AnonymBruker Skrevet 2. august 2012 #1 Skrevet 2. august 2012 Vi har en gutt i familien som nylig har fylt 15. Nå i sommerferien sover han til tolv, så spiller han TV-spill resten av dagen (satt litt på spissen). Han er sjelden ute, har ingen sommerjobb, gjør generelt sett lite. Jeg er ikke hans mor og kjenner ham ikke godt nok, ei heller har jeg nok erfaring med tenåringer til å vite hva som er normalt og hva som han forventes. Er det virkelig vanlig og normalt at en gutt på 15 spiller TV-spill hele dagen men aldri er ute for å spille fotball eller gjøre noe?! Anonym poster: 88e1f5e78ebe9412aebf9c6e61e1250b
AnonymBruker Skrevet 2. august 2012 #2 Skrevet 2. august 2012 Når han blir voksen kommer han vel til å skylde på feminismen for at han aldri ble til noe... -.- Anonym poster: ad502f8cca4bb8a5d4b8671d6d939411 2
Ananas. Skrevet 2. august 2012 #3 Skrevet 2. august 2012 At han ikke har sommerjobb som 15åring er ganske vanlig, iallefall her jeg kommer fra, det er stort sett noe man begynner med i løpet av vgs her. Har han noe godt alternativ til å spille da? Har han venner (i nærheten) for eksempel? På den alderen hadde jeg ingen å være sammen med og ingen verdens ting å finne på, det kan også være en faktor til at man velger en litt altoppslukende aktivitet (som i hans tilfelle er spilling). Det er vel egentlig ganske normalt å bruke mye tid på spilling for tiden, selv om jeg håper det fortsatt er mer normalt å være ute å finne på ting.
Miah Skrevet 2. august 2012 #4 Skrevet 2. august 2012 Det er vanskelig å få seg en sommerjobb når man er såpass ung, i alle fall her. Da blir det som regel maling / barnepass / plenklipping for slekt eller naboer. Det er ikke uvanlig at dagens ungdommer bruker mye tid inne forann TV og data, men jeg synes ikke det er noe bra uansett. Gjør han alltid dette da, eller kun nå i ferien? Blir fort litt lite å finne på når venner er bortreist.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2012 #5 Skrevet 2. august 2012 Vanlig at han hjelper litt til. Vasker opp og støvsuger i ny og ne. Hjelper til med f.eks oppussing og maling hjemme.<br /><br /> Anonym poster: 559f9f344cd8a6ebd68b94502c073a09 2
kontoinformasjon Skrevet 3. august 2012 #6 Skrevet 3. august 2012 Vanskelig å få sommerjobb som 15åring enkelte plasser med mindre det feks er å klippe plenen til besteforeldre, barnepass e.l. Alle 15åringer vil vel ha penger? La ham gjøre noe arbeid for de pengene han bruker
claims Skrevet 3. august 2012 #7 Skrevet 3. august 2012 Det som skjer er at han tilpasser seg den nye samfunnet der hvor ungdommer sitter inne foran såkalte tv å sånne der spill greier utrolig trist med tanken på hva dem går glipp av.... Idiotiske teknologi...
Blod Skrevet 3. august 2012 #8 Skrevet 3. august 2012 Det er normalt å sove hele dagen og spille spill mye, men det er ikke så normalt å ikke være ute i det hele tatt..?
Monstrum Skrevet 3. august 2012 #9 Skrevet 3. august 2012 Min bror er femten, og han gjør det samme. Sover lenge, spiser litt, og spiller pc-spill. Nå skal det sies at dette er i sommerferien, han har svært gode resultater på skolen, og spiller fotball og er med venner. Blir han bedt om å gjøre noe hjemme, så gjør han det. Dessuten er det ofte vanskelig å få seg sommerjobb når man er så ung. Jeg tror ikke du har noe å frykte, så lenge han (utenom ferien) går på skole, får greie karakterer og har venner å være sammen med
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå