acab8200b96670 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 4. august 2012 Forfatter #6 Del Skrevet 4. august 2012 Møter heller opp og spør, det er flere "sybutikker" her jeg bor så. Vil få tips fra brukere, ikke bare selgere. Men takk for forslaget Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninnin86 Skrevet 5. august 2012 #7 Del Skrevet 5. august 2012 Jeg fikk en Singer symaskin i bryllupsgave! Jeg er helt nybegynner, men den maskinen skal visst være veldig bra! Jeg aner dessverre ikke hvor mye den koster, men tipper Singer kommer i flere utgaver og prisklasser! Jeg må legge til at jeg ikke har sydd siden 10. klasse på skolen, og det er 10 år siden. Jeg visste ikke en gang hvordan man tredde symaskinen jeg fikk, men det viste seg å være veldig enkelt! God bruksanvisning følger med! I tilleg følger det med spoler, ekstranåler osv. Jeg klarte faktisk å sy opp dusjforhenget vårt på første forsøk Den har mange funksjoner, og mange ulike sting man kan velge! I tillegg til vanlig rettsøm og sikk-sakk-søm finnes det muligheter til å lage flere ulike border med maskinen Foreløpig veldig fornøyd med maskinen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2012 #8 Del Skrevet 8. august 2012 hvis du går på forumet sykroken.no, så kan du søke der om mange symaskin-anbefalinger. Men vær på vakt at du kan bli fristet til å kjøpe noe dyrere enn du har planlagt til å begynne med.. Du kan også få 10% rabatt hos noen symaskinselgere, som en sykrok-medlem. I den prisen du oppgir, anbefaler jeg at du heller kjøper deg en brukt, overhalt mekanisk maskin, f.eks Janome easyjeans, pfaff selecte etc. Enkelte butikker/ forhandlere kan også ha utstillingsmodeller (demo) de selger litt rimelige. Av og til selger de også brukte maskiner for kunder - de er da har vært inn til service og selges med garanti. Du vil få aller mest igjen for pengene ved å kjøpe brukt. Ellers finn.no er alternativet, men da får du ikke med garanti (ikke nødvendigvis problem, gamle mekaniske symaskiner av god kvalitet kan virke i lengre enn 20 år uten problemer). Og det sier jeg nå, 4 år etter jeg kjøpte min første symaskin, Husqvarna Emerald 118, den koster rundt tre og halvt. Det er en veldig bra symaskin, og blir ofte anbefalt som første symaskin! Og jeg er forsåvidt fortsatt fornøyd med den, den er enkel å bruke, stødig, elegant og pålitelig. Men det er også ting jeg ikke liker - det er ikke så mange eksta føtter til den, jeg savner overtransportør og synes symaskinen kunne vært raskere. Og alle disse ekstra sømmer som den har, jeg har ikke brukt de en eneste gang. Hvis jeg skulle kjøpe en symaskin nå, tror jeg ville tenkt annerledes enn da; jeg ville for eksempel prioritert maks bredde på sikksakk-søm, hastighet og flere knapphull-sømer framfør dekorasjonssømer. Og overlock-sømer ble unødvendig for meg, de også, det blir uansett ikke pent som med overlock, og jeg kjøpte meg en overlock til slutt. Men alt dette kommer an på hva du skal sy! Jeg trodde jeg skulle "bare" legge opp bukser og sy gardiner, men nå syr jeg barneklær og klær til meg selv. Tror jeg ville selv kjøpt en billig brukt maskin først, og sett an på hvilke behov jeg kommer til å få.. Jeg er forresten også glad at jeg ikke kjøpte en dyrere symaskin som første symaskin - da ville jeg antaglivis prioritert feile ting, og ville uansett ikke vært 100% fornøyd nå, bare at jeg brukte mer penger. Jeg har forresten også sydd på mamma sin mekanisk og 20 år gammel symaskin før jeg kjøpte min. Min er definitivt mer brukervennlig, mindre bråkete, men mamma sin er rаskere, er en skikkelig arbeidshest uten finesser den der.. Kanskje derfor jeg savner en raskere maskin. <br /><br /> Anonym poster: feda32561446011b642c3b84fcbbf01e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 8. august 2012 #9 Del Skrevet 8. august 2012 Når jeg hadde bursdag tidligere i år fikk jeg kr av mine foreldre til å kjøpe meg en symaskin Har ikke fått ut fingeren ennå og kjøpt den! Syr noe men så langt har jeg ikke eid en symaskin så det blir for hånd, jeg har blitt flink til det men ønsker meg en maskin. Skal få kjøpt i neste uke. Noen tips?? Jeg tenker maks 3000 kr da jeg ikke har all verden å bruke på det, fikk 2000kr, og jeg trenger ikke noe kjempe avansert til 10.000 kr. Merker dere anbefaler? Eller fraråder? Modeller? Fornøyd med din? Er ikke helt nybegynner da jeg har lånt mamma og ei venninne sine symaskiner, og jeg lærer fort sånt. Hva skal du sy da? Jeg kjøpte meg en maskin på salg sist vår - min første maskin. Kjøpte den på nett, symaskiner.no eller noe sånt..Fikk den i posten, veldig greit. MEN - Nå som jeg venter baby så merker jeg at den strever litt med tyngre stoffer, som feks dobbel fleece. Jeg har en singer som kostet meg ca 2000 kr. Om du bare skal sy lette stoffer så er en slik rimelig maskin helt grei, men om du skal sy tykkere stoffer så er det kansje greit å kjøpe en litt dyrere type som gjerne toler mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 9. august 2012 Forfatter #10 Del Skrevet 9. august 2012 Tusen takk for tips! Jeg skal i utgangspunktet bare legge opp bukser og fikse ting, men også prøve meg litt frem på sikkert tynne stoffer. Har ikke store planer om å sy masse plagg, men hvem vet hva jeg blir fristet til Jeg har sett litt etter en brukt symaskin, men kan se litt mer. Skjønte ikke alt du skrev om Anonym, har ikke peiling på hva overlock eller overtransportør er, men du trenger ikke forklare, hehe. Jeg kan google! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2012 #11 Del Skrevet 9. august 2012 Nei, hehe, det visste jeg heller ikke noe om før, men det kommer, skal du se. <br /><br /> Anonym poster: feda32561446011b642c3b84fcbbf01e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stueloff Skrevet 15. august 2012 #12 Del Skrevet 15. august 2012 Jeg fikk en Singer 1507 i bursdagsgave hos foreldrene mine nå i august. Jeg kan ingenting om disse maskinene, men en venninne av min mor som er ganske dreven i alt som har med håndarbeid å gjøre anbefalte den på det varmeste som nybegynnermaskin. Har bare fått brukt den én gang selv, så vet ikke hvordan den holder seg over tid, men det jeg kan si er at den er utrolig brukervennlig. Har tidligere bare brukt mammas symaskin og det ender som regel med at jeg river meg i håret for at jeg ikke får til noen ting. Med denne var det lekende lett, trengte ikke ringe mamma en eneste gang fordi jeg plagdes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belin Skrevet 20. august 2012 #13 Del Skrevet 20. august 2012 Jeg kjøpte Janome MC5200 via Sysiden.no Kan anbefale kjøp via de på det varmeste! Utrolig service. Er du medlem i Sykroken, så får du rabatt også. Forøvrig er jeg knall fornøyd med Janome. Tenker Easy Jeans er en fin maskin for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå