AnonymBruker Skrevet 2. august 2012 #1 Skrevet 2. august 2012 Har en toåring med godt med hår som har et gult, flakete belegg i hodebunnen. Det går å skrape det vekk, men det er tidkrevende og huden blir øm. Og det kommer dessverre tilbake etter en kort stund. Det blir hvitt når h*n har badet. Noen tips til hvordan jeg kan bli kvitt det? Har vurdert olje som vi bruke når h*n var baby, men det blir for klissete og vanskelig å få vasket ut med alt håret. Anonym poster: 850eb330f67fa16e0522d1bfab28298f
Marsipan Skrevet 2. august 2012 #2 Skrevet 2. august 2012 Det er en av ulempene med god hårvekst Mitt barn hadde tjukt med skurv, og ble ikke kvitt alt før skolestart en gang... Prøv lusekammen eller annen fintannet kam etter bad, når skurven er myk, det gjorde susen her. Men vær forberedt på å kanskje måtte vaske håret på nytt etterpå, da det ser ut som om ungen lider av utbredt flassing
sajk Skrevet 2. august 2012 #3 Skrevet 2. august 2012 Olje hjelper på skurven til min baby. Jeg har det på over natten:-) min har ikke särlig med hår enda så det er ikke noe problem å få vekk oljen. Har hatt olje i håre selv för. Og da er trikset å ta shampoo i håret og gni det inn FÖR man har vann i håret :-)
-Englefjes- Skrevet 2. august 2012 #4 Skrevet 2. august 2012 (endret) Datteren vår på to år har også masse hår, og fikk helt plutselig kløende og tykt gul-hvitt belegg i hodebunnen for et par måneder siden. I følge hudlegen vi tok henne med til var det skurv, og at det hadde gått litt betennelse i det hun hadde klødd mye på. Vi fikk beskjed om å smøre inn skurven med uparfymert babyolje, evt. oliven- eller rapsolje, la det virke over natten, bruke en kam for å fjerne skurven og så ha på flytende hydrokortison i dagene etterpå. (Hydrokortisonen fikk vi resept på.) Dette gjentok vi et par ganger, og etterhvert forsvant skurven helt. Det svidde nok veldig da vi tok på hydrokortisonlinimentet, men det gikk heldigvis greit. Siden hun har mye hår var det ganske vanskelig å vaske oljen ut av håret, men ett tips er å massere inn sjampoen før håret fuktes med vann. Det tok imidlertid noen hårvasker å få håret helt rent i vårt tilfelle. (Hun hadde forøvrig også skurv som baby, men den lå på langt nær i så tykkelag i hodebunnen. Denne skurven var mer gjernstridig å kamme ut, så kammingen var absolutt ikke særlig behagelig for henne.) Endret 2. august 2012 av -Englefjes-
AnonymBruker Skrevet 2. august 2012 #5 Skrevet 2. august 2012 Her skubbes det godt i hodebunnen når vi vasker håret, for så å greie ut det som har løsnet. Gnir taggere på børsen også i hodebunnen da for å få løsnet ennå mere. Høres kanskje litt brutalt ut, men er forsiktig slik at mini ikke får vondt. Etter jeg begynnte med dette er vi nesten helt kvitt problemet. <br /><br /> Anonym poster: 56ddb0e02d94344631fa637444f44c20
AnonymBruker Skrevet 4. august 2012 #6 Skrevet 4. august 2012 Da må jeg vel ty til oljen likevell da! Takk for tips! Jeg har fjernet det meste av skurven tidligere, men synes den kommer så raskt tilbake. Er det vanlig hos dere også? Anonym poster: 850eb330f67fa16e0522d1bfab28298f
sajk Skrevet 4. august 2012 #7 Skrevet 4. august 2012 Her har det kommet litt tilbake 1 gang. Men det er bare noen flekker. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå