AnonymBruker Skrevet 4. august 2012 #1 Skrevet 4. august 2012 Jeg har generelt lite peiling på mote og sminke, og kunne tenkt meg en oppdatering både i klesskapet og i sminkepungen. Klær er greit nok, der kan jeg lese litt moteblader og se hva de har i butikken, og når jeg prøver ser jeg som regel om det ser bra ut eller ikke. Men jeg er veldig usikker på farger. Jeg aner ikke hvordan farger jeg kler. Har prøvd å kikke på diverse nettsider, blogger som skriver om fargehjul etc, men jeg blir ikke noe klokere. Synes det er kjempevanskelig å bedømme egen hud og hårfarge. Ser The Body Shop tilbyr gratis sminkeveiledning, tror dere dette kunne ha vært noe? Eller kan man risikere å få noen som ikke har peiling, og som egentlig bare gir feil råd? Anonym poster: be27200b1ce389de379031ff6083f3d9
kitten Skrevet 4. august 2012 #2 Skrevet 4. august 2012 Sikkert lurt å spørre om hjelp i butikker og sånn. Noen er veldig flinke der ute Ellers kan du legge ut et bilde av deg selv?
Gjest finurlig Skrevet 4. august 2012 #3 Skrevet 4. august 2012 Både på Body Shop og Kicks/Esthetique er de veldig flinke til å gi fargetips og veiledning, ville spurt der hvis jeg var deg
Gjest Kv84 Skrevet 4. august 2012 #4 Skrevet 4. august 2012 Jeg spør på parfymeriet jeg, så jeg får den fargen som er perfekt til hudfarge og hårfarge.
Magnifique Skrevet 4. august 2012 #5 Skrevet 4. august 2012 Hei. Du kan jo forsøke å teste deg litt frem med forskjellige farger? Prøv! Så finner du sikkert noen favoritter etter hvert. Det kan ta litt tid å finne ut hva man kler, eller ikke kler. Et tips om du er usikker, kan være å kanskje ikke investere masse penger på dyr sminke i starten, men heller vente til du finner ut hva du kler og liker, og da kjøpe litt dyrere sminke.
The Kitten Skrevet 5. august 2012 #6 Skrevet 5. august 2012 Hvilke øyenfarge har du? Hva er hårfargen og hudfargen din?
AnonymBruker Skrevet 5. august 2012 #7 Skrevet 5. august 2012 Takk for svar! Har mest lyst til å være anonym, så vil ikke legge ut bilde... Jeg har prøvd å se hvilke farger som får meg til å se best ut, har holdt et isblått skjerf opp mot ansiktet, og en varm gul/oransje genser opp mot ansiktet. Jeg tror sistnevnte så best ut, men om jeg velger litt mer nøytrale farger enn den kalde blå (men fortsatt kalde) klarer jeg ikke å se selv om jeg kler den eller ikke. Hudfarge aner jeg ikke. Har sett på hvordan de beskruver, at man skal se på blodårene f.eks. for å finne farge, men mine er liksom lilla/blå/grønne og har alle mulige farger Håret er mørkblondt, kan være litt gullskjær i det i rette lyset kanskje. Øyne er brune innerst, så grønne, så grå. Virker som fargen på klærne avgjør hvilke farger i øynene som kommer best frem? Jeg har som sagt ikke peiling, så tror jeg må møte noen irl som kan hjelpe meg litt. Skal manne meg opp til å spørre i et parfymeri tror jeg, hehe. Men veldig dumt om man møter på noen som virker som de har peiling, og så har de det egentlig ikke. :/ Anonym poster: be27200b1ce389de379031ff6083f3d9
AnonymBruker Skrevet 6. august 2012 #8 Skrevet 6. august 2012 Se på bilder av deg selv. Det er virkelig den beste løsningen. Gå gjennom gamle album, eventuelt ta en haug med nye bilder av deg selv med ulike klær. Hvis du synes du ser bra ut, kler du fargen. Det å følge en oppskrift blir unødvendig restriktivt, det er bedre å se på bilder. I tillegg må du spør venninner! De kan gjerne se på mens du prøver mange ulike farger, eventuelt kan du spør dem mer generelt. Jeg har ei venninne som jeg dør etter å se i blått fordi hun er så utrolig fin i det, mens hun hadde fått det for seg at hun ikke kledde blått. Jeg har røsket det ut av hodet hennes og nå går hun ofte rundt i blå topper og ser fantastisk ut. Anonym poster: 69aea0632a92461dc97d8c863ce892c8
Jenna Skrevet 6. august 2012 #9 Skrevet 6. august 2012 Det er også mulig å få en profesjonell fargeanalyse, men det kan være kostbart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå