Harlekin Skrevet 3. august 2012 #1 Skrevet 3. august 2012 Barnehagestart igjen ... og vi trenger nye støvler og gåsko til 3-åringen. Jeg pleier alltid å sverge til tester à la Foreldre og barn når vi skal ha yttertøy, men jeg har ikke funnet noen tester fra i år på gummistøvler og forsåvidt også sko. Datteren min går i naturbarnehage, der de er mye ute i all slags vær og mye ute på tur. Hun trenger nye regnstøvler som skal være gode å gå i, også på tur, samt gode høstsko som holder vannet ute, er varme nok og behagelige å gå i. Noen som har tips? Vi bor i Bergen, så det er ikke så veldig kaldt temperaturmessig sett, men det er mye vått vær og det kan bli ganske rått til tider, derfor trenger vi kanskje varmere sko enn gradestokken tilsier. Vi har ikke så veldig mye penger å bruke, bare sånn at det er opplyst om det. Takknemlig for svar!
Gjest pysepusen Skrevet 3. august 2012 #2 Skrevet 3. august 2012 Jeg liker veldig godt Dock Boots som støvler. Tror vi kommer til å kjøpe det på ny når han trenger nye støvler utover høsten. Nå har han Viking-støvler og jeg synes de også er veldig gode Men ikke så varme som Dock? Ellers vil jeg gjerne henge på videre med tanke på gode høstsko. Jeg har enda ikke funnet de "perfekte". Har veldig lyst på Geox da (han har både joggesko og sandaler i det merket nå), men jeg finner ikke noen nettbutikker som selger det...
Harlekin Skrevet 3. august 2012 Forfatter #3 Skrevet 3. august 2012 Takk for tips Men er det ikke slik at Dock Boots har "stofflegg"? Ser for meg at det kan bli vått når de går i skog og mark og tramper nedi sølepytter. Viking har jeg tenkt på, vi bruker Viking-sko som passer bra til henne ettersom hun er ganske bred i foten. Geox høres bra ut. Jeg tenker liksom på "fjellsko" i ministørrelse
Gjest pysepusen Skrevet 3. august 2012 #4 Skrevet 3. august 2012 Takk for tips Men er det ikke slik at Dock Boots har "stofflegg"? Ser for meg at det kan bli vått når de går i skog og mark og tramper nedi sølepytter. Viking har jeg tenkt på, vi bruker Viking-sko som passer bra til henne ettersom hun er ganske bred i foten. Geox høres bra ut. Jeg tenker liksom på "fjellsko" i ministørrelse De Dock Bootsene som selges på Skoringen (her jeg bor) har gummi eller hva det nå er hele veien. De som selges på Obs har masse stoff. Fungerte fint da han var ett år, men tror ikke det er nok dette året Men altså, vi er fornøyd med Viking, vi. Det ser ut som lillegutt er fornøyd også (men han er jo fornøyd bare han får svømme i sølepyttene han...). "Fjellsko" i ministørrelse... Jeg har sett på noen fra Kavat (men de er relativt dyre). Har også fått tips om Timberland. Det kan kanskje være noe?
Sulosi Skrevet 3. august 2012 #5 Skrevet 3. august 2012 De med stoff blir kliss våte og ikke tørker de fort heller så styr unna de. Kanskje ett par gode goretex el skinnsko samt ett par rimelige støvler? Skinnsko holder tett dersom du børster bort sand og skitt og smører de jevnlig, samme gjelder goretex bare de trenger impregnering jevnlig. Feks til skinnsko kan man ha en boks vaselin i garderobehylla og smøre dem raskt inn en gang i uka om morgenen når du leverer barnet. Jeg har skinnsko selv og hopper i sølepyttene uten å bli våt og jeg smører mine ofte.
Harlekin Skrevet 4. august 2012 Forfatter #6 Skrevet 4. august 2012 Hvor får man kjøpt Timberland, pysepusen? Netthandel er jo praktisk, men jeg liker best å gå i butikkene og prøve selv - og med sko må man jo nesten det. Jeg har opplevd å kjøpe for smale sko som måtte leveres tilbake, så de må prøves. Dette med gummistøvler er vanskelig. Jeg har til dags dato ikke opplevd å finne støvler (til meg selv) som er gode å gå langt i. De må kanskje være foret på en eller annen måte? Takk for tips om skinnsko, Sulosi. Det hadde jeg ikke tenkt på en gang ... jeg hadde sett for meg goretex pga. fuktigheten her på vestlandet. Men det er verd å sjekke ut
Silfen Skrevet 4. august 2012 #7 Skrevet 4. august 2012 Jeg har hatt datter i utebhg og sverger til viking. Bade termo og tex.
Sulosi Skrevet 4. august 2012 #8 Skrevet 4. august 2012 Jeg skulle ha kommet med tips Harlekin men husker ikke på stående fot hvilket merke det var (det er noen år siden) men de var iallefall kjøpt på euro sko. Med skinnsko er det viktigste at de er godt foret og at skinnet er robust.
^^Belle^^ Skrevet 5. august 2012 #10 Skrevet 5. august 2012 Vi har nettopp kjøpt Timberland vintersko til jenta vår på XXL.
kirstiJ Skrevet 5. august 2012 #11 Skrevet 5. august 2012 De har Timberland på Skoringen (tror det er det, hvertfall de som har den skofus-hunden som "maskot" og Euro Sko.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå