AnonymBruker Skrevet 3. august 2012 #1 Skrevet 3. august 2012 Hei Har vært singel alt for lenge og er litt stresset over dette. Lenge sia jeg har vært forelsket og lurer på når det er min tur å møte kjærligheten. Det som kompliserer situasjonen er at alle andre skal blande seg inn: "Hvorfor møter du ikke noen"? "Det er for lenge sia du har hatt et mannfolk" og lignende. Kan gjerne ta dette opp på fest og det hjelper ikke akkurat på humøret.. Flere som kjenner seg igjen? Anonym poster: b33c77c7cc62bd35f581bff8081b0320 6
VanDeKamp Skrevet 3. august 2012 #2 Skrevet 3. august 2012 Å ja, kjenner noen sånne folk. Får sånt mas spesielt fra de jeg ikke treffer ofte. Hver gang vi treffes så spør de "harru fått deg dame nå a????" Og jeg rekker ikke svare mer enn "nei..." så sukker de oppgitt og himler med øynene. Jeg føler meg bare mislykket når der holder på sånn. Det er jo ikke alle som bare faller pladask for den første og "beste" de ser, men det godtar de ikke Til alle dere som sukker og himler med øynene over at vennen dere fortsatt er single: DET HJELPER IKKE Å SUKKE OG HIMLE MED ØYA! VENNLIGT SLUTT! 6
AnonymBruker Skrevet 3. august 2012 #3 Skrevet 3. august 2012 Ja det er sånne folk (folk, samfunnet og normene generelt) som gjør det til et problem å være singel! SLUTT Å MAS OG PÅPEK DEt HELE TIDEN. Føler at identiteten skal bestemmes ut fra hvorvidt man er singel eller ei... Anonym poster: 8be25e27d16cc6567dbb70f15a9c4931 3
Terry Skrevet 3. august 2012 #4 Skrevet 3. august 2012 Heh… Virker som det er et kriterium for å være vellykket at man har kjæreste. Bekjente som er vant til å se meg i et forhold gjennom mange år, spør nå stadig "om jeg fremdeles er singel." Jeg må grøsse litt hver gang (fordi jeg synes ordet singel er så grusomt, og antyder noe litt desperat og ensomt), og svarer at ja, jeg er ALENE, og har det helt flott! ;> 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2012 #5 Skrevet 3. august 2012 Det er på tide å bytte vennekrets hvis du hele tiden får spm i det tonefallet. Anonym poster: 7528fb0187e90d14ae6c9f7fdd86ac95 1
Gjest Urr Skrevet 3. august 2012 #6 Skrevet 3. august 2012 Det er på tide å bytte vennekrets hvis du hele tiden får spm i det tonefallet. Anonym poster: 7528fb0187e90d14ae6c9f7fdd86ac95 Det er ikke så lett å bytte ut familie som spør slik da.. 3
Missandei Skrevet 3. august 2012 #7 Skrevet 3. august 2012 Åh jeg hater det der. Har stor slekt, og familimedlemmer langveisfra er de verste. Er folk jeg bare møter den årlige familiesammenkomsten, og gruer meg hvert år til å gå igjennom hele regla som begynner med "nåååå, har du fått deg kjæreste da?" som utvikler seg videre til at omtrent hele slekta står og sukker og ser på meg. Tror de er i ferd med å avskrive meg som et håpløst tilfelle som enda ikke har "klart å skaffe meg en mann", jeg er den eneste av alle kusiner og fettere i min alder (midten av 20 årene) som ikke har skaffet mann og barn.... Skulle ønske jeg kunne være litt mer hardhudet, og også tørre å si noe spydig tilbake når folk holder på sånn. Har noen kusiner som begynte å poppe unger da de var 20, og knapt har fullført vgs. "Ja, har du fått deg noen utdannelse enda? Ikke det nei" *Gi medfølende blikk*. 4
AnonymBruker Skrevet 3. august 2012 #8 Skrevet 3. august 2012 Med en heteronormativ kultur så forventes det at man finner seg en partner og får seg barn. At det er mulig å være lykkelig som singel er utenkelig for mange, veldig mange faktisk. Fordi vi lærer oss helt fra vi er små om "prinsen som redder prinsessen og får halve kongeriket og så levde de lykkelige sammen alle sine dager". Det finnes ingen eventyr om "prinsessen som gikk lei av å vente på en prins og bestemte seg for å leve lykkelig alle sine dager uten noen prins". Anonym poster: 651eabcdd462e0425057cdc00fddd358
Steinar40 Skrevet 3. august 2012 #9 Skrevet 3. august 2012 Med en heteronormativ kultur så forventes det at man finner seg en partner og får seg barn. At det er mulig å være lykkelig som singel er utenkelig for mange, veldig mange faktisk. Fordi vi lærer oss helt fra vi er små om "prinsen som redder prinsessen og får halve kongeriket og så levde de lykkelige sammen alle sine dager". Det finnes ingen eventyr om "prinsessen som gikk lei av å vente på en prins og bestemte seg for å leve lykkelig alle sine dager uten noen prins". Anonym poster: 651eabcdd462e0425057cdc00fddd358 Prinsessen på erta da kanskje? hehe Men det er nok en fordel å være mann på dette området. Mindre pes for oss tror jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2012 #11 Skrevet 3. august 2012 Nå har jeg ikke vært singel så lenge i denne omgang, så får ikke spørsmålet ennå. Bortsett fra venner som lurer på om det skjer noe spennende, da - men det er mer sånn uhøytidelig og noe jeg også gjerne prater om, selv om det ikke akkurat er noe action (dater og prater med diverse, men har ganske høy terskel for å falle eller være fysisk). Å være oppgitt over at noen er single over lang tid synes jeg er utrolig trangsynt. Etter å ha vært i et forhold som var dårlig lenge, kjenner jeg at det er VELDIG mye bedre å være alene, og så lenge alternativet føles som at jeg må ta "den første og beste", ikke en jeg virkelig passer sammen med, kommer jeg til å fortsette med å være fornøyd som singel. For meg er det ingen krise å forbli barnløs, og singellivet gir meg fleksibilitet når det gjelder bosted og jobb, noe som passer meg bra de nærmeste årene, i hvert fall. Anonym poster: f37fa53a9c41a55f52381162a59dc9c6 Anonym poster: f37fa53a9c41a55f52381162a59dc9c6
makkapakka Skrevet 6. august 2012 #12 Skrevet 6. august 2012 Forferdelig slitsomt har hatt det slik jeg også, til slutt ble jeg veldig ufordragelig i svarene jeg ga...ville bare ha fred fra jaget.. 1
Gjest amoremio Skrevet 6. august 2012 #13 Skrevet 6. august 2012 Hei Har vært singel alt for lenge og er litt stresset over dette. Lenge sia jeg har vært forelsket og lurer på når det er min tur å møte kjærligheten. Det som kompliserer situasjonen er at alle andre skal blande seg inn: "Hvorfor møter du ikke noen"? "Det er for lenge sia du har hatt et mannfolk" og lignende. Kan gjerne ta dette opp på fest og det hjelper ikke akkurat på humøret.. Flere som kjenner seg igjen? Anonym poster: b33c77c7cc62bd35f581bff8081b0320 Oi, skulle nesten tro at jeg skrev det her TS hehe.. Får støtt og stadig det spørsmålet både fra venner og framilie. Jeg ble så lei i sommer at jeg nesten fikk panikk selv, tenk 24 år, klokka tikker og fortsatt ikke fast forhold .. har endelig klart å gi f.. i alt det der, ikke det at jeg ikke kan få meg kjæreste men bare fordi jeg ikke har truffet den rette... Man må bare lære seg å ikke bry seg alt for mye om det der
Silfen Skrevet 6. august 2012 #14 Skrevet 6. august 2012 Får si at neste helg skal du pule faren deres. 1
Perrin Skrevet 7. august 2012 #15 Skrevet 7. august 2012 Nå syns jeg det er på tide du roer deg og skaffer deg en mann
Gjest "gjest" Skrevet 7. august 2012 #16 Skrevet 7. august 2012 Får si at neste helg skal du pule faren deres. Eller fyren deres...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå