SusanneGullet Skrevet 3. august 2012 #1 Skrevet 3. august 2012 (endret) Viste ikke helt hvor jeg skulle poste dette, men føl fri til og flytte på tråden. Jeg har tenkt til og holde en konkurranse på bloggen min om ikke så alt for lenge. Men lurer på et par ting, siden det er første konkurransen jeg holder på bloggen min. Hva skal premien være? Jeg driver interiør/mat/kake/familie blogg. Burde jeg gi bort en ting, eller fler? Hvor mye burde jeg legge i premien? Hvor lenge burde konkurransen vare? Takker for svar Endret 4. august 2012 av SusanneGullet
AnonymBruker Skrevet 4. august 2012 #3 Skrevet 4. august 2012 Jeg er egentlig ikke så stor fan av konkurranser på blogger, men dersom du skal ha det så velg en premie som kan passe for mange uansett kjønn, alder og familiesituasjon. Det er kanskje greit å ha en hovedpremie og en eller to trøstepremier? Anonym poster: 57e6ef693c16a5e80811299e65cfdb35
AnonymBruker Skrevet 4. august 2012 #4 Skrevet 4. august 2012 Du får se hva bloggere i samme sjanger gjør? Anonym poster: e28615e2fe5e7559de2f44fd346b0719
Lammelåret Skrevet 4. august 2012 #5 Skrevet 4. august 2012 Du vil arrangere konkurranse, altså? Ikke blogglotteri, men konkurranse? I tilfelle bør du gjøre reglene klare og tydelige og ta med hvilke kriterier bidragene vurderes ut fra. Du kan ta kontakt med en bedrift/butikk som har ting du liker og spørre om de ønsker å stille med gave mot reklame i form av lenke til dem. Grei pris er 500,-. Eller du kan velge ut en ting selv fra en butikk eller inngå samarbeid med en annen blogger som ønsker den typen reklame, f.eks en smykkedesigner, Eplabutikk el. a Jeg har bare hatt blogglotteri en gang og da satte jeg frist på to uker. Det finnes nettsteder som samler alle giveaways, men det tar litt tid før de snapper opp lenken til din give away/konkurranse, så det er lurt å gi det minst så lang tid som jeg nevnte. Vær også klar på kriteriene for deltakelse. Lykke til!
SusanneGullet Skrevet 4. august 2012 Forfatter #6 Skrevet 4. august 2012 Takker for svar folkens Hva er blogg lotteri? Det har jeg ikke hørt om før faktisk Jeg har ikke så veldig mange lesere enda, derfor vil jeg holde en konkurranse for og trekke til meg fler Hva slags premie ville dere satt pris på?
HedvigR Skrevet 4. august 2012 #7 Skrevet 4. august 2012 Ut i fra det du forteller om bloggen så hadde det kanskje passet med å premiere bort noe kjøkkenutstyr? Og da går det jo an å ha 1 stor premie, og 3 småpremier.
Lammelåret Skrevet 4. august 2012 #8 Skrevet 4. august 2012 Blogglotteri er som andre lotterier: Hver deltaker får lodd ut fra kriterier du bestemmer (ett for kommentar i kommenterfeltet, ett for å lenke til bloggen på sosiale medier mm) og når sluttdatoen er kommet plukker du en tilfeldig vinner. Det kan du gjøre ved å bruke nettsteder som tilbyr utvelgelse av vinner (tilfeldighetsprinsippet) eller ved å lage lodd selv og velge ut vinneren på den måten. Mange bruker konkurranse når det er snakk om blogglotteri. Min erfaring fra det ene prøveforsøket er at besøkende kommer for å delta i konkurransen/blogglotteriet/giveawayen, men de er ikke interessert i selve bloggen og kommer heller ikke tilbake. Andre har kanskje erfart noe annet.
SusanneGullet Skrevet 4. august 2012 Forfatter #9 Skrevet 4. august 2012 Ut i fra det du forteller om bloggen så hadde det kanskje passet med å premiere bort noe kjøkkenutstyr? Og da går det jo an å ha 1 stor premie, og 3 småpremier. Jeg blogger aller mest om interiør, baking og mattlagning titter innom i ny og ne. Men kjøkkenutstyr er ikke dumt
AnonymBruker Skrevet 4. august 2012 #10 Skrevet 4. august 2012 Takker for svar folkens Hva er blogg lotteri? Det har jeg ikke hørt om før faktisk Jeg har ikke så veldig mange lesere enda, derfor vil jeg holde en konkurranse for og trekke til meg fler Hva slags premie ville dere satt pris på? Det jeg har forstått fra andre bloggere som holder giveaways og sånt er at dette egentlig er en elendig måte å få flere lesere på. Folk vil legge seg til kun for den tiden konkurransen varer. Så du bør ha en blogg med innhold folk vil finne det verdt å lese og komme tilbake til. Hva med å bare gi noe som du ville likt å gi? Og slike regler finner du ved å lese litt rundt. Prøv å unngå slike "legg deg til som følger på blogg/facebook/twitter" og sånt. Jeg syns det er kjedelig å lese blogger som vil at jeg skal følge dem for å delta. Anonym poster: 554c4088dd48967f068ed9dae1949543 1
juliano Skrevet 4. august 2012 #11 Skrevet 4. august 2012 Premien burde være noe som ikke er lett å få tak i. Ellers vil folk bare dra å kjøpe det selv. Mange av bloggene jeg leser tar med seg litt av hvert fra steder i verden de har vært.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2012 #12 Skrevet 4. august 2012 Glemte si dette: Hva med å lage noe selv og gi bort? Eller kanskje du har noe som du hadde tenkt å gi som ikke er å få kjøpt? Faktisk enig med Caramel. Anonym poster: 554c4088dd48967f068ed9dae1949543
SusanneGullet Skrevet 5. august 2012 Forfatter #13 Skrevet 5. august 2012 Nå fikk jeg en del og tenker på. Det med følging av FB, twitter og bloggen er jeg enig i er bare tull, jeg har deltat i slike konkurranser og må si, jeg leser aldri bloggen dems. Og det med gaver var også ganske logisk Så kanskje jeg kan lage noe selv og gi bort(?) Hadde dere blitt glad for f.eks en hjemmelaget kokebok, en man kan ha egne oppskrifter i? Eller hjemmelaget vaniljeekstrakt? Eller bakeprodukter som ikke finnes i Norge? Som marmellow fluff og jello osv? Takker for alle svar
Lammelåret Skrevet 5. august 2012 #14 Skrevet 5. august 2012 Gode idéer, ts! Husk også på at det kan være lurt å gi bort noe som er lett å sende i posten og som ikke koster mye i forsendelse - for din del. 1
SusanneGullet Skrevet 5. august 2012 Forfatter #15 Skrevet 5. august 2012 Gode idéer, ts! Husk også på at det kan være lurt å gi bort noe som er lett å sende i posten og som ikke koster mye i forsendelse - for din del. Ja, det er klart Skal se litt mere inn på det, se hva andre bloggere har gjort. Men hjemmelagde gaver er ikke så veldig vanlig, så kanskje det blir en stor hit
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå