Gå til innhold

Hva er din BMI?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og er du fornøyd med den?

Min er 23, er 177cm høy og 75kg. Ønsker å gå ned til ca. 60 kg.

Anonym poster: 9a1849f747c5083f043790ee9fa5b398

Videoannonse
Annonse
Gjest *Maja*
Skrevet

Min er 17,38. Er 173 og 52 kilo. Har god balanse mellom muskler og fett og ser langt i fra undervektig ut selv om BMI'en tilsier det.

Synes BMI misvisende. Den tar ikke hensyn til beinbygning, muskler og fett.

Er uansett fornøyd :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

BMI er da ikke noe å fokusere på... Det er unøyaktig og ikke noe å stole på for for som har trent en del.

Fettprosent er mer nøyaktig og en bedre indikator på hvilken form du er i.

Vet ikke min BMI og vil ikke vite den, men iom at jeg har en del muskler, samt litt for høy fettprosent, så ville jeg nok ligget i grensen til overvektig selv om jeg ikke ser slik ut!

Anonym poster: 23ff58e5c4dcc013d4073512eba5a11c

Skrevet

24.34

Forrige uke ble jeg regnet som overvektig. Nå har jeg gått ned litt og er i øvre del av normalsjiktet. Selv om jeg prøver å gå ned noen kilo ville jeg aldri tenkt på meg selv som overvektig.

Skrevet

Jeg har BMI på 17,7. Er 156 cm høy, og veier 43 kg. Og jada, jeg vet jeg er under gjennomsnittet, men er heller ikke interessert i å legge på meg bare fett, så tar ting heller med ro, og trener meg tilbake til normalen. :)

Skrevet

Min er visst 15, 25. 166 cm og 42 kg. Trives i grunn med det :)

Skrevet

Har en BMI på 30.2 som da tilsier at jeg er ekstremt overvektig og i skikkelig faresone. Selv ser jeg på meg selv som i overkant av lubben, men absolutt ikke så overvektig som BMI'en tilsier.

Jeg har en ganske kraftig og tung benbygning.

Veier nå 81 kg ca (er 164 høy) og har et mål om å komme meg ned til 60kg, men jobber meg sakte men sikkert dit ved hjelp av mer frukt og grønt, mindre snop og brus samt trening minst 3 dager i uken. Da vil jeg vel ende opp med en BMI på 22 ca, men dersom jeg innser at musklene gjør at idealvekten min er 65 så stopper jeg heller der. Jeg skal ha en sunn og frisk kropp som jeg selv er fornøyd med, ikke kroppen som en kalkulator basert kun på høyde og vekt mener jeg skal ha.

Skrevet

23,6, er 73kg og 176. Normal, og 25 er grensa for overvektig. Jeg er nok langt i fra overvektig, men så veier muskler mer enn fett. Så jo bedre trent du er, jo mer missvisende er BMI. Derav at BMI er stort sett bortkastet å regne ut.

Skrevet

24.34

Forrige uke ble jeg regnet som overvektig. Nå har jeg gått ned litt og er i øvre del av normalsjiktet. Selv om jeg prøver å gå ned noen kilo ville jeg aldri tenkt på meg selv som overvektig.

Jeg og! :o

Skrevet

31,5, jeg veier 94 kg, men skal bare ned til 80 så jeg vil vise overvektig selv om jeg ser veldig slank ut :)

Skrevet

Jeg og! :o

Haha, artig :D

Skrevet

rett i underkant av 18 i BMI. veier 55 og er 175 høy. men tenker at vekt og BMI har null og si, så lenge man trives m hvordan man ser ut, hva man veier osv.

• Liker 2
Skrevet

24 i BMI, er 186 cm høy og 83 KG, anser meg selv som normalvektig og er fornøyd.

Skrevet

20,66. Rimelig fornøyd, selv om jeg egentlig ikke bryr meg så mye om vekt i og med at jeg prøver å bygge muskler og vet at fett% min er rimelig grei :)

Gjest Eurodice
Skrevet

23,6, er 73kg og 176. Normal, og 25 er grensa for overvektig. Jeg er nok langt i fra overvektig, men så veier muskler mer enn fett. Så jo bedre trent du er, jo mer missvisende er BMI. Derav at BMI er stort sett bortkastet å regne ut.

Muskler og fett veier nøyaktig like mye. En kilo er en kilo.

• Liker 4
Gjest LillaGorilla
Skrevet

20.3

Men man på passe på å ikke se seg blind på BMI!! Kan være ganske missvisende, som andre her påpeker.

Skrevet

21.56. I fjor på denne tiden var det 25.65. :)

Syns det er skremmende mange undervektige i denne tråden og på KG generelt...!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...