Gå til innhold

Marsvin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et sjenert Marsvin, som fra første stund har gjemt seg bort fra oss, vi ble anbefalt å ta ut huset, det ble da stående igjen en "bro" som han kan klarte på for å komme opp til gobitene. Under denne sitter han til han blir sulten og tørst, men ikke nok med det, der blir han sittende i sitt eget tiss...for meg virker dette veldig unormalt, men siden det er vårt første marsvin spør jeg dere??

Han er veldig kosete når vi har han ute, men så lenge han er i buret virker han helt forskremt, noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Marsvin er sjenerte dyr og de er byttedyr i vill tilstand og gjemmer seg i hus, bruer ol. Siden marsvin er flokkdyr så burde man ha minst to marsvin i samme bur. Da blir de ofte like tamme eller ofte tammere og tryggere :) Det går ann å ta en gulrot i hånda og holde den igjen sånn at marsvinet spiser fra hånda. Eller dele opp frukt og grønt i små biter og å holde det i buret helt til marsvinet kommer og henter det fra hånda.

Det er helt vanlig at marsvin er mere sjenerte i bur enn når vi tar de ut på fanget. Da lager de ofte koselyder og koser seg og det er herlig å høre på. :icon_lol:

Marsvin er noen flotte kjæledyr og jeg har nesten 20 stykker av de selv :icon_lol:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...