MarianneE Skrevet 16. februar 2004 #1 Del Skrevet 16. februar 2004 Er strax ferdig med armbåndet ( :-D ) men det jeg lurer på er, hvordan får jeg festet låsen? Har kjøpt sånn "smykkelås" hvor endene er et rør, ikke runding som jeg trodde. Forstod noen det? Uansett, hvordan går jeg frem og får festet dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 16. februar 2004 #2 Del Skrevet 16. februar 2004 Vet ikke helt om jeg skjønte hva slags lås det er, men stort sett har jo alle låser en ring i enden som man skal bruke til å feste med. Jeg gjør det alltid så enkelt som at jeg bruker ståltrådbiten som blir igjen etter at jeg har felt av og fester med. Trer den først bortover armbåndet slik at den kommer til midten, og da surrer jeg den fast i låsen. Skjønte du noe av det? Men kanskje du har en helt annen lås? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 16. februar 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 16. februar 2004 Vet ikke helt om jeg skjønte hva slags lås det er, men stort sett har jo alle låser en ring i enden som man skal bruke til å feste med. Jeg gjør det alltid så enkelt som at jeg bruker ståltrådbiten som blir igjen etter at jeg har felt av og fester med. Trer den først bortover armbåndet slik at den kommer til midten, og da surrer jeg den fast i låsen. Skjønte du noe av det? Men kanskje du har en helt annen lås? Skjønte hva du mente, ja. Det er slike låser jeg ikke har. De jeg har har ikke ring i enden, men et avlangt rør i hver ende. Kanskje jeg skal kjøpe nye låser? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 16. februar 2004 #4 Del Skrevet 16. februar 2004 Da er det vel sånne rør det er meningen at skal klemmes fast, er det ikke? det er kanskje ikke så enkelt på et sånt armbånd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 16. februar 2004 Forfatter #5 Del Skrevet 16. februar 2004 Da er det vel sånne rør det er meningen at skal klemmes fast' date=' er det ikke? det er kanskje ikke så enkelt på et sånt armbånd?[/quote'] Riktig!! Nei, det blir ikke så lett. Skal ta med meg hele greia til byen strax og kjøpe nye låser. Slike med ring på som blir litt enklere og bruke..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 16. februar 2004 #6 Del Skrevet 16. februar 2004 Ja, det er kanskje det enkleste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 16. februar 2004 #7 Del Skrevet 16. februar 2004 Jeg lager mine egen låser på armbåndene. På hver side i ene enden, snurrer jeg til en en ståltråd bit ca 7 cm lang, trer denne gjennom og bretter dobbelt og surrer den til spiral form. Når jeg nå fester armbåndet til hånden trer jegi gjennom påandre enden og bretter. Bruker samme låse teknikk på smykkene også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 16. februar 2004 #8 Del Skrevet 16. februar 2004 Blir ikke det veldig stivt og rart da, eller blir spiralen såpass liten at den ikke er i veien? Og sitter dette godt fast? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 16. februar 2004 #9 Del Skrevet 16. februar 2004 Det sitter godt fast, lager spiralen i veldig tynn tråd, og den blir såpass liten at den nesten ikke syns når armbåndet er på. Spiral er ikke et godt ord, den blir tvinnet som en tråd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 16. februar 2004 #10 Del Skrevet 16. februar 2004 Når jeg strikker mine armbånd (hvis det er det det er snakk om ?) så bruker jeg ikke lås i det hele tatt. Jeg syr det sammen med endetrådene og trer det over armen. Det blir penest synes jeg. Laget sånn lås som tjorven beskriver på det ene men disse"flippene" som ble på kanten av armbåndet bare bretta seg ut. Nå strikker jeg ganske brede med 8-10 masker og da blir det kanskje annerledes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 17. februar 2004 #11 Del Skrevet 17. februar 2004 Nå strikker jeg ganske brede med 8-10 masker og da blir det kanskje annerledes. Jeg strikker også mine ganske brede, men dette har ikke vært noe problem. I såfall kan man jo også sette en lås i hver ytterende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 17. februar 2004 Forfatter #12 Del Skrevet 17. februar 2004 Tok med armbåndet og låsene på Hobbybutikken i går, og det viste seg at de rør-lignende endene kunne jeg bare ta av, og da ble det slik ås jeg skulle ha! Da følte jeg meg litt teit når løsninga var så enkel........ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 17. februar 2004 #13 Del Skrevet 17. februar 2004 men hvilken størrelse strikker dere på? Først prøvde jeg 3 mm og nå 5mm tror jeg. Når jeg tar det tykke blir det stivere og lettere og klemme til etter at jeg får det over armen. Er mer fornøyd med det tykke. Jaja, det er vel smak og behag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 18. februar 2004 #14 Del Skrevet 18. februar 2004 Tror jeg har strikket mine med 4mm jeg... Liker best at de er litt tynne jeg, da er de bedre å ha på seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå