Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

:unsure: Sitter her som nyutdannet sykepleier, og har jobbet 3 måneder på sykehus. Har funnet ut at dette ikke er noe jeg ønsker å jobbe med.

Jeg orker ikke mer syke mennesker, stell,pleie og all den omsorgen hele tiden. Ikke minst det konstante stresset.

Føles forferdelig og nettopp ha fullført en bachelor i noe man ikke trives med.. Hva skal jeg gjøre nå. Jeg vet det er mange forskjellige avdelinger og dermed ulike arbeidsoppgaver osv- men som sagt.. Jeg er ferdig med pleie av syke mennesker. Jeg bærer yrkestittelen sykepleier...Ja ironisk. :klaske:

Men! Spørsmålet mitt er: Hvor kan jeg gå fra her? Hvordan kan jeg få brukt utdannelsen min? Yrker jeg kan kombinere sykepleieutdanningen min med? Steder hvor jeg kan jobbe, hvor den typiske pleien av syke mennesker ikke dominerer?

Setter kjempestor pris på alt av forslag og tips fra dere!

Vær så snill å hjelp meg :lete:

Hilsen jente22

Anonym poster: faefd4531a46185caf53718e906a34e3

Anonym poster: 2f1861b2389bae8212e739b9165ff123

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva med å bli helsesøster ?

• Liker 1
Skrevet

Er du 22 år? Du kan jo eventuelt prøve å finne deg et helt annet yrke, kanskje til og med studere i et helt nytt fag. Er mange som er på min alder (og eldre) som såvidt har funnet ut "hva de skal bli", noen har fortsatt ikke peiling. Du kan eventuelt prøve å ta deg et friår i utlandet?

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje helsesøster eller noe lignende som jobber mer med forebygging og informasjon om helse

Anonym poster: 2c1c15451a39a0bd2e45f470f8ad0cd5

Skrevet (endret)

Har du prøvd å jobbe i psykiatrien? Pasientene der er mer "selvgående" og det er mindre typisk pleie av syke mennesker

Endret av Agathe
  • Liker 1
Skrevet

Hva med å jobbe innen psykiatrien? F.eks. med litt yngre mennesker hvor målet er å kunne fungere i hverdagen, og dagene går mye til å "øve" på sosiale aktiviteter og komme seg ut?

Skrevet

Du kan jo evt. bygge på til en master innen f.eks. helseledelse? Ellers er det som andre sier over her; mange muligheter som sykepleier. Det spørs jo også litt på om du vil jobbe med barn og unge, f.eks. på en barnevernsinstitusjon, eller kanskje du synes rusproblematikk er et interessant felt? :happy:

Samtidig er du bare 22 år, og det er mange som ikke begynner å studere før de er over 20, så om du vil studere noe helt annet er det ingen skam å snu :wink:

• Liker 1
Gjest Shake-shake
Skrevet

En sykepleierutdanning er neppe bortkasta. Du trenger heller ikke å jobbe med syke folk. Det er mange muligheter. Du kan jo sjekke ut de ulike videreutdanningene og se om det er noe for deg.

Eller du kan utdanne deg til noe annet. Siden du bare er 22, vil du ikke være så gammel når du er ferdig med en eventuelt ny bachelor.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva har du lyst til å jobbe med hvis du skulle velge utdanning på nytt?

Anonym poster: d5548cd870d7593d41580405d00c4479

AnonymBruker
Skrevet

For å bli helsesøster må du ha minst 1 års relevant yrkeserfaring. Jeg vil tro det er arbeid med barn ol.

Anonym poster: a3b30c7f1ed883d7a94200e512f3152b

Skrevet

Hva med legesekretær eller sykepleielærer?

AnonymBruker
Skrevet

Jordmor?

Operasjonssykepleier?

Anestesisykepleier?

oljeplattform?<br /><br /> Anonym poster: 92d942165444da0426857b78e4254fff

Skrevet

Jobbe på privat klinikk innenfor kirurgi? Sikkert godt betalt også og div rabatter på kosmetiske operasjoner.

Skrevet

Hadde du virkelig ingen følelse av at du ikke ønsket å jobbe som sykepleier iløpet av utdannelsen? Når det er sagt, jeg ville også bare si opp og slutte og jobbe da jeg hadde jobbet i 3 måneder. Heldigvis fikk jeg jobb innenfor det området jeg ønsket å jobbe med, jobber der fremdeles og stortrives! Jeg tenker også at psykiatrien kan være noe for deg, mange sykepleiere jobber på NAV. Hva med å sjekke ut hvilke mastergrader som kan være aktuelle for deg? Du har veldig mange muligheter både på høyskole og universitet samme hvilken bachelorgrad du har tatt :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...