Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På tirsdag henter vi valpen vår i Dannmark. Alle papirer iorden. Som vi gleder oss (spesielt jentungen på 13), selv om vi vet det blir mye arbeid en fremover.post-13130-0-92051600-1344062596_thumb.j

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så nydelig! Kjenner den følelsen man har før man henter et lite nurk. Masse glede og forventninger.

Gratulerer og lykke til :)

Skrevet

Og den spenningen og all kjærligheten som bobler helt over for et nurk man ikke kjenner. Helt unik følelse. Ikke lenge siden jeg var der, kosePia er 5 mnd nå :)

Masse lykke til med valp :))

Gjest Candy Pie
Skrevet

Å, så søt ! Jeg vil få den ^^

Det er noe helt spesielt med hunder, at man ikke kan kjøpe venner er i grunn litt feil. For to av mine bestevenner er nemlig kjøpt :)

• Liker 1
Gjest badeand1
Skrevet

Å, så søt ! Jeg vil få den ^^

Det er noe helt spesielt med hunder, at man ikke kan kjøpe venner er i grunn litt feil. For to av mine bestevenner er nemlig kjøpt :)

Så nydelig sagt. ^^

Ta godt vare på det nye familiemedlemmet, TS! :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan rase er det ? :) så søøøt

Anonym poster: 39885fb9d181c7ae952920d50b96f3fa

Skrevet

Hvordan rase er det ? :) så søøøt

Anonym poster: 39885fb9d181c7ae952920d50b96f3fa

det er en Kooikerhund.

Skrevet

Gratulerer! Fortell gjerne hvordan hjemturen gikk når dere kommer hjem da. Og sier ikke nei til bilder ;)

Vår lille frøken er nå blitt 6 måneder, men det er herlig med valp. Mye jobb, det er som å få en unge i hus igjen, men gud så moro! :)

Lykke til!

Skrevet

Gratulerer! Fortell gjerne hvordan hjemturen gikk når dere kommer hjem da. Og sier ikke nei til bilder ;)

Vår lille frøken er nå blitt 6 måneder, men det er herlig med valp. Mye jobb, det er som å få en unge i hus igjen, men gud så moro! :)

Lykke til!

Det gikk kjempebra, Valpen sov mesteparten av turen. Hadde alle papirene iorden , så tollen gikk fort og greit. Syntes hun spiser litt lite, men det kommer vel etterhvert.

Skrevet

Det er fantastisk med hund. Min lille er snart 6 måneder, og det har vært en herlig tid:)

Skrevet

Når vi skulle ha hund tenkte vi på kooikerhund, men en oppdretter sa at det er en umulig hund - så jeg ønsker deg lykke til, sant eller usant.

Det blir uansett kjempe gøy, spesielt for 13åringen, å få en valp i hus! :bolledeig:

Skrevet

Så heldig, jeg har sååå lyst på kooiker men de er nesten umulige å oppdrive her så da ble det shelie i stede. Det er nok normalt at valper spiser lite, min gjør det ennå. Jeg veide valpen en gang i uka til den var 12 uker og nå en gang i mnd og ser at den legger godt på seg. Det som står på forpakkene ang hvor mye de skal spise tenker jeg på som max mengden, dyrlegen sa og at jeg ikke skulle henge meg så veldig opp i hvor mye så lenge vekten og trivselen var på plass ;)

Er det tispe eller hann?

Skrevet (endret)

Det er en tispe, og vi var i Danmark og kjøpte. Det er mange fler oppdrettere i Danmark. Så litt lettere å få tak i der. Sverige og har en del kooikere, men for oss som bor på vestlandet er det jo lettere å dra over til Danmark.

Endret av ToveM
Skrevet

så fin, gratulerer:) tenker på å kjøpe valp i danmark selv, da det er billigere. :)

Gjest Fairydust
Skrevet

Nydelig fin valp! Gratulerer så mye. :)

Valpetiden er dyrebar. Den krever mye av en, og er svært slitsomt til tider. Men står man på og gjør sitt beste for valpen, vil man få noe uerstattelig tilbake. En helt utrolig følgesvenn.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Når vi skulle ha hund tenkte vi på kooikerhund, men en oppdretter sa at det er en umulig hund - så jeg ønsker deg lykke til, sant eller usant.

Det blir uansett kjempe gøy, spesielt for 13åringen, å få en valp i hus! :bolledeig:

Vi har kooikerhund, og fikk frarådet på det sterkeste å få den rasen siden den hatet barn. Vi var en "barneflokk på 11, 8 og 5 år.

Vi ringte da til en annen oppdretter for at noen plasser stod det at det var en barnevennelig hund. Denne oppdretteren kunne ikke skjønne hvorfor vi ikke kunne få en kooiker. Så 2 måneder senere hadde vi Stella, ei lita kooikerjente med masse personlighet og enda mer kjærlighet for oss. Hun er nå 7 år gammel og verdens herligeste. Tryggere og mere lettlært hund skal man lete lenge etter. Har aldri før hørt noen kalle en kooiker for umulig hund :) Men er som sagt mange forskjellige meninger ute å går ;)

• Liker 1
Skrevet

Det er en tispe, og vi var i Danmark og kjøpte. Det er mange fler oppdrettere i Danmark. Så litt lettere å få tak i der. Sverige og har en del kooikere, men for oss som bor på vestlandet er det jo lettere å dra over til Danmark.

Hvor på vestlandet du holder til ? :) Har ei kooikerdame i Florø :)

Skrevet

Hvor på vestlandet du holder til ? :) Har ei kooikerdame i Florø :)

Vi bor i Stavanger, vet det er en del kooikere i Bergen. Er du registrert på kooikerprat på Facebook? kan absolutt anbefales.

Skrevet

Vi bor i Stavanger, vet det er en del kooikere i Bergen. Er du registrert på kooikerprat på Facebook? kan absolutt anbefales.

Jeg er der, herlig side!

• Liker 1
Gjest Månestøv
Skrevet

Åå, heldig! Kooikerene er så nydelige! Lykke til med nytt familiemedlem! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...