Snop Skrevet 2. august 2012 #1 Skrevet 2. august 2012 Hjelp! Den siste uken har en ny kattunge i nabolaget stått utenfor huset og mjauet som en gal. Og jeg mener KONSTANT. Det er av typen smådesperat mjauing... Katten har halsbånd på seg, så den har et hjem, men jeg begynner å lure på om de kan ha reist fra den på ferie, eller kanskje den har gått seg bort? Hjertet mitt klarte ikke mer, så i dag ga jeg den noe mat selv om jeg vet man ikke skal gjøre det, og den kommer ikke akkurat til å mjaue foran huset noe mindre av den grunn... Men jeg ville også sjekke om det fikk den til å slutte, og det hjalp litt i noen minutter, før det kom noen småmjau igjen. Jeg dro ut på noen ærender, og nå, noen timer senere er den altså på trappen igjen og mjauer som om det gjaldt liv eller død Den ser ikke syk ut, bortsett fra at øynene faller mye igjen, men det kan jo være ren tretthet. Er noen katter bare sånn? Eller bør jeg få den til en dyrlege og sjekke en evt chip så jeg kan kontakte eier, eller er det overdrevent?
AnonymBruker Skrevet 2. august 2012 #2 Skrevet 2. august 2012 Står det ingenting på halsbåndet? Hvis du tror den er forlatt så burde du sjekke om den er chippet ja. Også eventuelt høre litt rundt med naboer og eventuelt henge opp en plakat eller to i nærmiljøet om du ikke finner eierne Anonym poster: 96169077a5208e92e19a43054e3ad4c6 1
lillevill Skrevet 2. august 2012 #3 Skrevet 2. august 2012 Står det noe på halsbåndet? Kontakt tlf eller noe sånt? Jeg tror jeg hadde fått han sjekket ja, for å få tak i eierene.
Aurora M. Skrevet 3. august 2012 #4 Skrevet 3. august 2012 Sikkert enda en liten er som har blitt sluppet ut på egen pote alt for tidlig. Det er tiden for det nå.. De rekker ikke å bli trygg og husvarm i sitt nye hjem på noen få uker (eller dager!) slik mange ser ut til å tro. Først blir de revet bort fra mor og søsken med det savnet det medfører, deretter skal de omstille seg til nye mennesker på et helt fremmed sted, og så blir det jammen forventet at de skal klare seg alene ute i den store verden etter kort tid også. Tipper det er en slik liten redd, forvirret en som tilhører noen i nabolaget du har støtt borti, uten at jeg kan si det for sikkert. Det kan jo være den har hoppet ut et vindu eller i verste fall at de har dratt fra han for lengre tid og. Prøv å finne eierne, ta med det pusen og forklar det du skriver her, at den står og mjauer desperat hele tiden. Hvis du får dem i tale så spør hvor gammel den er. Katter skal ikke slippes ut alene før de er minst 7-8 mnd . og da etter at de er kastrert. Hvis du ikke finner noen eier, så bør du ta den med til veterinær og sjekke etter chip (det er gratis). Gir det ikke resultater vil jeg anbefale å ringe Dyrebeskyttelsen, Kattens Vern eller andre frivillige organisasjoner. 1
Snop Skrevet 3. august 2012 Forfatter #5 Skrevet 3. august 2012 Var hos dyrlege med den i dag, ingen chip. Sukk... Da blir det å henge opp lapper og dinge på dører
AnonymBruker Skrevet 19. august 2012 #6 Skrevet 19. august 2012 Fant du ut hvor katten hører hjemme, Snop? Anonym poster: c0c94d0fa8c22fbdd8886fbbfbce67f9
Snop Skrevet 19. august 2012 Forfatter #7 Skrevet 19. august 2012 Nei.. Etter turen til dyrlegen sluttet katten å dukke opp i gata - om det er fordi hun ble skremt av buret eller fordi hun har kommet seg tilbake til eierne (vet det var flere i nabolaget som engasjerte seg) får jeg nok aldri vite.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå