Gå til innhold

Flekkfjerningshjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesken min farget av på jakken og nå har den store, sorte striper etter veska. :sjokkert:

Jakken er en Bergansjakke av "100 % polyamid", som bare kan vaskes på 30 %. Jeg prøvte dette i dag uten hell - flekkene er like stygge og synlige. Passe kjedelig, siden den ikke er stort eldre enn noen måneder.

Noen der ute som har noen vasketips?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tåler ikke dyre Bergansklær mer enn 30º??? :daane:

Anonym poster: 5eb2e5bcc0d0c678d9e8a3dfeda28b83

Skrevet

Den var ikke sååå dyr! Kostet rundtom 1000 kroner. Er en skalljakke...

Gjest Nikki09
Skrevet

Prøv zalo eller nylonvask :-) smør det rett på flekken og la det virke en stund før du legger jakka i bløt over natta :-)

Skrevet

Jakka tåler sannsynligvis vask på minst 40 grader. Men jeg ville faktisk gått på veskeforhandleren og krevd erstatning, ei veske skal ikke ødelegge klær.

Skrevet

Jakka tåler sannsynligvis vask på minst 40 grader. Men jeg ville faktisk gått på veskeforhandleren og krevd erstatning, ei veske skal ikke ødelegge klær.

Eneste problemet er at jeg kjøpte den på forige jobben... Litt flaut å gå der for å "krangle"..... Pluss at det er 5 timer å kjøre til butikken fra der jeg er nå

Skrevet

Prøv zalo eller nylonvask :-) smør det rett på flekken og la det virke en stund før du legger jakka i bløt over natta :-)

Nylonvask? Jeg er ikke noe ekspert på dette området :S

Skrevet

Eneste problemet er at jeg kjøpte den på forige jobben... Litt flaut å gå der for å "krangle"..... Pluss at det er 5 timer å kjøre til butikken fra der jeg er nå

Hehe, ser at den kan være litt kinkig!

Det er ingen av dine gamle kollegaer du kan ringe og spørre, da? Det kan jo faktisk hende at flere har klaget.

Gjest Nikki09
Skrevet

Nylonvask er sansynligvis det mest geniale noensinne! Fåes kjøpt på vanlig dagligvare, er en blå og hvit pappboks (eller evt bare en tube) som ser ut som noe fra 70-tallet :-) er vanlig såpe altså så er ikke noe megafancy greier, men jeg bruker det til alt fra vasking av vinduer til flekker på klær :-)

Skrevet

Nylonvask er sansynligvis det mest geniale noensinne! Fåes kjøpt på vanlig dagligvare, er en blå og hvit pappboks (eller evt bare en tube) som ser ut som noe fra 70-tallet :-) er vanlig såpe altså så er ikke noe megafancy greier, men jeg bruker det til alt fra vasking av vinduer til flekker på klær :-)

Da prøver jeg nylonvask :) Takk for tips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...