AnonymBruker Skrevet 2. august 2012 #1 Skrevet 2. august 2012 Hei! Jeg trenger noen råd anngående hunden min, Hun er en 2 år gammel Alaska Malamute. Allmentilstanden er fin, hun er like matvrak som alltid og er blid og fornøyd både inne og ute på tur. Men, på mandag klarte hun av alle ting å åpne fryseren vår og ha et lite herremåltid for seg selv bestående av et brød, litt stekt elkjøtt og en pakke bacon. Etter det har ikke magen hennes vært helt normal. Hun var veldig oppblåst når vi kom hjem og oppdaget herremåltidet og fikk og feis konsant. Tirsdag og onsdag har avføringen hennes vært helt rennende (og som en liten tilleggsopplysning så kan jeg også legge til at løpetidstruse + diare inne i stua ikke er en god kombinasjon), og ikke noe hun har hatt helt kontroll over. Vi har f.eks vært ute og gått en god tur hvor hun har prøvd å sette seg ned for å gjøre fra seg flere ganger, men ingenting har kommet ut, også har vi kommet inn og da ble det fart på sakene. I dag har hun verken gjort fra seg på morgenturen eller den lange ettermiddagsturen, men igjen har hun satt seg ned innimellom for å prøve. (Hun tisser derimot helt som normalt). Nå lurer jeg på om jeg kanskje burde ringe dyrlege? Eller er det noen som har forslag til noe jeg kan gi henne for å sette istand magen? (Grunnen til at jeg ikke har ringt dyrlege enda er fordi allmentilstanden hennes er, som sagt, helt fin. Anonym poster: c6f106e6920fb2bf0840e4635ba7aaa0
Guybrush Skrevet 2. august 2012 #2 Skrevet 2. august 2012 Ring heller en gang for mye enn en gang for lite. Ingen av oss er dyrlege vil jeg tro 1
Gjest Bobler Skrevet 2. august 2012 #3 Skrevet 2. august 2012 Ville gitt litt Biola, og ellers fastet henne, også ringt veterinær i morgen tidlig Ellers er Zoolac veldig kjekt å ha i huset når uhellet er ute. Det har jeg alltid liggende, og er et fantastisk middel for dårlig mage hos hund
Honnikorn Skrevet 2. august 2012 #4 Skrevet 2. august 2012 Har hun spist etterpå uten å spy og uten at buken virker øm så er det nok bare at magen har fått en trøkk. Faste et døgn og så skånekost, ris/kokt fisk/kylling til ting ser ut til å roe seg. Zoolac er en veldig fin ting å ha i hus, gir god virkning ganske så fort. Ser det ut til at hun blir slapp/sløv så er det rett til dyrlegen. 1
Skywalker Skrevet 2. august 2012 #5 Skrevet 2. august 2012 (endret) For mye brød kan gi løs mage. Store ben kan gi forstoppelse. Hvis løs mage skyldes brødet går det over, men dersom forstoppelse skyldes stort bein eller andre fremmedlegemer kan det være at hun trenger hjelp. Alt i alt en situasjon der jeg ville kontaktet veterinær. Som nevnt tidligere er det bedre å kontakte veterinær en gang for mye enn en gang for lite. Lykke til! Endret 2. august 2012 av Skywalker
AnonymBruker Skrevet 2. august 2012 #6 Skrevet 2. august 2012 Takk for alle svar Det var ingen ben i maten hun fikk i seg, bare rent kjøtt og brød. Jeg har prøvd å gi henne fiskeboller med mye kraft og godt kokt ris, og så får jeg bare følge godt med på henne. Ringer veterinær i morra om ingenting skjer. Anonym poster: c6f106e6920fb2bf0840e4635ba7aaa0
korallen Skrevet 4. august 2012 #7 Skrevet 4. august 2012 Har god erfaring med fiskeboller og ihelkokt ris, gi små porsjoner og ofte, pleier stort sett å fungere veldig greit. Zoolac eller andre probiotiske midler er også veldig greit å ha liggende Har hund med sensitiv mage, så har tidvis hund med dårlig mage her, så har prøvd ut en del, hehe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå