Mrs. B Skrevet 16. februar 2004 #1 Del Skrevet 16. februar 2004 Har en del babyrosa og blå håndklær som vi har fått (spør ikke hvorfor?) som vi liksom aldri henger opp fordi fargen ikke passer på badet vårt. Tenkte derfor at jeg i ettermiddag skal kjøpe inn mørkegrå tekstilfarge og så farge dem alle sammen. Det er helt vanlige bomullshåndklær. Er det noe spesielt jeg må tenke på med farging av håndklær? De er ikke så store, ca. gjestehåndkle størrelse, så jeg hiver vel i en 4-5 håndklær og håper de blir fine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelia Skrevet 16. februar 2004 #2 Del Skrevet 16. februar 2004 Hei! Jeg har gjort dette selv og håndklærne ble helt fine. Det eneste som kan skje er om det er bord eller kantsøm av eks polyester som ikke tar fargen. Men det er vel verdt et forsøk likevel. Husk å vaske en ekstra vask etter fargingen for å få bort overflødig farge. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 16. februar 2004 #3 Del Skrevet 16. februar 2004 Jeg vasker en eller to vasker med svarte/mørke klær når jeg har farga noe. Det er lurt å veie det du skal farge sånn at du ikke putter inn for mye på en gang. Da kan fargen bli anneledes enn du vil, og er det for mye i maskinen blir det skjoldete. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birgitte Skrevet 16. februar 2004 #4 Del Skrevet 16. februar 2004 Ja, det går helt fint. I tillegg til sytråd av polyester, kan du risikere at eventuelle hemper ikke tar farge. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 18. februar 2004 Forfatter #5 Del Skrevet 18. februar 2004 Har ikke fått farget håndklærne enda da jeg har vært på jakt etter mørkegrå tekstilfarge. Har enda ikke funnet det noe sted så det endte med at vi kjøpte en "Djupsvart" i går isteden. Kan jeg gjøre noe for å sikre at det blir mørkegrått? Ta i mindre farge f.eks? Noen som har erfaring med det? Vil jo ikke ha helt svarte håndklær heller... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 19. februar 2004 Forfatter #6 Del Skrevet 19. februar 2004 Er det ingen her som vet om/hvordan jeg kan få til mørkegrå håndklær når jeg har svart tekstilfarge? Ville blitt veldig glad for noen tips. Som sagt er jo ikke svarte håndklær så fint.. men mørkegrå derimot... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 19. februar 2004 #7 Del Skrevet 19. februar 2004 Vil tro at du får mørkegrå om du farger mere tøy enn det står på pakken at du kan farge. Da blir fargen lysere, og lysere svart er jo mørkegrå. Men pass på at ikke maskinen blir for full, håndklærne må ha plass til å røre på seg, eller blir det skjolder! En har aldri noen garanti når en farger selv, en må bare prøve og krysse fingrene. Men du har jo ingenting å tape, det er jo håndklær du ikke bruker i dag, så i værste fall kan du klippe dem opp til pussekluter og vaskefiller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karoline Skrevet 22. februar 2004 #8 Del Skrevet 22. februar 2004 Fargen blir grå hvis du farger mer tøy enn det som står på pakken at du skal farge, hvis du skal ha det svart. Det pleier å stå på pakken for farge, med gjør det kanskje ikke for svart? Ellers har jeg hatt kjempegode resultater med å farge håndklær. Alle håndklærne med ulike farger har blitt fine og like i fargen. Hvis det er stor fargeforskjell på håndklærne i utgangspunktet kan det bli en nyanseforskjell når du farger dem. Det du bør gjøre for å ungå det er å avfarge tøyet før det vaskes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 3. mars 2004 #9 Del Skrevet 3. mars 2004 Du kan like gjerne få mørkeblå og "mørkerosa", som mørkegrå håndklær... Hvis du ikke har nok farge (som du har tenkt å gjøre bevisst), så kan opprinnelig håndkle-farge altså risikere å bli mørkere, og ikke grått. Større sjanse for å få grått når håndklærne er hvite. Svartfarge inneholder også farge, og det ser du hvis du f eks har glemt en hvit sokk i svart-vasken. Sokken kan være brun, blå, grønn eller noe annet. Svart kan altså være forskjellig... Men prøv ihvertfall! Siden du likevel ikke vil bruke håndklærne som de er... Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå