Gå til innhold

Handle i Sverige, hvor?

Belima

Anbefalte innlegg

Skal til Sverige for å handle til uka. Kommer via Strømstad og skal kjøre rundt så vi kommer til Moss.

Er ikke kjent med butikker der borte, så jeg lurer på hvor det lønner seg å handle mat. Vet at kjøtt er billigst hos Stene livs og kjøtt (andres uttaleleser), men hvor er bakevarer mm billigst å kjøpe?

Hva lønner det seg å kjøpe i Sverige for en vanlig husholdning. Tenker på vanlige forbruksvarer.

Håper noen kan gi meg råd.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kyllingfilet, karbonadedeig, bacon og kjøtt generelt.

Melkeprodukter er endel billigere (også ost).

Mel.

Allergivennelige varer (glutenfritt feks.)

Brusbokser.

Tobakk.

Sprit / øl / vin.

Nordby mat på Nordby kjøpesenter har gode priser og godt utvalg, ikke minst.

Anonym poster: 369a9191493073be7fb5162a61750bce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal snart en harrytur til Sverige. Det vi/jeg pleier å kjøpe er

-brus i altfor store mengder

-bakevarer jeg ikke får tak i her hjemme eller som er veldig mye billigere i Sverige

-kjøtt i både påleggsvarianter og middagsvarianter

-krydder, mye bedre utvalg i Sverige!

-Ost i ulike varianter

-Kattemat! Mine er kresne, men fryktelig glad i Pussi-våtforet. Utvalget er bedre i Sverige enn her, og prisene er lavere.

Siden vi reiser fra Vestlandet, er det ikke akkurat for å spare vi harryhandler. Det er fordi utvalget er så mye bedre!

Har forresten hørt at man kan spare mye på vaskemidler i forhold til i Norge, men har ikke kjøpt det selv.

Edit: glemte å si at vi handler på Nordby og på (i?) Svinesund!

Endret av Thorn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen. Nyttig informasjon!

Jeg skal snart en harrytur til Sverige. Det vi/jeg pleier å kjøpe er

-brus i altfor store mengder

-bakevarer jeg ikke får tak i her hjemme eller som er veldig mye billigere i Sverige Forslag til hva jeg bør kjøpe?? Elsker å bake!

-kjøtt i både påleggsvarianter og middagsvarianter

-krydder, mye bedre utvalg i Sverige! Hvilke krydder anbefaler du meg?

-Ost i ulike varianter

-Kattemat! Mine er kresne, men fryktelig glad i Pussi-våtforet. Utvalget er bedre i Sverige enn her, og prisene er lavere.

Siden vi reiser fra Vestlandet, er det ikke akkurat for å spare vi harryhandler. Det er fordi utvalget er så mye bedre!

Har forresten hørt at man kan spare mye på vaskemidler i forhold til i Norge, men har ikke kjøpt det selv.

Edit: glemte å si at vi handler på Nordby og på (i?) Svinesund!

Flott informasjon! Håper du kan gi meg tips på bakevarer og krydder også. Blir veldig takknemlig for svar.

Endret av Belima
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg kjøper mest av bakevarer er ekte vaniljesukker, store mengder mel i ulike varianter (blant annet selvhevende mel), ulike typer sirup, sjokoladevarianter og svensk perlesukker. Ekte vaniljesukker er svindyrt i Norge, men veldig rimelig i Sverige. Det vanlige hvetemelet som kjøpes i 5-kilos poser er en drøm å bake med, og koster mindre enn det norske. Det svenske perlesukkeret kommer i akkurat lik forpakning som det norske, men i stedet for de knallharde, klare terningene som det norske er, er det svenske sånne små, hvite klumper som man får på kanelgifler og den slags. Smaker mye bedre, er mer dekorativt og er ikke ekkelt å tygge!

Av krydder har jeg kjøpt flest blandinger, spesielt på MaxiMat på Nordby har de veldig mye spennende krydder. Jeg fikk øynene opp for krydderhylla sist gang jeg var der, men da var allerede budsjettet litt sprengt, så jeg safet litt med valgene og kjøpte mye vanlige krydder som pizzakrydder, grillkrydder, kanel og den slags. Jeg kjøpte bl.a. et kreolsk krydder som smakte nydelig, men jeg husker dessverre ikke merket.

Jeg glemte forresten at jeg pleier å hamste te i store mengder også! De har betydelig større utvalg i Sverige enn i Norge, spesielt jordbærteen og bringebærteen til Lipton anbefales. Og slike tuber med C-vitamin brusetabletter, som koster 70-80 kroner her, koster 20 i Sverige. Kjøper alltid en fem-seks slike også, i ulike smaker. Passer så greit med en harrytur på høsten, får alltid bruk for C-vitaminene ikke lenge etterpå :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nikki09

Husk at det er billigere på maximat på Svinesund enn på Nordby. Nordby har norske priser med svensk kurs mens Svinesund har svenske priser med svensk kurs. Er kanskje ikke allverdens å spare men det er en del altså :-)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg kjøper mest av bakevarer er ekte vaniljesukker, store mengder mel i ulike varianter (blant annet selvhevende mel), ulike typer sirup, sjokoladevarianter og svensk perlesukker. Ekte vaniljesukker er svindyrt i Norge, men veldig rimelig i Sverige. Det vanlige hvetemelet som kjøpes i 5-kilos poser er en drøm å bake med, og koster mindre enn det norske. Det svenske perlesukkeret kommer i akkurat lik forpakning som det norske, men i stedet for de knallharde, klare terningene som det norske er, er det svenske sånne små, hvite klumper som man får på kanelgifler og den slags. Smaker mye bedre, er mer dekorativt og er ikke ekkelt å tygge!

Av krydder har jeg kjøpt flest blandinger, spesielt på MaxiMat på Nordby har de veldig mye spennende krydder. Jeg fikk øynene opp for krydderhylla sist gang jeg var der, men da var allerede budsjettet litt sprengt, så jeg safet litt med valgene og kjøpte mye vanlige krydder som pizzakrydder, grillkrydder, kanel og den slags. Jeg kjøpte bl.a. et kreolsk krydder som smakte nydelig, men jeg husker dessverre ikke merket.

Jeg glemte forresten at jeg pleier å hamste te i store mengder også! De har betydelig større utvalg i Sverige enn i Norge, spesielt jordbærteen og bringebærteen til Lipton anbefales. Og slike tuber med C-vitamin brusetabletter, som koster 70-80 kroner her, koster 20 i Sverige. Kjøper alltid en fem-seks slike også, i ulike smaker. Passer så greit med en harrytur på høsten, får alltid bruk for C-vitaminene ikke lenge etterpå :fnise:

Tusen takk, skal lage handleliste i morgen.

Tusen takk til dere andre også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...