Gå til innhold

Teppe på parkett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal legge parkett i stua og trenger et teppe ved verandadøren. Det er stor trafikk inn der fra haven, vi snakker katter og bikkjer og folk med ikke helt rene sko.. Har dere noen ide om hva slags matte eller teppe jeg bør kjøpe som tåler litt skitt og fuktighet og som kan beskytte parketten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ideelt sett så skal man ikke bruke teppe på parketten til å begynne med ettersom det tar litt tid for fargen å "sette seg". Da kan tepper skape lysere felter på gulvet, på lik linje med hva veggpynt gjør med panel som ikke er beiser eller malt.

Angående hva slags teppe du bør ha så bør du vel ihvertfall ha noe med gummibakside. Enten ei vanlig dørmatte eller et annet teppe som du kjøper ei gummimatte til å ha under. Det kommer jo litt an på størrelsen på matta/teppet.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en lett matte. Og den brukes til å sette fra seg sko på. Lar du folk tråkke inn med skitne sko da+

Vi har en på verandene også. Der settes det også sko fra seg. Vi har inne og utesko. Vi har også stor trafikk slik som du.

Mattene vasker jef i maskin på 40 g

Kjøpte de til en farvehandler

Anonym poster: c5f6982d3b51f68f4ee2fe3bc4854067

Skrevet (endret)

Om man tråkker inn med skitne sko ville jeg hatt en skikkelig dørmatte med solid bust slik at man kan få tørket av seg det verste. Og om det er snakk om våte sko, så bør de jo settes på noe som holder vannet helt borte fra parketten, slikt gulv tåler ikke mye fuktighet. Ellers er jo plasttepper praktiske. De kommer i mange prisklasser og typer, jeg har hatt både billige og dyre, og liker absolutt best kvaliteten på Pappelina-matter. De er solide, kan vaskes i maskin, holder seg fint og ligger stødig på gulvet uten sånn antiskli under. Og så finnes de i mange kule design!

Endret av Fru Duck

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...