Gå til innhold

har fått litt uren hud, trenger anbefalinger til gode produkter og tips!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Heihei alle sammen!

Setter stor pris om dere tar dere tid til å hjelpe meg! :)

Har det siste halvåret fått enda mer uren hud.. Har plagdes i flere år med nupper/småkviser i panna, og jeg aner ikke hva jeg kan gjøre for å få dem vekk!!!! En stund nå har jeg fått slike nuppete kviser (ikke røde eller hvite) på sidene av kinnene og litt fremme på kinnene. Har også i flere år hatt sorte prikker på nesen og haken som jeg ikke vet hvordan jeg får vekk eller redusert!

Produkter jeg vanligvis bruker:

- md formulations facial cleanser

- dermalogica skin prep scrub (en gang iblant)

- dermalogica skin refining mask (en gang iblant)

- md formulations daily peel pads

- md formulations glycare acne gel (som jeg smører på steder hvor jeg har uren hud)

- dermalogica active moist hudkrem (bruker den dag og natt, men vil gjerne begynne å bruke en nattkrem!)

Innimellom bruker jeg renseskum og toner fra body shop - tea tree serien, hvis jeg har dårlig tid.

Av hudtyper er det kombinert blandingshud som er det nærmeste min hud.

Snakket med ei dame på en hudpleiesalong/spa, og viste henne produktene jeg bruker, og hun mente de var riktig for min hud. Derfor skjønner jeg ikke hvorfor huden ikke blir noe bedre.

Fikk en tester av Dermalogica skin hydrating booster hos et spa. Damen sa det så ut som jeg hadde tørr hud, og at urenhetene kunne kommet derfra. Men jeg føler ikke at huden blir stram eller noe etter rens. Likevel synes jeg huden ble finere etter å ha brukt boosteren i en uke, men det er mulig det bare er inbilning. Har noen erfaringer med denne boosteren?

Har lest mange tråder om hudpleietips o.l, men tenkte jeg skulle fortelle om mitt eget tilfelle og få tips til meg selv. I den siste uka har jeg klemt på kvisene og angrer som bare det. Har såpass med flekker i ansiktet at jeg skjemmes å vise meg blant folk :( Så nå vil jeg virkelig ta tak, og tar imot alle slags tips og erfaringer, jeg trenger virkelig hjelp!

Endret av sunshiny
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sliter også med kviser og hudormer, og leter etter gode produkter. Jeg har prøvd veldig mye forskjellig, men overraskende nok er L'Oreal sin Perfect Clean den som har vært best. Jeg følte huden ble bedre med en gang, og etter en kort periode fikk jeg mye mindre kviser og hudormer. Til og med en god kompis av meg kommenterte at jeg hadde så fin hud da jeg brukte den, og det sier jo litt! laugh.png

Jeg brukte den blå og den oransje litt om hverandre, og renset stort sett morgen og kveld. De koster ikke mer enn ca 90,- per stk, så det er jo ikke noe å si på prisen! Finnes på de fleste butikker, alt fra vanlige dagligvarebutikker til Cubus :P

Skrevet

Åja så bra:O jeg er litt skeptisk til "billigprodukter", etter en venninne som alltid har har feilfri hud, kjøpte noen produkter på dagligvaren som ødela huden hennes:O men takk for tipset! Hadde jo vært verdt å prøve ut da:)

Andre tips please? :)

AnonymBruker
Skrevet

ingen flere? :(

Anonym poster: 4d94a5f8e48dd3d538b265594f1db6a4

Skrevet

Hei :)

Vil virkelig anbefale denne her, kjøpt på Boots, den koster vel rundt 100-lappen. Bruker den i dusjen hver eneste morgen, og har fått betydelig mindre sorte prikker, hudormer og nupper etter at jeg begynte med denne. Jeg har en dustete kombinasjonshud som er blanding av uren og sensitiv, men denne tåler jeg:

http://www.soapandglory.com/products/skincare/scrubs-masks/scrub-your-nose-in-it

Så bruker jeg en mild dagkrem etterpå da :)

Gjest badeand1
Skrevet

Jeg får noen ganger nupper i panna og da hjelper Garnier sin 3in1. :) Sikkert bannlyst av de fleste her inne men den funker for meg.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk dere :D skal lese litt på de produktene dere anbefaler:) håper noe funker for huden min!:)

Anonym poster: 4d94a5f8e48dd3d538b265594f1db6a4

Skrevet

Hei!

Anbefaler på det sterkeste å ta Nattlysolje og zink, dette får du kjøpt på helsekost eller apotek og hjelper veldig! I tillegg renser jeg huden morgen og kveld med produkter fra Matis. Også fuktighetskrem fra denne serien. Å få ren hud koster ofte både en del penger, og ikke minst koster det en del tålmodighet, opp- og nedturer. Derfor anbefaler jeg deg veldig sterkt å oppsøke en erfaren hudpleier. Da slipper du kanskje mange bomkjøp, og du får raskt hjelp med bedre hud. Jeg tåler ikke Decleor som jeg brukte i mange år. Heller ikke med formulation er sunt for min hud. Min sterkeste anbefaling er iallfall å unngå Loreal, nivea, garnier osv dersom du har vanskelig hud. Dette er basert på mine egne erfaringer gjennom mange år. Ønsker deg lykke til med å få bedre hud. Husk det er god hjelp å få :-)

Skrevet

Det første som slår meg er vel at du bruker for mange og for sterke produkter til huden din. Vær litt gæærn og kutt ut alt utenom rens og fuktighetskrem i noen uker så tror jeg du vil se bedring. Du trenger mest sannsynelig ingen flere produkter iallefall :)

Skrevet

Synest ikke du bruker så mange produkt, siden du bare bruker noen av de en gang i blandt.

men det er et poeng i å ikke bruke alt for mye på en gang.

Bare du renser huden godt hver dag, og bruker en god ansiktskrem etterpå + kanskje peeler huden en gang i uka, skal du vere komt langt på vei.

Jeg har selv vert veldig fornøyd med MD sine produkter, og jeg har prøvd ganske mye.

Men om du ikke merker endring, uansett hvilke produkt du bruker, ville jeg tatt meg en tur til fastlegen og fått en resept på noen andre midler.

Hilsen en som nå går på isotretinoin/roaccutane og for første gang på 7 år, opplever forbedring i huden :)

Skrevet

Reis til en hudpleier, de har veldig god peiling og gode produkter:-) jeg sverger til Ole Henriksen produkter :-)

Skrevet (endret)

Hvor ofte bruker du daily peel pads? Er enig med hun som skriver litt lenger oppe at du skal kutte litt ned på de sterke produktene. Kanskje kjøpe deg en nattkrem også som gir litt mer fukt enn active moist, jeg brukte den selv tidligere, men synes ikke det ble nok fukt med bare den.

Og for all del, ikke bytt ut gode hudpleieprodukter med noe du finner i dagligvarebutikken. De det funker hos har som oftest ikke særlig dårlig hud!

Endret av venus_
Skrevet

Hei!

Anbefaler på det sterkeste å ta Nattlysolje og zink, dette får du kjøpt på helsekost eller apotek og hjelper veldig! I tillegg renser jeg huden morgen og kveld med produkter fra Matis. Også fuktighetskrem fra denne serien. Å få ren hud koster ofte både en del penger, og ikke minst koster det en del tålmodighet, opp- og nedturer. Derfor anbefaler jeg deg veldig sterkt å oppsøke en erfaren hudpleier. Da slipper du kanskje mange bomkjøp, og du får raskt hjelp med bedre hud. Jeg tåler ikke Decleor som jeg brukte i mange år. Heller ikke med formulation er sunt for min hud. Min sterkeste anbefaling er iallfall å unngå Loreal, nivea, garnier osv dersom du har vanskelig hud. Dette er basert på mine egne erfaringer gjennom mange år. Ønsker deg lykke til med å få bedre hud. Husk det er god hjelp å få :-)

Hei du!

Var hos hudpleier idag, og hun anbefalte meg å bytte fra Dermalogica Active Moist til Matis AvantAge fuktighetskrem. Hun mente også at jeg skulle holde meg til MD formulations:O Og så anbefalte hun meg MD Formulations Vit-a-plus night recovery i stedenfor Continuous Renewal Serum. Har lest mye sygt om den på nett, og at den KUN skal brukes for de over 35 år? Jeg er 20... Hva synes dere om dette hun anbefalte meg? Ble litt skeptisk til den Vit-a-plus nå som jeg har lest om den på nett.. Mulig hun bare vil prøve å selge de merkene dem har, kanskje??

Skrevet

Daily Peel Pads bruker jeg kanskje 3-4 ganger i uken. Har kjøpt meg nattlysolje som jeg holder på å teste nå, så får se hvordan det går. :)

Skrevet

Hei du!

Var hos hudpleier idag, og hun anbefalte meg å bytte fra Dermalogica Active Moist til Matis AvantAge fuktighetskrem. Hun mente også at jeg skulle holde meg til MD formulations:O Og så anbefalte hun meg MD Formulations Vit-a-plus night recovery i stedenfor Continuous Renewal Serum. Har lest mye sygt om den på nett, og at den KUN skal brukes for de over 35 år? Jeg er 20... Hva synes dere om dette hun anbefalte meg? Ble litt skeptisk til den Vit-a-plus nå som jeg har lest om den på nett.. Mulig hun bare vil prøve å selge de merkene dem har, kanskje??

Ser på hildechristina.com at den ikke bør brukes før 35+, jeg bruker å stole på henne når det kommer til hudpleie! Men det kan nok være en fordel med en krem med mer fukt enn active moist, eller å bruke et fuktserum en gang i blant.

Daily Peel Pads bruker jeg kanskje 3-4 ganger i uken. Har kjøpt meg nattlysolje som jeg holder på å teste nå, så får se hvordan det går. :)

Det kan være at det er litt mye for huden din å bruke de så ofte. De heter daily peel pads, men de er ganske sterke. Prøv å kutte ned til å bruke de 1-2 ganger i uken max.

Skrevet

Hei du!

Skrevet

Md formulation er en effektiv serie, men jeg er desverre svært sensitiv for produktene (utviklet allergi etter roaccutane kur for mange år siden). Men Om hudpleier anbefalte det etter å ha sett på huden din, synest jeg absolutt du burde gå for det! Mange har fått flott hud med mdf! Selv bruker jeg matis sin GRØNNE serie (rens, toner, fuktighetskrem) og en fuktighetsmaske 1 kveld i uka, f.eks Jeunesse fra matis. Fuktighet er veldig veldig viktig! Og så er jeg så glad for zink'en og nattlysolja. Tar en hver dag, og to den uka jeg har mensen (jeg er dame, ikke mann...)

Jeg fikk kviser da jeg var 18, nå har jeg passert 30. Har kostet meg blod, svette, tårer i blant, og ikke minst veldig mange penger. Har gått på en roaccutane kur, vidunderlig resultat i 2 år. Men jeg angrer i dag....

I allefall forsvant kvisene etter at jeg begynte på produktene jeg har omtalt her!

Skrevet

Tråden er ryddet for reklame.

Mvh Sulosi, mod.

Skrevet

Hei!

Jeg leste hovedinnlegget ditt og reagerte litt på at du brukte så utrolig mye produkter? Blir det mye verre hvis du lar være? Jeg får ufattelig dårilig hud av sukker, spesielt brus. Både i ansikt og på ryggen. Nå har jeg derimot kuttet ut mye av brusen og huden min er kjempefin. Kanskje du kan prøve å legge om kosthold også? Bare et tips :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...