Sophie-Ann Skrevet 3. august 2012 #1 Skrevet 3. august 2012 Jeg fikk nettopp beskjed om at jeg får ny tv. De klarer ikke å fikse min gamle. Den ble kjøpt for 4,5 år siden for 6990.-. Får jeg velge meg en ny tv til den prisen eller får jeg en make som jeg leverte inn, selv om den er falt sinnsykt i pris??
Snjó Skrevet 3. august 2012 #2 Skrevet 3. august 2012 Du vil nok få en tilsvarende modell, og ikke en tv til samme pris. Jeg vil tro at de rimeligste tvene på markedet idag vil dekke de spesifikasjonene du hadde og enda litt til.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2012 #3 Skrevet 3. august 2012 Det heter ikke garanti når det er gått over 1 år. Da er det en reklamasjonssak. Anonym poster: 6b9844c66b9faa456a4b462018df0464 1
Sophie-Ann Skrevet 3. august 2012 Forfatter #4 Skrevet 3. august 2012 Unnskyld da, reklamasjon på en 4 år gammel tv....
Gjest Høymann Skrevet 3. august 2012 #5 Skrevet 3. august 2012 Kommer helt an på hvor du kjøpte tven. Om de har samme tv inne på lager får du samme tv modell igjen. Eller Så får du en annen TV(som oftest samme merke) til samme pris du betalte for.(med prisjustering etter indeksen)
Sophie-Ann Skrevet 3. august 2012 Forfatter #6 Skrevet 3. august 2012 Jeg kjøpte den på Elkjøp. Skal sjekke om de har samme modell inne...
AnonymBruker Skrevet 3. august 2012 #7 Skrevet 3. august 2012 Unnskyld da, reklamasjon på en 4 år gammel tv.... Det er ikke for å være en bedreviter at jeg påpeker dette. Men fordi jeg ser at så mange blir forvirret over forskjellen på garanti og reklamasjon og at dette ofte fører til at folk ikke er klar over at de har rett på å få produktet fikset gratis eller få et nytt produkt om de ikke greier å fikse problemet. Selv om garantien er utgått. Mange butikker gjør seg vanskelige når man forsøker å få fikset noe gratis etter garantiutløp om man ikke direkte sier at man vil benytte seg av reklamasjonsretten. Nå er jo du klar over rettighetene du har, men jeg følte jeg måtte opplyse det for de andre som leser tråden og som ikke er klar over det:) Anonym poster: 6b9844c66b9faa456a4b462018df0464 3
digitalw Skrevet 3. august 2012 #8 Skrevet 3. august 2012 Det heter ikke garanti når det er gått over 1 år. Da er det en reklamasjonssak. Anonym poster: 6b9844c66b9faa456a4b462018df0464 Det er noen som har mer enn 12 måneders garanti, sånn fyi. Routeren min, fra dlink har 10 års garanti., så den overgår faktisk reklamasjonsretten. :D 1
Østlandet Skrevet 5. august 2012 #9 Skrevet 5. august 2012 Garanti er ikke noe man trenger å gi. Reklamasjonsretten gjelder uansett. 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2012 #10 Skrevet 5. august 2012 Jeg fikk nettopp beskjed om at jeg får ny tv. De klarer ikke å fikse min gamle. Den ble kjøpt for 4,5 år siden for 6990.-. Får jeg velge meg en ny tv til den prisen eller får jeg en make som jeg leverte inn, selv om den er falt sinnsykt i pris?? Synes du det er rart, hvis det skjer? At du får en tilsvarende TV som den du reklamerer på? .. eller mener du seriøst at dette er noe du skal tjene på i form av å få en "2012-klasse 6990,-kroners-TV" mot den hele 4 år gamle, brukte TV'en din? Det har skjedd rimelig mye med TV'er siden 2008... Anonym poster: 32960d5bad0f01dca407ab5e2ae9c35a 2
Smula Skrevet 5. august 2012 #11 Skrevet 5. august 2012 Vi hadde samme sak med vår vaskemaskin. Vi måtte få ny. Vi fikk velge fritt til den prisen vi ga for vår gamle. Det var hos elkjøp. 😊
For the ladies Skrevet 5. august 2012 #12 Skrevet 5. august 2012 Skal være tilsvarende produkt, i utgangspunktet samme spesifikasjoner eller tilnærmet samme. Pris er urelevant. Jeg jobbet en god del år i Expert i tillegg til å åpne og drive en av butikkene. Blir alltid masse kvarullering fra kunder når det gjelder datamaskiner, for kunden vil ha en maskin som koster samme som maskinen han kjøpte for x antall år siden. Men er ikke slikt, er tilsvarende spesifikasjoner. Så selv om en kunde kjøpte en maskin til 10-12 000,- for 2-3 år siden, så vil en maskin til 5-6000,- ha bedre spesifikasjoner enn den maskinen han kjøpte opprinnelig. DVS at kunden får en ny og vesentlig bedre maskin noen år senere, selv om dette er en bunn modell i forhold til toppmodellen han kjøpte opprinnelig. Dette gjelder alle produkt, så lenge oprinnelig produkt er gått ut av salg/sortiment. Men er det en grei butikk så kan de ofte trikse det til, slikt at du kan betale et mellomlegg å få et enda bedre produkt, selv om dette egentlig ikke er lov og er langt i fra noe du kan kreve eller forvente. Da butikk fakturerer leverandør/importør/produsent for erstatningsproduktet. Så må være noen som vet hva de holder på med for å få trikset til dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå