Gå til innhold

Føttene krymper!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg gikk på ungdomsskolen brukte jeg størrelse 38-39. Skiskoene jeg brukte for noen år siden er 41(!).

Nå er jeg 24, og de siste gangene jeg har kjøpt sko, så er jeg nede i 36- noen ganger 37. Hva skjer? Jeg vasker de normalt (en dusj om dagen), så det er ikke årsaken ;) Lager de skoene mindre nå? For skjelettet kan jo ikke krympe?

Anonym poster: 32fcc61648dd6ecb69395e5df38176f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjelettet kan jo krympe, eller rettere sagt 'reduseres', og det er det tilfelle vi ser på gamle mennesker som for eksempel mister høyde. Forøvrig er det få områder av skjelettet som jeg har hørt at kan krympe(i lengde, ikke i volum), og føtter er hva meg bekjent ikke en av dem. Spesielt ikke i den alderen du er i.

Jeg opplevde dessuten noe liknende selv, og min gamle skostørrelse '39-40' går nå konsekvent i '37-38'. Ikke har føttene endret seg i mål heller, så jeg velger å tro det er noe ved produsentene bak mine kjøp som er årsaken. Dessuten erfarte jeg for ikke så lenge siden at mange av dagens 'billigkjede'-sko lages i et mindre elastisk materiell enn de jeg kjøpte før, og det kan jo ha noe å si for passformen.

Skrevet

Dette har skjedd med meg også. For ca 1,5 år siden, brukte jeg 38. Men nå bruker jeg 37.

Og skoene jeg kjøpte før, passer ikke lenger. Selvom jeg aldri har brukt dem. .

Skrevet

Jeg har samme greia. Var oppe i 40 da jeg var 13-14, nå er jeg i tyveårene og bruker 37-38. Aner ikke hva som er grunnen.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har gått ned i vekt kan det også påvirke skostørrelsen.

Anonym poster: d44dec9c80c8dad54d6157e165ad5ecf

Skrevet

Det er helt normalt at føttene krymper, men hva som er årsaken til det vet jeg ikke.

Mine krympet fra størrelse 38/37 til 37/36. Noe som var like greit, for da kan jeg tyvlåne sko av min mor. :nigo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...