AnonymBruker Skrevet 2. august 2012 #1 Skrevet 2. august 2012 Har nylig kjøpt ny bolig som trenger litt oppgradering. Det første jeg må gjøre er å skaffe et dusjkabinett fordi det tidligere stod et gammelt og stygt lite badekar der. Da er det altså armatur(?) eller hva det kalles festet i flisveggen, men dusjkabinettet jeg vil ha har dusjtermostat og såkalt garnityr inkludert. Da må det som er festet til veggen per i dag fjernes før jeg kan sette på plass kabinettet. Jeg lurer på hvor vanskelig dette er? Må det en rørlegger til for å gjøre det, altså fjerne eksisterende armatur og installere dusjkabinettet? Hvor mye koster det? Neste punkt er at kjøkkenet er veldig lite, så jeg har lyst til å fjerne en lettvegg og deler av en lettvegg nummer to mot stuen/delvis gangen, slik at det blir større og luftigere. På veggen hvor jeg vil fjerne litt av en vegg er det i dag også en dør, som er på den veggen jeg ønsker å beholde - men da må jeg vel fjerne døren og "bygge" igjen veggen slik at denne danner den ene av sidene i kjøkkenet - skal få en L-form til slutt ønsker jeg. På den veggen som jeg vil fjerne er det uttak til ovn, så den må jeg flytte. Er det et kav at elektriker må gjøre dette? Har to brødre som er ganske handy og som har gjort lignende(ene har bygget opp en vegg i sitt eget hus for å lage gjesterom bl.a.), og har fagbrev i muring/fliselegging. Om jeg må ha profesjonelle til å gjøre det for meg, hvor mye til dette koste sånn cirka? Ønsker å kjøpe nytt kjøkken, men er usikker på hva dette innebærer. Er det f.eks. nok å "bare" erstatte alle skap og skapdører, hyller og vifte, eller må jeg ha ny vask, blandebatteri etc.? Hvor mye koster et nytt kjøkken hos f.eks. IKEA? Tror målene blir omtrent 2x2.5m. Er det forresten enkelt å kvitte seg med stort avfall som dette blir(deler av vegger, gammel kjøkkeninredning o.l.)? Er det bare å kjøre det til nærmeste søppelfylling? Bor i Lørenskog, men vet ikke hvor et slikt sted er her en gang. Er ganske så grønn på alt som har med oppussing og slike praktiske ting å gjøre dessverre. Anonym poster: e1370e01541a70ea98ea7aa416142f9b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå