Saturday Skrevet 2. august 2012 #1 Del Skrevet 2. august 2012 Vi planlegger å reise på en tur til England, og oppleve den skikkelige britiske sjarmen. Vil gjerne bo på en herregård/slott/gammel gård eller lignende, gjerne i nærheten av en koselig landsby. Er det noen som har noen tips eller erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betty2 Skrevet 2. august 2012 #2 Del Skrevet 2. august 2012 Colchester i Essex er en av englands eldste byer, her finner du alt fra sjarmerende skjeve bygninger, til mer moderne arkitektur. to hoteller jeg varmt kan anbefaller er Brook red lion, et gammelt sjarmerende britisk hotell. midt i hjerte av colchester. Wivenhoe er ny oppusset slott, med unike rom. utsiden er klassisk britisk, innsiden moderne og høy klasse. http://www.wivenhoehouse.co.uk/index.php Man kommer seg lett til hotellet enten med buss fra colchester stasjon, eller taxi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsy Skrevet 8. august 2012 #3 Del Skrevet 8. august 2012 Her er det mye å velge i. Søk på "country house hotel" eller "castle hotel" + område, så finner dere garantert en del å velge i. Er det noen bestemte områder dere tenker å reise til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aviale Skrevet 9. august 2012 #4 Del Skrevet 9. august 2012 Henger meg på her! Vi skal også reise til England, og trenger tips til hva vi bør besøke i tillegg til den åpenbare London-turen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsy Skrevet 9. august 2012 #5 Del Skrevet 9. august 2012 Det er så mange fine områder i England, og med motorveiene (eller tog) når man de fleste steder innen noen få timer. Så det går litt på hva man selv har lyst til å gjøre og se. Jeg liker Oxfordshire veldig godt. Oxford er en nydelig liten by med masse historie, og i området rundt er det flere idylliske landsbyer (som f.eks. Dorchester). Det er også like utenfor London, så fint å kombinere med London. http://www.visitoxfordandoxfordshire.com/ Min største favoritt (så langt) er Yorkshire. Føler at det området har det meste. York er en nydelig by, og har viking-museet som er ekstra gøy for oss nordmenn. Langs kysten er det flere idylliske kystbyer som Whitby, Scarborough, Robin Hood's Bay osv. Badestrender dersom været er fint, små smale brosteinsgater med småbutikker, og herlig natur. Ønsker man en aktiv ferie har man bl.a. åsene Yorkshire Moors. Det kan også være gøy å dra til byen Goathland (like ved Whitby) som er der "Med hjartet på rette staden" er spilt inn. http://www.yorkshire.com/ Ellers har Lake District fantastisk natur. Cornwall/Land's End er noe helt for seg selv også. Badebyene langs sørkysten synes jeg absolutt har sin sjarm, selv om noen av de kan være litt slitne (Hastings, Bournemoth, Eastbourne, Brighton osv.) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå