Gjest Valentine- tull Skrevet 16. februar 2004 #1 Skrevet 16. februar 2004 Sambo og jeg var enige om å droppe gaver på Valentine. Isteden lagde han deilig frokost som vi koste oss meg. I dag fant jeg ut at han hadde gitt sin eks roser på lørdag! De er gode venner og vanker i samme omgangskrets (som "bror og søster"). Syntes det var rart. Roser til eksen, men ingenting til meg...........? Hva betyr det? Da jeg spurte han, sa han at hun hadde bursdag på lørdag. Hmmmm, vet ikke hva jeg synes om den forklaringen. Er frustert, lei og litt sint....
Gjest GreenSky Skrevet 16. februar 2004 #2 Skrevet 16. februar 2004 Jeg skjønner at du opplevde dette litt sårt, MEN: Hvis du egentlig ønsket en valentine-presang, hvorfor sa du ikke det? Typen din er ikke tankeleser! Og du skriver jo at eksen hans er en god venninne, og at hun hadde bursdag. Da er det jo greit med en blomst, synes jeg. I mellomtiden kan du jo glede deg til din egen bursdag.
*Lene* Skrevet 16. februar 2004 #3 Skrevet 16. februar 2004 Sambo og jeg var enige om å droppe gaver på Valentine. Isteden lagde han deilig frokost som vi koste oss meg. I dag fant jeg ut at han hadde gitt sin eks roser på lørdag! De er gode venner og vanker i samme omgangskrets (som "bror og søster"). Syntes det var rart. Roser til eksen, men ingenting til meg...........? Hva betyr det? Da jeg spurte han, sa han at hun hadde bursdag på lørdag. Hmmmm, vet ikke hva jeg synes om den forklaringen. Er frustert, lei og litt sint.... Skjønner at du er lei deg!! For man gir da ikke roser til sin EKS???? Uansett hvor gode venner man er? Jeg hadde blitt kjempesåret!
Gjest som Factor Skrevet 16. februar 2004 #4 Skrevet 16. februar 2004 Jeg synes det lukter litt muffens av dette. Mulig det er jeg som bare er mistenksom og slem, men jeg hadde sjekket ut om hun virkelig hadde bursdag på lørdag hvis du tviler på om det var bursdagsroser eller valentine- roser. Synes det er litt merkelig oppførsel å gi valentine roser til jentevenner og ikke til kjæresten.
Harvey Skrevet 16. februar 2004 #5 Skrevet 16. februar 2004 Og hvordan "fant du ut" at han hadde gitt eksen roser? Jeg synes ikke det er rart å gi en nær og god venninne blomster på bursdagen hennes. Du hadde jo sagt at du ikke ville ha noe.
Livets datter Skrevet 16. februar 2004 #6 Skrevet 16. februar 2004 Er frustert' date=' lei og litt sint....[/quote'] Det forstår jeg godt!! Roser til eksen... hrrmf... :-?
Quinden Skrevet 16. februar 2004 #7 Skrevet 16. februar 2004 Ærlig talt... dårlig gjort syns jeg, uansett... :evil:
Harvey Skrevet 16. februar 2004 #8 Skrevet 16. februar 2004 Hvorfor synes dere det er dårlig gjort?? :o
Fakse Skrevet 16. februar 2004 #9 Skrevet 16. februar 2004 Hva er det egentlig som er kjerna i problemet her? Dere var enige om at dere ikke skulle gi hverandre noe. Hadde du håpet at han skulle overraske deg like vel? Synes du han burde la være å gi noe til sin gode veninne/ex på bursdagen fordi den tilfeldigvis er på Valentine? Eller synes du han burde latt være å gi henne noe på bursdagen uansett? Eller synes du han burde gitt noe annet enn roser?
Livets datter Skrevet 16. februar 2004 #10 Skrevet 16. februar 2004 Jeg er av den oppfatning at man ikke skal kjøpe bursdagsgaver og julegaver til ekser. Slutt er slutt! MÅ man gi en oppmerksomhet, så send et kort!
Harvey Skrevet 16. februar 2004 #11 Skrevet 16. februar 2004 Jeg er av den oppfatning at man ikke skal kjøpe bursdagsgaver og julegaver til ekser. Slutt er slutt! MÅ man gi en oppmerksomhet' date= så send et kort! Hva om man er gode venner selv om man ikke vil være kjærester?
Livets datter Skrevet 16. februar 2004 #12 Skrevet 16. februar 2004 Da bør man iallefall være enige om at dette er OK hjemme, og snakke om hva som er greit/ikke greit osv.
Fakse Skrevet 16. februar 2004 #13 Skrevet 16. februar 2004 Jeg er av den oppfatning at man ikke skal kjøpe bursdagsgaver og julegaver til ekser. Slutt er slutt! MÅ man gi en oppmerksomhet' date= så send et kort! Du mener at slutt er slutt, men her ser det altså ut at noen ikke er helt enige med deg i det. Hun som har skrevet hovedinlegget forteller jo at kjæresten hennes er god venn med sin eks og vanker i samme venneflokk. Om det er lurt eller ikke kan jo selvfølgelig diskuteres, men det er ikke det som ble spurt om her. Ville jo være litt rart om han kjøper gave/blomst til alle de andre i venneflokken når de har bursdag, men ikke til henne bare fordi hun er eks? Men når hun som har skrevet hovedinnlegget reagerer som hun gjør, så er det vel nettopp fordi hun har problemer med at han er så god venn med eksen. Kanskje hun er usikker på om han er ferdig med eksen, og kanskje har hun god grunn til å være det, eller kanskje er hun bare paranoid? Ikke god å vite, men dette bør hun sikkert tenke igjennom og diskutere med kjæresten.
Sofia Skrevet 16. februar 2004 #14 Skrevet 16. februar 2004 De fleste par kjøper da bursdagsgaver sammen. Jeg ville ha synes det var rart om typen min kjøpte blomster alene til andre jenter, eks eller ikke.
Fakse Skrevet 16. februar 2004 #15 Skrevet 16. februar 2004 Jo, men vi vet jo ikke hvordan det er her. Kjøper de gaver til de andre i den venneflokken sammen er det jo rart at han kjøper alene. Kjøper han ikke gave til noen av de andre i venneflokken så er det også rart at han kjøper til henne. Det jeg prøver å si er bare at dette kan være en ting som er helt normalt for han, eller det kan være en ting som er ganske uordinært. Det skriver hun ikke noe om, og vi kan dermed ikke dømme.
Laina Skrevet 16. februar 2004 #16 Skrevet 16. februar 2004 Jeg syns det virker som det er mange eiesyke og paranoide frøkner ute og går her. Et vennskap er et vennskap. Uavhengig av om det er en eks eller ikke. Dersom et slikt forhold er åpenlyst, ser jeg ikke noe galt i det. Om det derimot foregår i det skjulte, bør varsellampene gå. Med mindre det er ens egen sjalusi som er grunnen for at et slikt vennskap holdes skjult. Jeg er veldig god venn med en av eksene mine. Det har aldri vært noe problem med nye kjærester. Men det er viktig at man viser at det KUN er vennskap! Og at den nye kjæresten får lov til å ta del i dette vennskapet. Jeg har også hatt kjærester som har vært god venn med tidligere ekser. En var bl.a. ute og spiste middag med eksen på hennes bursdag. Bare de to. Det var da ikke noe problem for meg, det. De hadde et nært, sunt og meget viktig vennskap. Jeg ville aldri ønsket å ødelegge noe så viktig for et menneske jeg var glad i. Jeg lurer fælt på hvor tilliten er i forholdene som blir beskrevet her inne... Og ærlig talt! Er typen utro, vil det komme for en dag før eller siden. Vondt vil det være uansett. Men om han ikke er det, kan mistanken være nok til å ødelegge forholdet. Åpenhet og kommunikasjon er alfa og omega for å få et forhold til å fungere!
Gjest valentine- tull Skrevet 16. februar 2004 #17 Skrevet 16. februar 2004 Takk for tilbakemeldinger. Skal prøve å klargjøre noen punkter. Grunnen til at jeg reagerte på at han kjøpte valentine- roser til eks- en sin var mest fordi han og jeg har blitt enige om at dette er et tradisjon oppfunnet av handlesstanden. Når han er så sterkt uenig i hele konseptet synes jeg det er rart at han gir roser til andre jenter enn meg. Når jeg spør han om valentine- rosene sier han at hun har bursdag. Kjente spontant en vond følelse som tilsa at han løy om dette. Bør vel finne ut om det er sant om hun har bursdag eller ikke. Hele saken er nok en del av et dypere problem i og med at jeg aldri har blitt inkludert i denne venneflokken som han og eks- en er en del av. Har prøvd å akseptere at han og jeg har separat venner og at hans eks er en del av livet hans, men det er ikke lett jeg er usikker på hva slags vennskap de egentlig har. Mulig jeg er eiesyk og paranoid.... Synes nå egentlig at roser er noe som hører kjærester til, snufs... Kunne han ikke ha kjøpt henne tulipaner. Kommer til å frike helt ut når jeg får høre hva slags roser det dreier seg om. 3 langstilkede røde roser, liksom....
Fakse Skrevet 16. februar 2004 #18 Skrevet 16. februar 2004 Høres virkelig ut som om det ligger mere bak her enn en bursdags-oppmerksomhet til en god venn her! Hva pleier han å gi andre jenter i samme venneflokken når de har fødselsdag? Uansett er dette noe du bør snakke med kjæresten din om. Om det viser seg at hun IKKE hadde bursdag i det hele tatt hadde jeg ikke vært nådig! :evil:
Gjest Anonymous Skrevet 16. februar 2004 #19 Skrevet 16. februar 2004 Men det er viktig at man viser at det KUN er vennskap! Og at den nye kjæresten får lov til å ta del i dette vennskapet. Godt sagt. Holdes man utenfor er det lett for at tolkninger blir preget av usikkerhet og sjalusi.
Gjest Anonymous Skrevet 16. februar 2004 #20 Skrevet 16. februar 2004 Hadde det vært tulipaner hadde ddet vært greit, men roser, nei
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå