Gå til innhold

Limejuice

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor får jeg tak på limejuice? Ikke Roses Lime, for den er utblandet med vann og sukker, men ren juice?

Skal ha ganske mye, og da gidder jeg ikke å skvise ørten limer :tommelsmil:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror de har sånne små flasker? sånne små flasker som de har med sitron?

men anyway så synes ikke jeg smaken kan måle seg med nypresset lime/sitron :P

Skrevet

Det blir alt for mye arbeid å bruke selvpresset!!!! Skal ha masse, ville måtte skvise flere kilo, skal ha det til både kake og drinker i bryllupet. Har brukt å skvise til kaka før, men siden jeg trenger til drinkene også, tenkte jeg å kjøpe alt ferdig. Mega har ikke noen form for Limejuice ivertfall. Noen som vet om Ultra har? Trenger hjelp!:klaske:

Skrevet

Meny-butikkene pleier å ha slikt de ikke har andre steder. Men jeg ville først prøvd innvandrer-butikker. De har nesten alt mulig!

På Sri Lanka kan man bestille limejuice med vann eller sprudlevann, "lime and soda", og da tilsetter de noen skjeer sukker til den pressede limejuicen, rett i glasset. Noen steder fikk vi juice som virket som den kom fra flaske, men sukker ble tilsatt, så den var nok "ren".

Så prøv et par innvandrersjapper du!

Høres for øvrig friskt ut med lime i kaka, hvilken kake er det?

Skrevet

Vet at ReaLemon, de som lager presset sitronsaft på sånn grønn flaske, også lager ReaLime, som er renpresset limejuice. Den er ikke så vanlig, men jeg har sett det på Mega og Spar, for eksempel.

Skrevet

Høres for øvrig friskt ut med lime i kaka, hvilken kake er det?

Terte med sitron- og limekrem

1 halvstekt terteskall (penslet med egg først)

350 g sukker

8 store egg fra frittgående høner

3 1/2 dl kremfløte

2 dl sitronjuice

1 dl limejuice

Jamie Oliver oppskrift. Kan få hele oppskrifta dersom du "kommer til å lage den", blir så drygt å skrive alt hvis ikke. Men vil du ha den skal du få den! :Nikke:

Skrevet

Nå maser jeg fælt om denne juicen altså :flau: men kan de ha slikt på helsekostforretninger? Ingen gode slike her i nærheten, så da må jeg inn til byen i så fall...

Skrevet

Hvorfor ikke kontakte en god bar/resturant og spørre. Disse vet om levrandører for alt mulig og kanskje de kan hjelpe?

Gjest Embla s
Skrevet

Jeg bruker å kjøpe limejuice i butikk som selger asiatiske matvarer :)

Skrevet

Lime Iste fra Meieriet (?) finnes jo da, men det er kanskje ikke det du er på jakt etter?

Skrevet

:o De isteene smaker jo bare helt pyton da.

Kanskje Alt om bar (www.altombar.no) har limejuice?

Skrevet

På Alt om bar har de hvertfall GODE drinkmikser (i pulverform, blandes ut med vann) til f.eks. margarita, hvis du skal ha til drinker i bryllupet.

Skrevet

Endelig!! :hoppe:

Nå har jeg handla både limejuice og limejuice-pulver, og en masse annet stasj til bryllupet. Alt om bar hadde "alt" :)

Takker og bukker for det tipset! :klem:

Skrevet
:o De isteene smaker jo bare helt pyton da.

Smaken er som baken- delt :flekke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...