Gjest Gjesta Skrevet 12. april 2003 #21 Del Skrevet 12. april 2003 Jeg har en piercing i tunga. Jeg har hatt den i 3 år. - det gjorde ikke vondt og ta den, navlen var et helvete i forhold - jeg fikk ingen betennelser eller opphovnelser ( jeg var flink til å rense og ha isbiter i munnen) -jeg har ikke ødelagte tenner..( det er fordi jeg ikke tygger på den) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 22. mai 2003 #22 Del Skrevet 22. mai 2003 Å ta piercing i tunga gjør ikke vondt.. Jeg satt å pratet med kanylen i mens piercingdama skulle finne smykke til meg.. Tannlegen min er fornøyd med tennene mine fortsatt. Jeg tygde litt på den i begynnelsen og slo den på baksiden av tennene, derfor er det lurt å bytte til mindre smykke etter en måned.. Den lange stangen blir for lang når hevelsen går ned og da er det lettere å tygge på den og slo den borti tennene. Ser at mange anbefaler isbiter.. Jeg for min del synes det er bedre med "Slush" eller milkshake siden avkjølinga kommer bedre til. Dette var noe piercingdama også anbefalte, hvis jeg ikke hadde tilgang på virkelig små isbiter.. Sink og C-vitamin hjelper slik at såret gror fortere.. Mitt sår var "ferdiggrodd" etter 2(!!) uker og da skiftet jeg stang.. Dette er da ikke å anbefale, men jeg måtte siden jeg skulle ha oralsex... erhm.. Hvis du er veldig flink med å ikke leke med den under helingstiden og skyller nøye hver gang du har hatt noe munnen, så minsker du risikoen for betennelse betraktelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 22. mai 2003 #23 Del Skrevet 22. mai 2003 Skal du drikke slush i en uke, da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 23. mai 2003 #24 Del Skrevet 23. mai 2003 Skal du drikke slush i en uke' date=' da? [/quote'] Ja, hvorfor ikke? Hevelsen går jo ned før det har gått ei uke da. Trenger kun is de to første døgnene. Isbiter ei uke da? Er det så mye bedre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 23. mai 2003 #25 Del Skrevet 23. mai 2003 Så og si, ja. Slush koster rundt 20,-. Ikke det at det er så mye penger, men det blir mye etterhvert. Da kan man jo like gjerne suge på isbiter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vibbi Skrevet 24. mai 2003 #26 Del Skrevet 24. mai 2003 jeg har selv hatt piercing i tunga i 5 år, måtte ta den ut i januar pga. operasjon :cry: Det er ikke spes. vondt å ta hull i tunga, for tunga består av to muskler på sidene, men i midten (hvor de stikker) er det bare vev uten noe særlig følelse. Tunga kan svelle en god del, og dette kan være litt skremmende! Ha isbitene klare FØR du kommer hjem! Jeg styrta inn på nærmeste gatekjøkken jeg! Hva du spiser de neste dagene, kommer litt an på hvor hoven du er,jeg levde på moset banan, suppe og yoghurt noen dager etterpå. hold deg unna sterk mat og slikt ja, og også oral-sex en stund. Alt dette får du opplysninger om på piercing-studioet. Be om å ikke få piercingen din så langt ut, da den kan skade tennene, får du den lengre inn,er jo ikke dette noe problem! Skyller du med corsodyl 3 ganger om dagen, og skyller munnen din med vann etter å ha spist,drukket,røkt etc i et par uker etterpå,skal det nok gå bra med tanke på infeksjonsfaren.Ikke bli redd om du får "hår" på tunga av corsodylen, det er helt normalt etter å ha brukt den en stund, og det forsvinner når du slutter å bruke den! Dette hørtes vel helt horribelt ut,men det er faktisk verdt det når alle forhåndsregler er tatt,og du kan begynne å "nyte" den! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Scarlet Skrevet 27. mai 2003 #27 Del Skrevet 27. mai 2003 Jeg hadde piercing i leppa. Nå er jo ikke det tunga, men det er i munnen...Ja, det er sant at man ikke skal røyke på 6 uker etterpå. Grunnen til at du ikke kan spise annet enn suppe i noen uker er at du rett og slett ikke klarer noen annet fordi det er ømt. Grunnen til at jeg måtte ta den ut var at metallplata bak forårsaket at tannkjøttet trakk seg nedover og dannet tannhalser. Det vil si at tannkjøttet beveger seg mot rota. Tannlegen min fortalte meg at dette skjer ikke med en gang du får piercingen, men det skjer over tid... Jeg hadde da hatt min i 3 1/2 år. Min venninne som da hadde hatt sin i tunga, som da beit på stanga, syntes hele greia bare var tåpelig og hørte ikke på tannlegen da han sa hun måtte da den ut med mindre hun ville ødelegge tennene sine. Et år etter måtte hun ta den ut pga at hun hadde mistet emaljen på nesten alle tennene sine, og hadde så mye isinger at hun holdt på å bli gal. Mitt råd: Ikke ta piercing i munnen, det skaper problemer uansett på en eller annen måte, i følge tannlegen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå