AnonymBruker Skrevet 3. august 2012 #1 Skrevet 3. august 2012 Ja, det synes jeg! Å lage mat på et skittent kjøkken, bruke et bad fullt med bakterier og å ligge i en seng som er full av svette og døde hudceller. Jeg blir kvalm, men dessverre har jeg ikke et valg. Grunnet alvorlig sykdom er jeg sengeliggende og klarer ikke vaske selv. Jeg har forsøkt, men jeg har svimt av av anstrengelsen og har fått streng beskjed fra legene om ikke å vaske. Så da må jeg bare ligge i den skitne sengen min og takke kommunen som er så snille som vasker hver tredje uke. Det kunne jo vært enda sjeldnere. Jeg angrer så fært på at jeg, i en alder av 19, ikke tenkte på å sikre meg økonomisk i tilfelle jeg skulle bli syk. <br /><br /> Anonym poster: a6bab7de0bea6a2195f0015cd74405b5
Gjest Cessie Skrevet 3. august 2012 #3 Skrevet 3. august 2012 (endret) Min farmor ansatte privat vaskehjelp da kommunen mente at hun kun trengte hjelp hver tredje uke. Lurer på om de som bestemmer slikt bare vasker hver tredje uke hjemme hos seg selv? Min farmor er riktignok 98 år, men langt fra senil. Etter to lårhalsbrudd klarer hun bare ikke golvvasken lenger . Nå kommer det ei koselig russisk dame og vasker hver onsdag formiddag, og hun gjør en god jobb, mye bedre enn de kommunalt ansatte gjorde. Endret 3. august 2012 av Cessie
AnonymBruker Skrevet 3. august 2012 #4 Skrevet 3. august 2012 Tviler på at du har kjøkken, bad fullt av bakterier,og at kjøkken er skittent. De bakterier vi har, trenger vi. Siden du er sengeliggende, så kan du vel ikke skitne til så mye? Vel, burde sengen din vært skiftet på hver uke på sommeren. Iallefall om du svetter mye. Kansje få noen til å hjelpe deg å skifte på den? Anonym poster: 43289bb4a587fcc28f1b0bda58442a58
AnonymBruker Skrevet 3. august 2012 #5 Skrevet 3. august 2012 Jeg hadde nok foretrukket å få skiftet sengetøy oftere, ja. Vask av toalett/bad hadde jeg også ønsket hyppigere - dette bruker du vel jevlig. Men med tanke på at du er aleneboende, og ikke drar med seg særlig skitt inn så er selve husvasken tilstrekkelig. Klarer du selv å vaske over kjøkkenbenken noen ganger i uken? Anonym poster: 2a4299a738a8308651cf65124907fa15
amonyn Skrevet 3. august 2012 #6 Skrevet 3. august 2012 Det er bra for immunforsvaret med skitt og lort Fra spøk til alvor. Synes du burde se på alternativer dersom kommunen ikke gir deg det du trenger. Hva med en 16åring som kan vaske en gang iblant for en hundrelapp eller to? Nå følte jeg meg skitten, hehe. Flyttet inn i ny leilighet for 6mnd siden, og har vel vasket badet et par-tre ganger siden det 1
Gjest gjest17 Skrevet 11. august 2012 #7 Skrevet 11. august 2012 Synes det hørtes litt i lengste laget ut med å kun få vasket hver tredje uke. Vasker minimum en gang i uka og skifter på senga hver helg. Mulig det hadde holdt med vask annenhver uke? Og skifte sengtøy en gang i uka? 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2012 #8 Skrevet 11. august 2012 Faren for infeksjoner er større hos langvarig syke og renslighet er viktig. Tenk også over at hjemmesykepleie tramper inn med skitne sko, nekter å bruke plastsokker og tar med skitne hender på dørhåndtak, kjøleskap osv. Hjemmesykepleien har ikke tid til å rydde etter seg når de lager mat til pasientene. De har ti minutter til å varme suppe e.l.<br /><br /> Anonym poster: a6bab7de0bea6a2195f0015cd74405b5
Gjest Purple Haze Skrevet 11. august 2012 #9 Skrevet 11. august 2012 Det er bra for immunforsvaret med skitt og lort Fra spøk til alvor. Synes du burde se på alternativer dersom kommunen ikke gir deg det du trenger. Hva med en 16åring som kan vaske en gang iblant for en hundrelapp eller to? Nå følte jeg meg skitten, hehe. Flyttet inn i ny leilighet for 6mnd siden, og har vel vasket badet et par-tre ganger siden det Da bør du føle deg skitten. Å vaske badet så sjelden er grisete. Hvordan kan du orke å bruke det? TS: Hva med å skaffe vaskehjelp i en periode? Det trenger ikke koste en formue.
Tropic Skrevet 11. august 2012 #10 Skrevet 11. august 2012 Du har ingen venninner som er studenter da? Kunne jo kanskje betalt de 100-200 kr for å skifte senga de og rydde litt?
AnonymBruker Skrevet 11. august 2012 #11 Skrevet 11. august 2012 Jeg må finne en løsning ja. Har midd-allergi, men aldri før hatt noe særlig plager av det før nå. En måned etter siste vask og sengetøyskift var nesa helt tett og hovnet opp til det dobbelte. Slet med å få puste og ble lagt inn på sykehus. Det koster mer for staten å ha meg på sykehus enn at hjemmehjelpen kommer annenhver uke. <br /><br /> Anonym poster: a6bab7de0bea6a2195f0015cd74405b5
Amarinda Skrevet 11. august 2012 #12 Skrevet 11. august 2012 Hmm.. Jeg skjønner at det å vaske hele leiligheten selv er for slitsomt. Men kan du klare å vaske benkene og vasken på kjøkken og bad 1x uka? Legg opp en oppgave for hver dag? Og kan du klare å skifte sengeklær selv, hvertfall laken?
Gjest caramelli Skrevet 14. august 2012 #13 Skrevet 14. august 2012 Etter en uke kan man merke at støvet har lagt seg, etter to uker bør det vaskes og etter tre uker må det vaskes. Det er en større jobb å vaske hver tredje uke enn å vaske hver uke. Sammenlagt bruker man sikkert like lang tid på å vaske hver uke, som man bruker på å vaske en gang hver tredje uke. Selv prøver jeg å vaske en gang i uka. Senga derimot skiftes ca. hver tredje uke.
Fantasi Skrevet 14. august 2012 #14 Skrevet 14. august 2012 Jeg må finne en løsning ja. Har midd-allergi, men aldri før hatt noe særlig plager av det før nå. En måned etter siste vask og sengetøyskift var nesa helt tett og hovnet opp til det dobbelte. Slet med å få puste og ble lagt inn på sykehus. Det koster mer for staten å ha meg på sykehus enn at hjemmehjelpen kommer annenhver uke. <br /><br /> Anonym poster: a6bab7de0bea6a2195f0015cd74405b5 Huff, har selv middallergi og vet hvor forferdelig det kan være. Jeg håper de er klar over det, de som vasker hos deg? Du har allergi som må tas på alvor, det bør de også gjøre, dette kan utvikle seg til astma dersom det ikke blir bedre. Det er ikke greit å skifte på sengen hver tredje uke, spesielt ikke når du er sengeliggende med middallergi! Her må det minimum skiftes en gang i uken. Det er faktisk slik at allergimedisinen ikke hjelper dersom det går for lang tid mellom skift av sengetøy og rengjøring. Midden trives svært godt i sengen og bidrar ikke akkurat til at du blir friskere. Blir trist på dine vegne, ts. makan til elendig behandling fra kommunen.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2012 #15 Skrevet 16. august 2012 Jeg ser at du kanskje ikke klarer å vaske hele leiligheten, men du klarer jo litt hver dag. Bruk en spray og dobørsten en dag, så får du tatt toalettet. Det kan gjøres rolig, og tar under fem minutter. Bruk spray i dusjsone, la virke og spyl av neste dag. Det blir ikke gullende rent, men det blir bedre. Vask vasken på badet en tredje dag, bruk bare klut og spray (igjen, blir kanskje ikke gullende rent, men mye bedre). Vask over kjøkkenbenken med en klut en annen dag. Sengetøy, ta deg gooood tid, og skift laken en dag, dynetrekk neste, putevar neste der igjen. Gulvene får bare stå, du skal ikke krype rundt på gulvet heller. Dette klarer du! Anonym poster: bf11f78f7efdbb65275424460a9da634
Helen Skrevet 16. august 2012 #16 Skrevet 16. august 2012 Tenk også over at hjemmesykepleie tramper inn med skitne sko, nekter å bruke plastsokker og tar med skitne hender på dørhåndtak, kjøleskap osv. Hjemmesykepleien har ikke tid til å rydde etter seg når de lager mat til pasientene. De har ti minutter til å varme suppe e.l.<br /><br /> Anonym poster: a6bab7de0bea6a2195f0015cd74405b5 Hvor har du dette fra? Jeg jobber selv i hjemmesykepleien, jeg spriter alltid hendene mine før jeg går inn til en bruker og bruker alltid skoovertrekk. Spriter alltid hendene på nytt før jeg lager mat og både rydder og vasker opp etter meg. Dette vet jeg at de jeg jobber sammen med også gjør.
Gjest "gjest" Skrevet 16. august 2012 #17 Skrevet 16. august 2012 Hva andre gjør er ikke noe jeg blander meg i, men jeg vasker gulvene flere ganger i uken og skifter på sengen en gang i uken. Jeg vil ha det strøkent.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2012 #18 Skrevet 19. august 2012 Vasker over kåken hver torsdag og bytter da også sengetøy. Med bikkje hadde aldri hver tredje uke holdt. Anonym poster: 9cb5929dcf37782c148365c0b4ef10b8
79kreps Skrevet 19. august 2012 #19 Skrevet 19. august 2012 Har du ikke forreldre eller søsken som kan hjelpe deg en dag i uken? 1
Gjest gjest17 Skrevet 19. august 2012 #20 Skrevet 19. august 2012 (endret) Etter en uke kan man merke at støvet har lagt seg, etter to uker bør det vaskes og etter tre uker må det vaskes. Det er en større jobb å vaske hver tredje uke enn å vaske hver uke. Sammenlagt bruker man sikkert like lang tid på å vaske hver uke, som man bruker på å vaske en gang hver tredje uke. Selv prøver jeg å vaske en gang i uka. Senga derimot skiftes ca. hver tredje uke. Skifte på sengen hver tredje uke? Er ikke det i seneste laget? Da skulle jeg heller valgt hybelkaniner som fniste og lo i hjørnene... Endret 19. august 2012 av delirious
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå