AnonymBruker Skrevet 3. august 2012 #1 Skrevet 3. august 2012 Har en samboer som svetter om natten. Mye. Og det lukter helt forjævlig, veldig fort. Surt og ekkelt, og det er så jeg ikke klarer å ligge på "hans" side. Han merker det selv også. Jeg har hverken tid, råd eller mulighet til å skifte sengetøy daglig.. Finnes det noe middel, en spray eller noe jeg kan behandle sengen med for å ta lukten? Anonym poster: 76195ebe8ccea0cca5f41fc0494b5c5b
AnonymBruker Skrevet 3. august 2012 #2 Skrevet 3. august 2012 han kan jo skifte selv på sengen? Eller har han tjener? Legg dobbelt laken på overmadrassen. Sparer dere for mye Anonym poster: cccc359b3e4e275b30ec294ae26f72dd
AnonymBruker Skrevet 3. august 2012 #3 Skrevet 3. august 2012 Det var vel ikke det jeg spurte om, var det vel? Hva hjelper dobbelt laken mot? Anonym poster: 2ef03dcee1fba21c4251cc5fe56d1a0b
LilleMy Skrevet 3. august 2012 #4 Skrevet 3. august 2012 Hvis han svetter SÅ mye bør han vel komme seg til en lege? At han dusjer før han legger seg vil også redusere svettelukt, selv om det ikke stopper svettingen. Pass dog på å ha en lett sommerdyne til ham. Forøvrig finnes det middel som kan påføres huden der en svetter både hos apotek og hos parfymeri som raskt vil redusere svetten hos de fleste.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2012 #5 Skrevet 3. august 2012 Feiler han ikke noe, han bare svetter mye... Anonym poster: 2ef03dcee1fba21c4251cc5fe56d1a0b
AnonymBruker Skrevet 9. august 2012 #6 Skrevet 9. august 2012 bump Anonym poster: 2ef03dcee1fba21c4251cc5fe56d1a0b
AnonymBruker Skrevet 9. august 2012 #7 Skrevet 9. august 2012 Kjenner veldig godt til problemet ditt, TS. Min samboer svetter også masse når han sover. Spesielt puta blir fort våt og illeluktende. Skal vi kose litt før vi sovner må han over på min side. Er selvfølgelig verst nå om sommeren. Henger meg gjerne på her for å få litt tips. I dag vasker jeg samboer sin pute hver gang jeg skifter på senga. Den lukter allerede etter en uke. Har hørt en kan få tak i et lags trekk som en kan legge mellom puta og putetrekket som forhindrer svetten å sive inn i puta. Om noen vet hvor en kan få tak i dette hadde det vært fint med tips her også. Vurderer også å kjøpe en tynn tynn dyne til han. En som lett kan vaskes. Anonym poster: b0cb29102248fb403d30b022d9f90f7b
Fanteria Skrevet 9. august 2012 #8 Skrevet 9. august 2012 Jeg har kjøpt fuktabsorberende sengetøy på ikea. Det er noe nytt som er kommet i år, for jeg har ikke sett det tidligere. Siden vi tok det på har jeg ikke våknet klam en eneste gang. Ellers har jeg ingen tips dessverre.
WBNina Skrevet 10. august 2012 #9 Skrevet 10. august 2012 Jeg vet ikke om dette er til hjelp, men har han prøvd Yerka? Det er en spesiell type deodorant som man påfører på de områdene man svetter mest 1-3 ganger i uken. Vask området du skal 'behandle' godt med såpe og vann, og tørk. Påfør Yerka med bomullspads el.l. på kvelden, og pass på å ikke vask området med såpe før det er på tide med en ny påføring. Ikke bruk Yerka rett etter barbering av det området du skal påføre. Det SVIR! Yerka gjør rett og slett at du ikke svetter på det påsmurte området. Passer perfekt dersom det er underarmssvette, eller fotsvette som er problemet. Dersom problemet derimot er at han svetter mye på hodet, er ikke dette veien å gå ;-). Jeg begynte å bruke Yerka for ca. 7 år siden, og siden har jeg ikke kjøpt vanlig deodorant. Fås kjøpt på Vita, Cubus og enkelte parfymerier. Du kan lese mer om det her: http://beauty-care.no/yerka.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå