AnonymBruker Skrevet 3. august 2012 #1 Skrevet 3. august 2012 Har vært sammen med kjæresten min i snart 5 år, og bodd sammen i 3 av dem. Nå venter vi et lite barn sammen også, og alle maser om når vi skal gifte oss. For å være helt ærlig så vet jeg ikke om jeg noen gang vil gifte meg i det hele tatt. Vi har det jo så bra som vi har det, så ser ingen grunn til å endre på det. Jeg ser rett og slett ikke poenget med å gifte seg. Det er jo ikke sånn at det blir noe annerledes fordi man er mann og kone, enn kjærester/samboere. Tilbake til saken: Hvordan skal jeg få de til å slutte med maset? Vil jo ikke si at jeg syns det er unødvendig å gifte seg, da blir de andre fornærmet. Men samtidig så vi jeg ikke at de skal tro vi ikke har det så bra sammen at det er grunnen til at vi ikke gifter oss. Vanskelig det her... Anonym poster: c17f1a825f64b32a04c59f66e433f174
Amens Skrevet 3. august 2012 #2 Skrevet 3. august 2012 Ja om dere allerede har sikret dere gjennom testamente og samboeravtale så er det ikke så mye grunn til å gifte seg. Litt skattefordeler kanskje. Kan dere ikke bare si at det er deres sak? Om det maser fordi de vil gå på festen så kan dere vel kanskje si at om dere noensinne gifter dere så blir det stille og enkelt på tinghuset uten noe mer fjas;) 1
Sunshine Skrevet 3. august 2012 #3 Skrevet 3. august 2012 Bare si at dere ikke har tenkt til å gifte dere, ferdig med det. Men bare for å ha sagt det, det endrer da ingenting med forholdet at man gifter seg, det er jo bare en markering. Det eneste jeg kjenner på er at jeg føler vi hører mer sammen nå, og at jeg vil gjøre en større innsats for å bli i forholdet hvis noe skulle skjære seg. Ellers er alt likt som før. 1
Armitage Skrevet 3. august 2012 #4 Skrevet 3. august 2012 Å være gift gir jo økonomiske fordeler. Men om dere ikke føler at dere trenger det, så er jo det deres sak.
Portvinpiken Skrevet 3. august 2012 #5 Skrevet 3. august 2012 Det er vel ikke noe annet å gjøre enn å svare at dere ikke har noen intensjoner om å gifte dere.
Karmosin Skrevet 3. august 2012 #6 Skrevet 3. august 2012 Å være gift gir jo økonomiske fordeler. Men om dere ikke føler at dere trenger det, så er jo det deres sak. Jeg kan bare komme på skatteklasse 2 for formue, er det andre?
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 3. august 2012 #7 Skrevet 3. august 2012 Si at hvis dere bestemmer dere for å gifte dere så skal de få invitasjon i posten. Men inntil da så har dere det bra som det er nå
AnonymBruker Skrevet 3. august 2012 #8 Skrevet 3. august 2012 "Jeg tror ikke på ekteskap" Det får de fleste til å holde stille med masingen. Anonym poster: 9cb37fa7d0811b726b9bfb5eff0faede
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå