Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter ett år med statsvitenskap hvor jeg nå ser at jobbmulighetene er svært få utenom lærer, noe jeg ikke vil, har jeg bestemt meg for å slutte og ta en annen utdanning til neste år. Jeg kunne godt tenkt meg å utdanne meg innenfor økonomiske hvor jobbmulighetene er langt bedre.

Etter å brukt ett år på noe jeg valgte fordi det høres gøy ut, skjønner jeg nå at neste gang må jeg velge noe jeg kan trives med å jobbe i resten av karrieren.

Hvordan er jobbmulighetene for revisor, økonomi og administrajon, osv?

Anonym poster: 1f91efddfc2c9ff1a5471a6908c82b11

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil si de er gode, men dårligere enn tidligere. Det er populært å studere økonomi så det er veldig mange ute på det markedet. Revisjon er man nesten sikret jobb uansett hvordan samfunnet er. En revisor trenger alle (les: ikke de uten revisjonsplikt) uansett om det går bra eller dårlig.

Anonym poster: 4058facfd34614eb2d41b9f33e5f1b3f

Gjest IngvildSF
Skrevet (endret)

Fra 1.1.2012 (mener jeg å huske) kom det en regel som sier at firmaer med en omsetning under 2 millioner ikke har revisorplikt, dermed har revisorene fått betydelig mindre å gjøre. Jeg ville valgt regnskap istedet. Det er større konkurranse blant revisorene nå. Dvs, jeg skal gå økonomi og administrasjon, og anser jobbmulighetene for store, men jeg vil antageligvis velge en miljøretning istedet (pga interesser). Hadde jeg skulle valgt mellom revisor og regnskapsfører så hadde jeg valgt sistnevnte ;) Mulig jeg er en smule påvirket av min regnskapsførerpappa.

Endret av IngvildSF
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar :tommelopp:

Spesielt at dere svarte på det med jobbmuligheter. Vil ikke utdanne meg til noe det ikke finnes jobber i slik som statsvitenskap.

Anonym poster: 1f91efddfc2c9ff1a5471a6908c82b11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...