Gå til innhold

Frisøren klippet bare bort tuppene på lengden

Gjest Tinkerbell

Anbefalte innlegg

Gjest Tinkerbell

Jeg var hos frisøren igår for å klippe av de slitte tuppene. Frisøren gjorde en god jobb på halve håret. Hun klippet av de slitte tuppene på lengden og ikke hele håret. Nå er det korte og oppklipte slitt og lengden sunt og fint. Frisøren sa til meg at neste gang jeg skulle klippe meg så burde jeg ta det oppklipte, men hvorfor hun ikke gjorde det skjønner jeg ikke? Jeg turte egentlig ikke å si noe der og da, så jeg kom hjem irritert, jeg er ennå irritert!

I frisørsalongen jeg klippet meg i har de to forskjellige priser, en for klipp og en for klipp av spisser. Jeg betalte for klipp av spisser, men betyr det at hun bare skal ta der det er lengst og ikke hele håret?

Føler at dette irriterer meg :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest henrix

Irriterenes! Har skjedd med meg også, vil jo at håret skal være bra når man betaler for å klippe det !! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jøss, har frisører begynt å dele det inn sånn, med to priser i samme klipp? høres ut som en måte å tyne folk for enda mer penger. Frisør er en helt latterlig overpriset tjeneste, vet ikke om mange andre yrkesgrupper som har de timesprisene..

Anonym poster: 314b96a77581524f92d1a6eed6362c0e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmmm..har ikke hørt om det engang,der jeg klipper meg det koster akkurat det samme om du skulle klippe bare på tuppene eller ville ha ny frisyre.. Men jeg synes du bør gå tilbake og si at du er ikke helt fornøyd og forklare hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører stadig at folk er misfornøyd med frisørene sine, men stort sett betaler og går uten å klage. Flere venninner har for eksempel sagt at frisøren "nekter å klippe dem kortere", som om det er frisøren som bestemmer over håret deres… ;>

Det er fornuftig å høre på anbefalinger fra noen som er flinke i faget sitt, men hvis kunden ønsker noe helt bestemt, bør kunden få det hun betaler i dyre dommer for.

Til kamp mot hårtyranniet! :haar:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tinkerbell

Ja, i firsørsalongen jeg klippet meg i var det to priser. Jeg skulle jo bare klippe bort de slitte tuppene, men jeg tenkte jo at hun ville klippe bort de slitte tuppene på hele håret, ikke bare på lengden. For nå har jeg jo litt splittede tupper på det oppklipte så det kommer bare til å bli verre.

Har ringt å sagt ifra, de ba meg komme tilbake igjen på tirsdag. Men hun som klippet meg var ikke der, så de viste ikke hva de skulle gjøre med pris osv. Må bare være modig nok til å kjempe om det jeg mener er riktig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra du skal tilbake for oppretting, TS, men hvorfor sa du ikke fra med én gang? De spør jo alltid om man er fornøyd før de gjør seg ferdige, og det hadde jo vært den perfekte anledningen til å si fra at frisøren har glemt resterende tupper.

Endret av Rosalie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har blitt mer og mer vanlig å operere med to priser for dameklipp.

For meg, som har alt for langt hår og nekter å klippe det opp, men alltid ber om at de klipper tvers av, koster det omtrent 200 kroner mindre enn for en som vil ha frisering av hele håret.

Så tuppeklippingen du fikk, TS, var en sånn. De tar tuppene i lengden, og that's it.

Det hele er en misforståelse mellom deg og frisøren din, men skal du klippe tuppene i resten av håret, må du også betale for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tinkerbell

Bra du skal tilbake for oppretting, TS, men hvorfor sa du ikke fra med én gang?

Jeg turte ikke, av og til så synes jeg det er vanskelig å si ifra av en eller annen pussig grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tinkerbell

Det har blitt mer og mer vanlig å operere med to priser for dameklipp.

For meg, som har alt for langt hår og nekter å klippe det opp, men alltid ber om at de klipper tvers av, koster det omtrent 200 kroner mindre enn for en som vil ha frisering av hele håret.

Så tuppeklippingen du fikk, TS, var en sånn. De tar tuppene i lengden, og that's it.

Det hele er en misforståelse mellom deg og frisøren din, men skal du klippe tuppene i resten av håret, må du også betale for det.

Dette viste jeg ikke, men da kan jeg bare betale resten av beløpet på tirsdag. Jeg tenkte at de tok hele håret og ikke bare lengden. Men da vet jeg det til neste gang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bra du skal tilbake for oppretting, TS, men hvorfor sa du ikke fra med én gang? De spør jo alltid om man er fornøyd før de gjør seg ferdige, og det hadde jo vært den perfekte anledningen til å si fra at frisøren har glemt resterende tupper.

De spør slett ikke alltid om man er fornøyd.

Anonym poster: bf09ca0975e37387e91754e7ae1f3255

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det blir sagt over så er det ofte to priser. Om du tar spissene bataler man ikke for full pris som er 565, men 420 som er klipp spisser, dette er logisk hos de fleste frisørsalonger.

Det kanskje frisøren din trudde når du bestilte time til å klippe tuppene. Var at hun trudde kanskje at du BARE skulle klippe nederst.. Noe som virker rart men,men. Mest logiske forklaringen..

Frisør timer kan være dyrt, men det skal sies at hver og enkelt salong ikke sitter igjen med mye når lønninger og sånt er betalt! Derfor koster det det koster! Frisører lever ikke fett fordi det er "så dyrt"

Vi har 4 års utdannelse og er ekte fagfolk som de fleste andre.

Se det på en annen side.. Å ha bilen på verkstedet koster en hel formue. De er også fagfolk som vi er..

Blir det samme... Med samme 4års utdannelse.

Så ikke klag over pris hos frisøren til dere som mener det er dyrt.. Gå heller til de andre dyrere fagfolkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt latterlig å være misfornøyd når du faktisk ikke har sagt noe om hvordan du ville ha det...

Hvis ikke du sa noe om at hun skulle stusse oppklippingen også, så kunne hun jo ikke vite det. Hun er jo ikke synsk. Jeg pleier å spørre kundene om jeg skal ta litt på oppklippingen og. Det er faktisk ikke alle som vil det : -) Men ja.. ganske toskete å være irritert når du ikke har gitt beskjed om hva hun skulle gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg turte ikke, av og til så synes jeg det er vanskelig å si ifra av en eller annen pussig grunn.

Og da blir du heller irritert, og går derfra uten å si fra? For deretter å lage en helt unødvendig tråd her.

Pussig det der da.

Konfliktsky, kan en vel kalle sånne som deg. Snakker bak ryggen på folk, men sier ikke fra om det er noe.

Anonym poster: 61b5f7582f19a4654e1812a39eb446ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen vits å rake ned på TS! Jeg har opplevd det samme selv, og da var det ingen delte priser engang. Jeg betalte prisen for en vannlig dameklipp, den eneste prisen de hadde, og fikk bare klipt tuppene helt nederst, ikke gjennom hele håret. Jeg er ikke oppmerksom på sånn, jeg merka bare senere at håret så jo ikke ut, etter å ha vasket og stylet det selv, og da merka jeg at bare håret nederst var klipt, resten av håret var fortsatt slitt og gammelt. Mange av frisørene her til lands kan bare ikke jobben sin bra nok, og det er ingen andre unnskyldinger enn at mange av de er for unge og har for lite erfaring. Når det er så mange misfornøyde kunder, og det er stadig folk som klager, de kan jo ikke alle sammen ta feil!<br /><br /> Anonym poster: e58a9e3e607579639d1e9eaae1ee9270

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen vits å rake ned på TS! Jeg har opplevd det samme selv, og da var det ingen delte priser engang. Jeg betalte prisen for en vannlig dameklipp, den eneste prisen de hadde, og fikk bare klipt tuppene helt nederst, ikke gjennom hele håret. Jeg er ikke oppmerksom på sånn, jeg merka bare senere at håret så jo ikke ut, etter å ha vasket og stylet det selv, og da merka jeg at bare håret nederst var klipt, resten av håret var fortsatt slitt og gammelt. Mange av frisørene her til lands kan bare ikke jobben sin bra nok, og det er ingen andre unnskyldinger enn at mange av de er for unge og har for lite erfaring. Når det er så mange misfornøyde kunder, og det er stadig folk som klager, de kan jo ikke alle sammen ta feil!<br /><br /> Anonym poster: e58a9e3e607579639d1e9eaae1ee9270

Herremin! En ser da hva frisøren gjør! Slutt å skyld på andre.

Om frisøren klipper bare nederst, så ser man jo det. Og om hun tar mer enn det, så ser man det også. Om dere skal til frisør, om det nå er for første gang i livet (som det høres ut her), så se hva de gjør, og si fra om dere mener noe om det DER OG DA!

ikke senere, ikke på en tråd på kvinneguiden, men når dere sitter i stolen. Er der så vanskelig? Er dere virkelig så konfliktsky at dere ikke sier fra når noen gjør noe med utseendet deres???

Anonym poster: 61b5f7582f19a4654e1812a39eb446ea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Og du, du er her bare for å krangle? og hva så om noen av oss ikke er like glad i å krangle som du? Jeg for min del har ikke peiling hva frisør burde gjøre, jeg er jo ingen frisør selv. Og nei, jeg følger ikke med som en hauk på hva frisøren gjør, der bak ryggen min. Det jeg derimot forventer, er at frisøren kan jobben sin, men opplever stadig at de ikke kan!

Enda en hårreisende eksempel er når jeg spurte en frisør om å tynne håret mitt og hun begynte å tynne det en cm fra hodebunn oppe på kronen!! Det er jo tydelig at hun ikke lærte mer enn om herreklipp, eller følgte hun ikke med i timen. Jeg har langt hår og er jente.<br /><br /> Anonym poster: e58a9e3e607579639d1e9eaae1ee9270

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...