Gå til innhold

Hjelp! leier leilighet med muggsopp :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

La merke til i går kveld da jeg skulle legge meg at det var mugg på murveggen bak senga =(, da jeg flyttet på senga var det mugg på sengeteppet og videre nedover veggen og oppå gulvlista. sengeteppet var på senga før jeg og kjæresten flyttet inn, har egen laken over som det ikke er kommet noe muggflekker på enda. Det kom også en forferdelig mugglukt når jeg flyttet senga fra veggen :/. Drev og leste litt på husleieloven og prøvde å finne noe om muggsopp og hva man bør gjøre...men jeg skjønte ikke så mye av det som sto der. Noen her inne som har nå tips og råd å gjøre? og hva slags rettigheter man har som leietaker når det kommer til kostnader?

Har bodd i denne leiligheten i ca 1 måned nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Huff, høres ikke bra ut. Jeg ville funnet meg et annet sted å bo ASAP!

Se forøvrig husleielovens 2-4 og 2-12 om manglende opplysninger og heving av leieavtale.

Endret av murray
AnonymBruker
Skrevet

huff, leide i et kollektiv en gang, hvor det var muggsopp på veggen. Muggsopp er helseskadelig, og en vesentlig mangel ved leiligheten. Krev at utleier fjerner soppen

Anonym poster: 9b0b670d62906c4f433da9486ef543f0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

lettest er det å flytte, før du blir syk. Ta bilder,si at du ikke kan bo der til eier, så oppsigelsen må du bryte.

Dette er vel noe han var klar over.

Anonym poster: 44035c3c7eaf482c9af71782a0ff6f9e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...