Gå til innhold

mistet kun cm på lår og armer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan det ha seg at jeg har mistet en (drøy) cm både på lår og overarmer, mens midje og magemålet ikke minsker?

Magen er jo det største problemet :(

Anonym poster: 6bda13023678590b2b94e4f9649b7a5a

Videoannonse
Annonse
Gjest *Maja*
Skrevet

Man kan dessverre ikke bestemme hvor fettet skal forsvinne, men tro meg: det VIL forsvinne;) Fortsett med sunt kosthold og trening så vil resten av fette tape kampen og forsvinne :)

Skrevet

Magefettet sitter som klistret få de fleste av oss, og er ofte det siste som forsvinner. Huff, vet ikke hvor mange ganger jeg har forbannet at den magen ikke blir så flat og markert som jeg vil. Selv gutter sliter ofte med magefettet, og fettlagrene på deres mager er på langt nær like tverre som de er på oss damer. Det er meningen at vi skal ha en liten fettpute på magen (mulig det har noe med naturens gang, mtp graviditet?).

Ihvertfall, ikke gi opp! Fortsetter du å trene og forbrenne fett+bygge muskler vil også magen sakte men sikkert gi etter :)

Skrevet

Magefettet forsvant fortest hos meg. Sikkert forskjellig for alle.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jo mye mer fett på magen enn armer og bein, sånn generelt, så skulle jo tro at det var der det gikk først. Men får bare håpe den også følger på etterhvert;)

Jeg har egentlig slutta å veie meg nå, og begynt å måle istedet. Men sånn ca, hvor fort ser man kg på cm? Hvor mange kg må man ta av før det har blitt en cm f.eks?

Skrevet

Jeg har jo mye mer fett på magen enn armer og bein, sånn generelt, så skulle jo tro at det var der det gikk først. Men får bare håpe den også følger på etterhvert;)

Jeg har egentlig slutta å veie meg nå, og begynt å måle istedet. Men sånn ca, hvor fort ser man kg på cm? Hvor mange kg må man ta av før det har blitt en cm f.eks?

Det er omtrent umulig å si, fordi vekta ikke er den eneste indikator på hvor sunn og slank du er. Muskler veier som kjent mer enn fett, og trener du, vil du også styrke skjelettet. Så selv om du mister cm med fett, så vokser samtidig muskler og skjelett - og dermed kan vekta vise noe annet enn speilbildet forventer.

Så fortsett heller det gode arbeidet og se på målet og klærne og kjenn på formen din - og la vekta være i fred.

Gjest Lisbeth Salander
Skrevet

Hvis jeg legger på meg eller tar av, er det alltid magen det merkes på først, og i ansiktet. Puppestr min derimot, er konstant uansett vekt haha

Skrevet

Husk at vann også er en faktor, så når du går som en jojo opp og ned i vekt, så er det for det meste hvor mye vann du har i kroppen som endrer seg. Og har du mye vann i kroppen så er du litt oppblåst/tykk/slapp, mens når du har lite i kroppen så strammer kroppen seg opp litt. Så vekt er som de sier bare vas. Skal du virklig følge med på kroppen, er en fettklype en god ide, da du elliminerer de fleste usikkerhetene med den. I tilegg til å måle muskler og liknende med målbånd som du tydligvis allerede gjør.

Skrevet

Hvis jeg legger på meg eller tar av, er det alltid magen det merkes på først, og i ansiktet. Puppestr min derimot, er konstant uansett vekt haha

Dette er vann, da det tar veldig lang tid å få noe større og mer synlig utslag på mage og ansikt.

Skrevet

.....

Det er noen ganger gjerne der du har minst fett kroppen tar av, for det trenger du gjerne ikke så mye. Jeg, feks, har veldig smal midje og når jeg går ned i vekt spiser kroppen fettet i midjen, ansiktet, fingrene og tærne (!). Ringene mine passer ikke lenger! :surprised:

Gjest Lisbeth Salander
Skrevet

Dette er vann, da det tar veldig lang tid å få noe større og mer synlig utslag på mage og ansikt.

Det er det sikkert, men jeg har lett for å binde mye vann i kroppen,så en føler seg hvertfall smalere :smilorange:

Skrevet

Det er det sikkert, men jeg har lett for å binde mye vann i kroppen,så en føler seg hvertfall smalere :smilorange:

Det har de fleste. Er derfor man skal veie seg om morgen før man spiser eller drikker noe, da en del av vannet man har bundet i kroppen er brukt av kroppen gjennom natten. Samme er det for meg, om morgenen kan jeg være rimlig "stram", mens på kvelden ser kroppen rimlig slapp ut i forhold. Skal man prøve å unngå å holde på vann, så er det letteste å trene jevnt og relativt ofte. Jeg pleier/pleide å kombinere dette med badstu. Ikke at man svetter det ut i badstu, men øker forbrenningen litt, noe som reduserer vannoppsamlingen i kroppen =) I tilegg spill kostholdet inn en del på dette, i forhold til salt og karbo inntak.

AnonymBruker
Skrevet

Husk at vann også er en faktor, så når du går som en jojo opp og ned i vekt, så er det for det meste hvor mye vann du har i kroppen som endrer seg. Og har du mye vann i kroppen så er du litt oppblåst/tykk/slapp, mens når du har lite i kroppen så strammer kroppen seg opp litt. Så vekt er som de sier bare vas. Skal du virklig følge med på kroppen, er en fettklype en god ide, da du elliminerer de fleste usikkerhetene med den. I tilegg til å måle muskler og liknende med målbånd som du tydligvis allerede gjør.

Vil ikke si at jeg går som en jojo opp og ned i vekt. Tror jeg:P

Har egentlig slutta å veie meg. Men føler den varierer et par kg opp og ned uansett.

Gikk ned en del i vekt for et par år siden, da veide jeg meg hver mandag morgen og ble da vitne til en meget jevn og trutt vektnedgang.

Nå har jeg stålsatt meg for å klare å prøve å få av de "siste " 10 kg, men er ikke like nazi på kaloritellinga nå som jeg var den gang. Har en grei oversikt, men har begynt å trene og bevege meg mye mer nå enn jeg har gjort før.

Beveger meg en og en halv time hver dag, og ca tre dager i uka så jogger jeg og trener litt styrke på treningssenter.

Har bare trent styrke i tre uker nå da.

Men jeg vil tro at med en slik økning i aktivitetsnivå så må jeg på et eller annet vis havne i underskudd, så prøver å ikke fintelle hver jævla kalori.

Og i og med at jeg nå ser forskjell på målene på armer og bein, så må det jo ha noe for seg - at det går riktig vei?

Har ganske mye fett rundt magen, så er kanskje som noen sier her, at det tar lenger tid før det begynner å synes der.

Skrevet

Vil ikke si at jeg går som en jojo opp og ned i vekt. Tror jeg:P

Har egentlig slutta å veie meg. Men føler den varierer et par kg opp og ned uansett.

Gikk ned en del i vekt for et par år siden, da veide jeg meg hver mandag morgen og ble da vitne til en meget jevn og trutt vektnedgang.

Nå har jeg stålsatt meg for å klare å prøve å få av de "siste " 10 kg, men er ikke like nazi på kaloritellinga nå som jeg var den gang. Har en grei oversikt, men har begynt å trene og bevege meg mye mer nå enn jeg har gjort før.

Beveger meg en og en halv time hver dag, og ca tre dager i uka så jogger jeg og trener litt styrke på treningssenter.

Har bare trent styrke i tre uker nå da.

Men jeg vil tro at med en slik økning i aktivitetsnivå så må jeg på et eller annet vis havne i underskudd, så prøver å ikke fintelle hver jævla kalori.

Og i og med at jeg nå ser forskjell på målene på armer og bein, så må det jo ha noe for seg - at det går riktig vei?

Har ganske mye fett rundt magen, så er kanskje som noen sier her, at det tar lenger tid før det begynner å synes der.

Ikke sånn som en jojo jeg mener i forhold til deg, bare generellt at når man går litt opp og ned i perioder så er det stort sett vann.

Hørres bra ut opplegget ditt da, så burde jo uansett hjelpe =) 10kg er MYE, avhengig av hvor stor du er i utgangspunktet. Men kan for all del være passelig hvis du har så mye til overs. Støtter å ikke nazitelle kalorier, heller holde seg til sunn mat og spise fornuftig, så burde du kunne klare ha rimlig kontroll. Men igjen, du trener styrke så avhengig av til hvilke grad denne styrketreningen er kan du glemme eller forvente vekt nedgang. Da du trolig vil øke muskelmasse med styrketreningen, og i tilegg er musklene tyngre enn fett/vann. Så med et sånt regime ville jeg nok heller sett for meg noen kilo nedgang men med et økning i muskler og nedgang i fett%. Skal du bare bruke vekt som utgangspunkt og da 10kg, så burde du holde deg langt unna nok særlig vekttrening og fokusere på kondisjon. Men du vil nok trolig få en finere fysikk ved en kombinasjon av begge deler, men da med et lavere vekt nedgangs mål, og heller fokus på endringene i kroppen og ikke kuttingen av alt i kroppen.

Går nok riktig vei da =)

Magen er noe dritt, sliter selv med denne og gjort det i mange år. Men er nok mest at jeg har utenpåliggende magemuskler som gjør at magen fort ser tykk ut hvis jeg ikke er definert.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 160 høy og veier litt over 70 nå. Og siden jeg ikke har trent så veldig mye før så er det jo ikke snakk om overvekt av muskler;)

Jeg mener ikke at jeg nødvendigvis må ned på et visst tall, men det er jo en pekepinn. Det jeg vil er jo å bli litt mindre dvask og småtjukk - altså få vekk litt av det overflødige fettet og få en litt sunnere, finere og en tanke strammere kropp.

Men som sagt har jeg slutta å se så mye på vekta, derfor jeg har målt istedet. :)

Grunnen til at jeg har innført litt styrke nå er rett og slett at jeg har fått et behov for det:P

Pleier vanligvis å gå mye, på et tidspunkt så kjente jeg at det ikke var nok - kroppen hadde behov for mer, derfor begynte jeg å erstatte noe av gåinga med jogging.

Nå har jeg jogga litt et halvt års tid, men ikke nok til at det alene har gitt så veldig store resultater.

Men nå har jeg altså bare fått et behov for å yte mer. Og det jo selvsagt ikke snakk om tung styrke og bygging av muskler, men det hjelper jo på forbrenninga det også. OGså skader det ikke å stramme opp litt og bli bittelitt sterkere.

Skrevet

Jeg er 160 høy og veier litt over 70 nå. Og siden jeg ikke har trent så veldig mye før så er det jo ikke snakk om overvekt av muskler;)

Jeg mener ikke at jeg nødvendigvis må ned på et visst tall, men det er jo en pekepinn. Det jeg vil er jo å bli litt mindre dvask og småtjukk - altså få vekk litt av det overflødige fettet og få en litt sunnere, finere og en tanke strammere kropp.

Men som sagt har jeg slutta å se så mye på vekta, derfor jeg har målt istedet. :)

Grunnen til at jeg har innført litt styrke nå er rett og slett at jeg har fått et behov for det:P

Pleier vanligvis å gå mye, på et tidspunkt så kjente jeg at det ikke var nok - kroppen hadde behov for mer, derfor begynte jeg å erstatte noe av gåinga med jogging.

Nå har jeg jogga litt et halvt års tid, men ikke nok til at det alene har gitt så veldig store resultater.

Men nå har jeg altså bare fått et behov for å yte mer. Og det jo selvsagt ikke snakk om tung styrke og bygging av muskler, men det hjelper jo på forbrenninga det også. OGså skader det ikke å stramme opp litt og bli bittelitt sterkere.

Hørres bra ut dette, så lenge du passer på kostholdet og. Hvis du ikke er på jakt etter "større" muskler, så kan du kjøre på med mange lange sett. Ikke ta på mer vekter enn at du klarer 3-4x20 f.eks, så burde du ikke få så mye større musklatur men heller stramme opp litt. Ut fra høyde og vekt, så burde du kunne gå ned noen kilo uten alt for hardt arbeid. Men ut i fra det du har sagt, så er nok de enkleste kiloa å bli kvitt allerede forsvunnet.

I forhold til magefettet, så er dette en lang og sakte prosess. Da dette er fettet som kroppen bruker sist av alt annet, så krever god diet over lengre tid med rutinert trening. Så vil den litt etter litt forsvinne. Har minimal effekt med sånn typiske 3 måneders periode med hardtrening i håp om at den forsvinner.

AnonymBruker
Skrevet

Men sånn i forhold til det med å ikke gå ned i vekt, vs å gå ned i cm. nå veide jeg meg for moro skyld, og den står helt bom stille. Har ikke gått ned et gram, heller eller opp noen gram:P Og er ikke det rart da, når jeg ganske sikkert har blitt en cm mindre på de fleste steder, og merker litt forskjell på enkelte klær osv?

Trodde man måtte trene veldig hardt (bygge muskler) for at det skulle ha noe å si for vekta.

Jeg trener jo ikke hardt, men det er jo mer trening enn å bare gå.

Gjest Blubberella
Skrevet

Jeg har nå trent i noen måneder, og har mistet aller mest rundt lårene og rumpa. Magen har bare skrumpet knapt en cm. Jeg har mest fett rundt magen, og i tillegg er jeg plaget med oppblåst mage og litt vann i kroppen av og til, så jeg forventer ikke noe mirakel der i gården. Spesielt ikke siden jeg ikke har vært så overdrevent nøye på kostholdet. Jeg er bare glad til at jeg mister cm her og der i det hele tatt.

Skrevet

Men sånn i forhold til det med å ikke gå ned i vekt, vs å gå ned i cm. nå veide jeg meg for moro skyld, og den står helt bom stille. Har ikke gått ned et gram, heller eller opp noen gram:P Og er ikke det rart da, når jeg ganske sikkert har blitt en cm mindre på de fleste steder, og merker litt forskjell på enkelte klær osv?

Trodde man måtte trene veldig hardt (bygge muskler) for at det skulle ha noe å si for vekta.

Jeg trener jo ikke hardt, men det er jo mer trening enn å bare gå.

Kommer ann på hvor trent du er i ugangspunktet. Er du ikke veldig trent og vandt med å løfte vekter så vil du fortere øke i muskelvolum før det stopper opp. Men er du i rimlig god form fra før og har vært litt aktiv fra før, så burde det ikke være mye endring i muskelmasse. Men husk at det er mye som spiller inn, kosthold, hvor mye vann du holder på, når på dagen du veier deg etc. Derfor vekt ikke blir brukt noe særlig siden det er så grovt unøyaktig. Og ikke minst kan muskler vokse ganske fort, mens fett forsvinner/forbrennes veldig seint.

Så er som sagt å holde seg til å måle med bånd og muligens fett klype.

AnonymBruker
Skrevet

Så det er ikke helt usannsynlig at det forsvinner en cm uten at vekta går ned? Der det har forsvunnet er jo de stedene som var "best" trent fra før - (Siden det ikke har forsvunnet noe på magen, det er der det absolutt er verst og mest fett),..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...