AnonymBruker Skrevet 3. august 2012 #1 Skrevet 3. august 2012 Heihei alle sammen! Prøver igjen med dette innlegget ettersom jeg ikke fikk noe særlig respons på forrige, i håp om å få bedre hjelp denne gangen^^ Setter stor pris om dere tar dere tid til å hjelpe meg! Har det siste halvåret fått enda mer uren hud.. Har plagdes i flere år med nupper/småkviser i panna, og jeg aner ikke hva jeg kan gjøre for å få dem vekk!!!! En stund nå har jeg fått slike nuppete kviser (ikke røde eller hvite) på sidene av kinnene og litt fremme på kinnene. Har også i flere år hatt sorte prikker på nesen og haken som jeg ikke vet hvordan jeg får vekk eller redusert! Produkter jeg vanligvis bruker: - md formulations facial cleanser - dermalogica skin prep scrub (en gang iblant) - dermalogica skin refining mask (en gang iblant) - md formulations daily peel pads - md formulations glycare acne gel (som jeg smører på steder hvor jeg har uren hud) - dermalogica active moist hudkrem (bruker den dag og natt, men vil gjerne begynne å bruke en nattkrem!) Innimellom bruker jeg renseskum og toner fra body shop - tea tree serien, hvis jeg har dårlig tid. Av hudtyper er det kombinert blandingshud som er det nærmeste min hud. Snakket med ei dame på en hudpleiesalong/spa, og viste henne produktene jeg bruker, og hun mente de var riktig for min hud. Derfor skjønner jeg ikke hvorfor huden ikke blir noe bedre. Fikk en tester av Dermalogica skin hydrating booster hos et spa. Damen sa det så ut som jeg hadde tørr hud, og at urenhetene kunne kommet derfra. Men jeg føler ikke at huden blir stram eller noe etter rens. Likevel synes jeg huden ble finere etter å ha brukt boosteren i en uke, men det er mulig det bare er inbilning. Har noen erfaringer med denne boosteren? Har lest mange tråder om hudpleietips o.l, men tenkte jeg skulle fortelle om mitt eget tilfelle og få tips til meg selv. I den siste uka har jeg klemt på kvisene og angrer som bare det. Har såpass med flekker i ansiktet at jeg skjemmes å vise meg blant folk Så nå vil jeg virkelig ta tak, og tar imot alle slags tips og erfaringer, jeg trenger virkelig hjelp! Anonym poster: 5339d0b4b6268cb6d1dbcf2d27597640
Nalaya Skrevet 3. august 2012 #2 Skrevet 3. august 2012 Veldig vanskelig å svare på spørsmål uten å se bilder. Drikker du eller spiser du mye melkeprodukter?
AnonymBruker Skrevet 3. august 2012 #3 Skrevet 3. august 2012 Veldig vanskelig å svare på spørsmål uten å se bilder. Drikker du eller spiser du mye melkeprodukter? ja drikker vanligvis melk nesten hver dag, yoghurt en gang iblant. men har drukket melk i mangemange år da:o hadde ikke så lyst å legge ut bilde, går vel ikke an å fjerne det uansett:/ hvis noen som har hatt samme problemet med uren hud har fått ordnet huden, så vil jeg gjerne høre hva som funket for dem! er virkelig desperat her:( Anonym poster: f48044892a136375c30f74c4a948e70e
Sunshower Skrevet 3. august 2012 #4 Skrevet 3. august 2012 Hudpleieprodukter kan ikke jeg hjelpe med dessverre. Men går du på p-piller eller annen prevensjon? Det kan forårsake kviser, det er hvertfall min erfaring. Diane er en p-pille som kan hjelpe. Jeg prøvde nattlysolje, det hjalp for meg. Har også hørt at tilskudd av sink skal være bra. Drikke mye vann og begrense inntak av sukker føler jeg selv hjelper.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2012 #5 Skrevet 3. august 2012 Hudpleieprodukter kan ikke jeg hjelpe med dessverre. Men går du på p-piller eller annen prevensjon? Det kan forårsake kviser, det er hvertfall min erfaring. Diane er en p-pille som kan hjelpe. Jeg prøvde nattlysolje, det hjalp for meg. Har også hørt at tilskudd av sink skal være bra. Drikke mye vann og begrense inntak av sukker føler jeg selv hjelper. Går på Loette, og har gått på dem i ca et og et halvt år. Da jeg startet på dem merket jeg ikke noen forskjelll på huden i månedene etter, så tror ikke det kan være det. Hva gjør nattlysoljen, å hvordan brukes det? Jeg kommer nok til å prøve alt mulig her, takk for tipset! Anonym poster: f48044892a136375c30f74c4a948e70e
Nalaya Skrevet 3. august 2012 #6 Skrevet 3. august 2012 Da ville jeg kuttet ut melkedrikkingen, og heller tatt kalsiumtilskudd. Melk kan i visse tilfeller være svært dårlig for huden. Ellers høres jo forsåvidt produktene ok ut, men alle md produktene inneholder mye glykolsyre. Disse produktene pleier jeg anbefale å bruke som kurer, ikke hele tiden. Du kan gjerne prøve litt beroligende produkter, da nuppene får meg til å tenke at huden er irritert.
OdaL Skrevet 3. august 2012 #7 Skrevet 3. august 2012 Før hadde jeg veldig uren hud, og var utrolig frustrert! Ingenting virket, verken hudpleieprodukter eller redusert inntak av usunn mat... Begynte derfor på p-piller som motvirker kviser, Diane het de og etter noen måneder hadde jeg helt plettfri hud. Anbefaler deg å gå til legen og høre hva hun/han har å anbefale. Et annet tips er å bruke Sebamed-serien. Jeg bruker denne serien, og føler virkelig at det fungerer. P-pillene sluttet jeg med for noen måneder siden, og da virker Sebamed ypperlig
AnonymBruker Skrevet 3. august 2012 #8 Skrevet 3. august 2012 Da ville jeg kuttet ut melkedrikkingen, og heller tatt kalsiumtilskudd. Melk kan i visse tilfeller være svært dårlig for huden. Ellers høres jo forsåvidt produktene ok ut, men alle md produktene inneholder mye glykolsyre. Disse produktene pleier jeg anbefale å bruke som kurer, ikke hele tiden. Du kan gjerne prøve litt beroligende produkter, da nuppene får meg til å tenke at huden er irritert. Det kommer til å bli vanskelig, er alt for glad i melk! Men jeg kommer til å prøve uansett! Rensen min som jeg bruker hver dag, er fra MD, og den ble jeg anbefalt etter en dyprens hos et spa:o Har du noen eksempler på produkter som beroliger huden?:-) Anonym poster: f48044892a136375c30f74c4a948e70e
Sunshower Skrevet 3. august 2012 #9 Skrevet 3. august 2012 Hvis du ikke merket noe forskjell med p-pillen, så er det nok ikke den. Nattlysolje er kapsler du får kjøpt på helsekost og apotek. Søk litt på nettet etter erfaringer. Virker hvertfall som at det er mange andre som også har positive erfaringer. Bruker du mye sminke? Det kan gjøre problemet verre. Mineralsminke kan hjelpe.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2012 #10 Skrevet 3. august 2012 Før hadde jeg veldig uren hud, og var utrolig frustrert! Ingenting virket, verken hudpleieprodukter eller redusert inntak av usunn mat... Begynte derfor på p-piller som motvirker kviser, Diane het de og etter noen måneder hadde jeg helt plettfri hud. Anbefaler deg å gå til legen og høre hva hun/han har å anbefale. Et annet tips er å bruke Sebamed-serien. Jeg bruker denne serien, og føler virkelig at det fungerer. P-pillene sluttet jeg med for noen måneder siden, og da virker Sebamed ypperlig Er det mye forskjell fra Loette til Diane? At de kan funke bedre? Skal undersøke Sebamed også! Tusen takk for at dere tar dere tid til å hjelpe meg!!<3 Anonym poster: f48044892a136375c30f74c4a948e70e
AnonymBruker Skrevet 3. august 2012 #11 Skrevet 3. august 2012 Hvis du ikke merket noe forskjell med p-pillen, så er det nok ikke den. Nattlysolje er kapsler du får kjøpt på helsekost og apotek. Søk litt på nettet etter erfaringer. Virker hvertfall som at det er mange andre som også har positive erfaringer. Bruker du mye sminke? Det kan gjøre problemet verre. Mineralsminke kan hjelpe. Flott, skal lese om det nå Jeg bruker ID bare escentuals sin mineralfoundation, og den har jeg brukt i flere år, og har ikke brukt så mye sminke i det siste ettersom jeg kun har vært hjemme, så er nok ikke det^^ Anonym poster: f48044892a136375c30f74c4a948e70e
Nalaya Skrevet 3. august 2012 #12 Skrevet 3. august 2012 (endret) Anbefaler deg å prøve å kutte ut melken ja, har hatt mange kunder som har opplevd bedring av huden ved å kutte ut eller ned inntaket av melk Md sin "vanlige rens" er kjempebra, men også veldig sterk for huden. Ved bruk at glykolsyre "peeler" man huden hver eneste dag, da glykolen løser opp døde hudceller fra det øverste laget av epidermis (overhuden). Peeler man for mye vil huden bli irritert og gjerne produsere ekstra talg for å kunne gjennfukte og smøre huden. Spesielt om du i tillegg til rensen bruker daily peel pads. I og med at du bruker en del fra dermalogica kan du gå innom forhandleren din å be om prøve på ultracalming serumet, det er svært effektivt og roer ned huden umiddelbart :-) Du kan godt prøve å snakke med lege også. Om du plages veldig er skifting av p-piller eller eventuelt tetracyklin eller roaccutane kanskje et alternativ. Jeg personlig er veldig for at man ikke bare skal behandle men heller finne årsaken, enten det er hormonellt eller feil produkter/kosthold. Masse lykke til, og bare spør om det skulle være noe hudpleiegreier du lurer på Endret 3. august 2012 av Nalaya
OdaL Skrevet 3. august 2012 #13 Skrevet 3. august 2012 Er det mye forskjell fra Loette til Diane? At de kan funke bedre? Skal undersøke Sebamed også! Tusen takk for at dere tar dere tid til å hjelpe meg!!<3 Anonym poster: f48044892a136375c30f74c4a948e70e Ja, det er forskjell! Loette er en p-pille med relativt lite hormoner i og har ingen bevist virkning mot kviser og uren hud, mens Diane derimot er en p-pille som inneholder ingredienser og hormoner som i tillegg til å beskytte mot graviditet også motvirker akne
AnonymBruker Skrevet 3. august 2012 #14 Skrevet 3. august 2012 Anbefaler deg å prøve å kutte ut melken ja, har hatt mange kunder som har opplevd bedring av huden ved å kutte ut eller ned inntaket av melk Md sin "vanlige rens" er kjempebra, men også veldig sterk for huden. Ved bruk at glykolsyre "peeler" man huden hver eneste dag, da glykolen løser opp døde hudceller fra det øverste laget av epidermis (overhuden). Peeler man for mye vil huden bli irritert og gjerne produsere ekstra talg for å kunne gjennfukte og smøre huden. Spesielt om du i tillegg til rensen bruker daily peel pads. I og med at du bruker en del fra dermalogica kan du gå innom forhandleren din å be om prøve på ultracalming serumet, det er svært effektivt og roer ned huden umiddelbart :-) Du kan godt prøve å snakke med lege også. Om du plages veldig er skifting av p-piller eller eventuelt tetracyklin eller roaccutane kanskje et alternativ. Jeg personlig er veldig for at man ikke bare skal behandle men heller finne årsaken, enten det er hormonellt eller feil produkter/kosthold. Masse lykke til, og bare spør om det skulle være noe hudpleiegreier du lurer på Får vel gjøre det da:( Skjønner! Er snart fri for daily peel pads, kanskje jeg skal vente litt med å kjøpe ny. Men det som er så bra med den er at når jeg bruker renseskummet og toneren fra bodyshop, så fjerner den enda mer enn de to gjør. Skal jeg heller bruke penger på ultracalming serum enn skin hydrating booster fra dermalogica? Må passe på studentøkonomien i tillegg^^ Har vurdert å dra til lege, men det var en stund jeg var der så ofte av andre plager, så skjemtes litt:p er lenge siden nå, så hvis ikke noe av det jeg skal prøve funker, så får jeg vel ta meg en legetime. Tusen takk skal du ha, snille deg:D Anonym poster: f48044892a136375c30f74c4a948e70e
AnonymBruker Skrevet 3. august 2012 #15 Skrevet 3. august 2012 Ja, det er forskjell! Loette er en p-pille med relativt lite hormoner i og har ingen bevist virkning mot kviser og uren hud, mens Diane derimot er en p-pille som inneholder ingredienser og hormoner som i tillegg til å beskytte mot graviditet også motvirker akne Ooooh, tusen takk! Var ikke klar over at det var så mye forskjell! Hva koster Diane da? Loette betaler jeg 225kr for. 3mnds pakning Anonym poster: f48044892a136375c30f74c4a948e70e
Månestråle** Skrevet 4. august 2012 #16 Skrevet 4. august 2012 Jeg hadde uren hud før, og det som hjalp meg var skikkelig rens hver morgen og hver kveld. Det var ikke så viktig hva slags produkter jeg brukte, men det hjalp å bruke ansiksvask, toner og fuktighetskrem uten olje ved hver rens. Da forsvant urenhetene jeg fikk som følger av sminke og dårlig luft/forurensning. De hormonelle urenhetene er et kapittel for seg selv. De forsvant hos meg først da jeg prøvde nattlysolje. Jeg tar en kapsel hver dag og huden min ble bedre med en gang. Jeg kjøper nattlysolje på helsekost. Anbefales
OdaL Skrevet 4. august 2012 #17 Skrevet 4. august 2012 Ooooh, tusen takk! Var ikke klar over at det var så mye forskjell! Hva koster Diane da? Loette betaler jeg 225kr for. 3mnds pakning Anonym poster: f48044892a136375c30f74c4a948e70e Bare hyggelig! For 3 måneder med Diane kostet det ca 132 kr, så det er jo billigere enn dine nåværende p-piller.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2012 #18 Skrevet 4. august 2012 Jeg hadde uren hud før, og det som hjalp meg var skikkelig rens hver morgen og hver kveld. Det var ikke så viktig hva slags produkter jeg brukte, men det hjalp å bruke ansiksvask, toner og fuktighetskrem uten olje ved hver rens. Da forsvant urenhetene jeg fikk som følger av sminke og dårlig luft/forurensning. De hormonelle urenhetene er et kapittel for seg selv. De forsvant hos meg først da jeg prøvde nattlysolje. Jeg tar en kapsel hver dag og huden min ble bedre med en gang. Jeg kjøper nattlysolje på helsekost. Anbefales Kjøpte nattlysolje på apoteket idag! Complete Bra nattlysolje står det på pakken, skal teste den ut:D det er vel ikke så mye forskjell fra de ulike typene? nattlysolje er nattlysolje:D Anonym poster: f48044892a136375c30f74c4a948e70e
AnonymBruker Skrevet 4. august 2012 #19 Skrevet 4. august 2012 Bare hyggelig! For 3 måneder med Diane kostet det ca 132 kr, så det er jo billigere enn dine nåværende p-piller. Oi! Det blir også en del å spare ved å bytte skjønner jeg! Tusen takk! Anonym poster: f48044892a136375c30f74c4a948e70e
Lexica Skrevet 4. august 2012 #20 Skrevet 4. august 2012 Hei hei. Jeg har selv slitt med uren hud som kom over natten, og har hadde problemer i 1 1/2 år i strekk! Jeg har vært hos lege flere ganger uten å finne ut av problemet, da jeg kanskje trodde det kunne være hormonelle plager. Det var først når jeg ble gravid kvisene roet seg DRASTISK. Alle de vonde, underjordiske gav seg, og det ble færre og færre. Jeg var en tur innom hudpleieklinikken etter at kvisene roet seg, for jeg slet fremdeles med småkviser som poppet opp daglig. Jeg ble anbefalt Elixir hudpleieserien. Denne koster skjorta, men alle utbrudd har roet seg. Jeg er livredd for å slutte med denne serien nå, men vurderer å la det gå en uke siden det allerede har roet seg så mye etter jeg ble gravid. Problemet mitt evt kan bli at det kommer tilbake etter svangerskap, men denne serien har ivertfall roet småkvisene mine (jeg slet MYE, hver eneste dag). Fikk også tips i fra hudlegen at man ikke skal blande for mange produkter. Brukte selv fra MD og declor. Jeg vet hvor kjedelig det er å bruke flere tusen kr i hudprodukter som ikke fungerer, man blir frustrert og nedafor. Håper du finner ut av det. Du kan f.eks ta turen til en hudklinikk eller en hudlege. Jeg tar ivertfall turen til hudlege om Elixir serien ikke fungerer etter svangerskap. Jeg kan evt holde deg oppdatert om denne serien fremdeles virker etterpå Lykke til! Håper du slipper å gå igjennom samme møkka som meg. Er rart hvordan uren hud kan påvirke hverdagen,selvtilliten og humøret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå