AnonymBruker Skrevet 2. august 2012 #1 Del Skrevet 2. august 2012 Har prøvd å google litt om det på nett, og jeg leser at man ikke utfører restylanebehandlinger på gravide og det ikke har vært testet på noen. Lurer på om det er noen leger/sykepleiere eller andre som kan svare meg litt på hvorfor det kan være farlig? Jeg vet at restylane er lagd av noe som finnes naturlig i huden og ikke er giftig som f.eks botox. Vet også at det ikke flytter seg rundt i kroppen(vertfall ikke fra ansiktet til magen f.eks). Eller rundt i blodet. Derfor lurer jeg på hvorfor gravide kvinner ikke kan få små doser i ansiktet når det umulig kan få noe forbindelse til fosteret hvis det er sant det som står om produktet. Grunnen til at jeg spør er fordi jeg har tatt restylane noen ganger før for å rette ut et arr jeg har i ansiktet. Jeg må ha påfyll hver 5-6 mnd for at det skal holdes slik som det er og at jeg ikke må begynne helt på nytt med behandlinger. Derfor skulle jeg helst gjort det ca midt i graviditeten. Må bare si at jeg ikke har tenkt å gjøre noe slikt bare for kosmetiske grunner hvis det kunne skade barnet på noen måte. Jeg vil bare gjerne vite om det virkelig er skadelig og hvordan det er det i tilfelle, for jeg leser også på noen engelske sider at det ikke er skadelig. Setter pris på svar Anonym poster: 68c0dabcdee0cb98b68844a6d307ef3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2012 #2 Del Skrevet 2. august 2012 Nå skal jeg ikke være veldig bastant, men kan det kanskje ha noe med eventuelle infeksjoner å gjøre? Om det skulle oppstå så kan det jo være en liten påkjenning for kroppen. Det kan godt hende det er andre grunnner, bare ser for meg at det kan være logisk Anonym poster: d0d346742a4ad53bbff11c3a8fe0e75d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agnesb Skrevet 2. august 2012 #3 Del Skrevet 2. august 2012 Jeg tror hovedgrunnen til at de ikke gjør det er fordi man kan reagere med allergisk reaksjon, noe som er lurt og unngå når man er gravid. Nå har jo du tatt det før uten reaksjoner, men det betyr ikke at du ikke kan reagere på det.. Man kan likevel reagere anderledes, og også spesielt nå når du er gravid kan kroppen kanskje reagere forskjellig enn før Her er en link til samme spm som ble besvart av ei som er professor i hudsykdommer! http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.1318282 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå