Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Et litt rart spørsmål kanskje, men velger dere å bruke smykker dere har fått av tidligere kjærester, eller oppbevarer dere det langt nede i smykkeskrinet som et minne fra gamle dager?

Videoannonse
Annonse
Gjest Dolphina
Skrevet

FIkk en ring av en jeg var sammen med, den bruker søstra mi nå faktisk!

Hadde hvertfall ikke kommet til å brukt smykkene hvis jeg hadde ny kjærest...

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg bruker dem jeg..

Siden jeg var sammen med min x fra jeg var 18 og i 19 år, så er 95% av smykkene jeg har enten kjøpt sammen med min x, eller jeg har fått dem av ham, eller ham og barna sammen, opp gjennom åra.

For meg er et smykke et smykke. Sitter ikke å tenker på x'n om jeg bruker et smykke/ ørepynt jeg har fått av ham. Men jeg har venninner som har spurt meg om dette, og som ikke skjønner at jeg gjør det.

Skulle jeg treffe en ny kar som spør hvor smykkene mine kommer fra, vil jeg være ærlig om det, og skulle han ikke like at jeg bruker dem, så får han kjøpe nye til meg :sjarmor: Og de gamle skal bli lagt vekk, selvfølgelig.

Skrevet

Jeg bruker alltid en "vanlig" diamantring i hvitt gull som jeg fikk av exen da vår eldste sønn ble født, samt allianseringen i hvitt gull med 3 diamanter som jeg fikk i morgengave da vi giftet oss!

Jeg har hatt ny kjæreste i 4 1/2 år, og vært forlovet men han i 1 1/2... Han vet at jeg har fått ringene av min ex, men har aldri sagt noe på at jeg bruker dem! Kunne ikke falle meg inn å legge disse nydelige ringene i skuffen, bare fordi jeg er skilt fra han som gav dem til meg! :)

Dina

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg fikk et smykke av eksen og et smykke av foreldrene hans.

Jeg har ikke tenkt å gi dem tilbake, det var jo en gave. Likevel får jeg meg ikke til å gå med dem heller, jeg blir trist når jeg gjør det. Kanskje med tiden, når jeg er helt over eksen, vil jeg bruke dem igjen.

Skrevet

Jeg har en libanonring i gull, en annen med tre ringer som henger fast i hverandre i rødt, hvitt og gult gull, og et gullarmbånd som jeg har fått av eksen min. Jeg har absolutt ingen følelser for ham, og ser ikke noen grunn til at jeg ikke skal bruke de selv om jeg har ny kjæreste/samboer.

Skrevet

Nei, det kunne ikke falle meg inn å bruke smykker som jeg har fått av tidligere kjærester. De ligger i bunnen av smykkeskrinet så vidt jeg vet.

Skrevet

Selvfølgelig hadde jeg brukt dem! Hvorfor skulle jeg ikke det?

Gjest gotthard
Skrevet

alle smykkene jeg ga til xn leverte hun tilbake (etter press fra nye typen).

vi er enige om at ungen skal få de når hun blir konfirmant , om hu da vil bruke de eller smelte de om er hennes valg da

Gjest glamourgirl
Skrevet

Jeg går av og til med en ring jeg fikk av eksen, fordi jeg ikke har en annen ring som passer på den fingeren, og den matcher klokka mi og mange av øredobbene. Den glemmer jeg liksom at er fra eksen, for det var en ring jeg ønsket meg, også kjøpte han den før jeg gjorde selv. Gifteringen, morgengaven og andre kjærestegaver, vil jeg ikke gå med, fordi jeg føler det er feil, og jeg har ikke så mange gode minner fra hverken smykkene eller eksen....

Skrevet

Klarer ikke bruke noen av de smykkene jeg har fått av tidligere kjærester.. Blir helt feil. Foreløpig ligger de bare der, men jeg burde vel egentlig selge dem, eller gi dem bort.

Spesielt et sett med øredobber og kjede har jeg knapt brukt en eneste gang for det bare får meg til å tenke vonde tanker... :-(

Skrevet

Blir ikke akkurat overlesset med smykker av min elskling, men har fått noen ved spesielle anledninger. Derfor betyr hvert smykke svært mye for meg og jeg forbinder dem med ham / ting som har skjedd sammen med ham.

Derfor hadde jeg aldri gått med dem om jeg hadde blitt sammen med en annen, det ville vært forferdelig dårlig gjort.

Hvis du ser på som et smykke som et smykke derimot, er det ikke noe galt i å gå med dem.

Gjest Anonymous
Skrevet

En venninne av meg byttet smykkene med en annen venninne som også var skilt. Det som ikke passet fikk en tur innom gullsmeden.

De byttet likt mot likt, dvs. alliansering mot alliansering osv.

Min ligger godt gjemt i smykkeskrinet, de eneste smykkene jeg bærer er diamantørepynten jeg fikk da jeg født datteren.

Gjest the imp
Skrevet

Et av smykkene jeg fikk av eksen min brukes nesten daglig. Det er blitt en vane, brukte det daglig da vi var sammen og har fortsatt med det selv om jeg har ny kjæreste. Også de andre smykkene jeg fikk bruker jeg når anledningen byr seg. Ser ikke hvorfor jeg skulle la være å bruke nydelige smykker som er akkurat min stil bare fordi vi ikke er sammen lenger.

Gjest som Factor
Skrevet

eks'er kan være et vanskelig og ømtålig tema. Jeg ville ha hørt med min nåværende kjæreste om det var OK for han.

Skrevet

heh.. dere går med morgengaver og gifteringer fra gamle typer?! hva i alle dager.. smykker osv er for meg personlige gaver, som betyr noe.. hadde blitt helt dårlig om jeg skulle begynne å gå med en ring jeg fikk av xn.. tror ikke jeg hadde likt noe særlig at typen gikk rundt med et smykke han hadde fått av ei anna jente.. det blir bare feil

Skrevet

Alle smykkene jeg fikk av eksen fikk eksen tilbake da vi gikk fra hverandre.

Det var ikke noe han krevde, det var det jeg som insisterte på.

Jeg anså det ikke for å være mitt lengre når forholdet ikke lengre eksisterte.

Men jeg går med ei klokke jeg fikk av han, men den fikk jeg som bursdagsgave etter at det ble slutt.

Skrevet

Smykkene fra eksen gikk rett i søpla her, hadde aldri klart å bruke de..

Gjest Zalomine
Skrevet

Jeg fikk et gullsmykke i bursdagsgave av min eks.

Det er det enste smykket han ga meg, vi var da heller ikke sammen i mer enn et år (jeg skulle få øredobber neste år, men det ble slutt like før)

Dette smykket bruker jeg. Ja, jeg ble litt kvalm første gangen jeg hang det rundt halsen like etter bruddet, men nå tenker jeg ikke på hvor jeg fikk det fra engang.

Jeg spurte engang min nåværende samboer om han hadde noe mot det, det hadde han ikke, sa han. Jeg synes det er et veldig fint smykke, ville vært for dumt å aldri mer bruke det. Det er bare et smykke, det betyr ikke noe hvem jeg fikk det av.

Morgengaver ville jeg vært i sterk tvil om, og generelt sett føler jeg ringer er mer "forpliktende" enn smykker. Allianseringer... jeg er ikke helt sikker på hva det egentlig er jeg, men altså generelt sett mer skeptsik til ringer uansett.

Men gullsmykket mitt, det bruker jeg ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...