Gå til innhold

Fått masterplass, men får ikke meldt meg på emner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen kommende masterstudenter som ikke har fått meldt seg på emner? Jeg har fått bekreftet at jeg har fått plass, og i et brev jeg fikk står det at jeg kan søke på emner fa ca 9.august. Men i parantes står det at nøyaktig dato ikke er satt enda). Deretter står det en link. Når jeg trykker på den linken, står det ikke noe fornuftig om en dato. Jeg prøver derfor å gå inn på studentweb, og melde meg på emner. Når jeg finner det ene faget som er obligatorisk får jeg bare beskjed om at jeg ikke har studierett til emne. Synes det er merkelig. Har prøvd å ringe de to damene som driver med dette, men virker som de har ferie. Fristen går ut den 1. sep, så jeg stresser ikke, men bare på om det er noe jeg gjør feil, eller om jeg må vente en uke til..

Videoannonse
Annonse
Gjest Tekola
Skrevet (endret)

Jeg har samme problemet, men har ikke hørt noe om datoer. Godt å høre at det ikke bare er meg, da! :)

Da prøver jeg igjen i slutten av uka, da, tenker jeg.

Edit: Neste uke, altså.

Endret av Tekola
Skrevet

Jeg har samme problemet, men har ikke hørt noe om datoer. Godt å høre at det ikke bare er meg, da! :)

Da prøver jeg igjen i slutten av uka, da, tenker jeg.

Edit: Neste uke, altså.

Nesten litt godt å høre at det ikke bare er meg. Linken jeg fikk er forresten: www.uio.no/studier/admin/ Mulig jeg har oversett noe, og hvis jeg har, så si ifra ;) Hvis ikke får jeg bare smøre meg med tolmodighet. Kanskje frister det å ringe inn på mandag for å høre om de er på jobb igjen :)

AnonymBruker
Skrevet

Men altså, du har jo fått brev om at du ikke kan søke før 9. august?! Du har jo fått beskjed om at det ikke vil gå ennå! Det er jo derfor det står at du ikke har studierett - etter min erfaring er det helt vanlig at det står dette dersom du er for tidlig ute på å melde deg opp.

Anonym poster: ad4da5a544df49ef3e24ad7bc82e5b35

Skrevet

Men altså, du har jo fått brev om at du ikke kan søke før 9. august?! Du har jo fått beskjed om at det ikke vil gå ennå! Det er jo derfor det står at du ikke har studierett - etter min erfaring er det helt vanlig at det står dette dersom du er for tidlig ute på å melde deg opp.

Anonym poster: ad4da5a544df49ef3e24ad7bc82e5b35

Som jeg skrev i parantes, så var ikke datoen satt. Og når jeg ikke ser at det står noe om den 09.aug på linken, så kunne det jo tenkes at alt var klart til å søke. Men som du sier, så er det ikke noe galt med at det står at jeg ikke har studieplass hvis den ikke er åpen. Men hva er egentlig grunnen til at den ikke er åpen nå, men åpner så tett innpå skolestart. Hvis det er sånn at jeg ikke kommer inn på det emnet jeg ønsker, så begynner jeg jo å få rimlig dårlig tid til å finne et nytt emne å søke på.

Gjest Daenerys
Skrevet

Jeg har sendt mail til mitt fakultet, de sa tidlig neste uke pga siste sjekk med ventelister :)

Skrevet

Jeg har sendt mail til mitt fakultet, de sa tidlig neste uke pga siste sjekk med ventelister :)

Takk for svar! :)

AnonymBruker
Skrevet

Oppmelding til fag på masteren min starter den 9. august. Ingenting å stresse med. :)

Anonym poster: d380207009fcfd04b9f6dd80b12ae87d

AnonymBruker
Skrevet

Som jeg skrev i parantes, så var ikke datoen satt. Og når jeg ikke ser at det står noe om den 09.aug på linken, så kunne det jo tenkes at alt var klart til å søke. Men som du sier, så er det ikke noe galt med at det står at jeg ikke har studieplass hvis den ikke er åpen. Men hva er egentlig grunnen til at den ikke er åpen nå, men åpner så tett innpå skolestart. Hvis det er sånn at jeg ikke kommer inn på det emnet jeg ønsker, så begynner jeg jo å få rimlig dårlig tid til å finne et nytt emne å søke på.

Det skal vel mye til før et masteremne fylles opp?

Skrevet

Det skal vel mye til før et masteremne fylles opp?

Det tror jeg spørs helt hva man velger. Det ene faget er et fag som en annen linje har førsteprioritet på tror jeg. I tillegg til den linja jeg går, vil det nok være en eller kanskje to linjer til som vil sannsynligvis søke også. Og da spørs det ikke om det emnet fyller seg opp ganske fort.

På linja mi er det nok rundt 20 elever som kom inn. Aner ikke hvor mange som er på de andre linjene. Virker utrolig interessant det faget jeg ønsker å komme inn på. Jeg lever i spenning :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...