AnonymBruker Skrevet 2. august 2012 #1 Del Skrevet 2. august 2012 http://www.dagbladet.no/2012/08/02/kultur/debatt/debattinnlegg/karpe_diem/mette_hanekamhaug/22783553/ http://www.side2.no/underholdning/article3444482.ece Jeg synest det er litt rart at det ikke blir mere medieoppslag når Karpe Diem rappet om å torturere og drepe folk??! Å spesielt nå etter at det er litt over 1år siden det skjedde noe lignende. Men det er vel p.g.a. at de rappet om sin politiske motpart, FRP, at det ikke ble noe stort ut av det. Har alltid likt Karpe Diem, men nå er det nok! Skjønner ikke at noen kan synge noe slikt om et annet parti, uansett vilket parti man er imot, for tross alt, vi må da få lov til å ha egne meninger uten at vi skal drepe eller bli drept p.g.a. det. Breivik likte ikke meningene til AP, Karpe Diem liker ikke meningene til FRP. Men har en misstanke om at vist AP har vært nemt i en sånn sammenheng, uansett om Utøya skjedde eller ikke, så har det blitt kjempe oppslag i avisa. Jeg holder ikke med noen av disse partiene, bare så det er sakt. Anonym poster: 76546f3291ef9693e4cbf61bc71675ae 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 2. august 2012 #2 Del Skrevet 2. august 2012 Takk for at du minner meg på hvorfor jeg ikke hører på norsk rap, eller rap i det hele. Nå fikk riktig nok Lars Vaular endel medieoppslag over sangen om å drepe Siv Jensen (hjalp sikker bra på salget av resten av de litterære "verkene" hans), men tekstene til Karpe Diem kunne nok fått mer oppmerksomhet. Egentlig er det en genial ide å sette melodi til dulgte trusler. Krekar får melde seg på ett rappekurs. Om noen finner en site med teksten til sangen "Ok" vil jeg gjerne vite om linken. Gjerne i en PM. Det var faktisk den eneste sangteksten jeg ikke kunne finne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 2. august 2012 #3 Del Skrevet 2. august 2012 Tekst? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 2. august 2012 #4 Del Skrevet 2. august 2012 Tekst? Jes, som i svart på hvitt. Slik som når vi skriver med bokstaver her på forumet, istedet for å snakke med stemmen vår. Googler du, finner du tekster til de andre sangene på albumet "Fire Vegger", men akkurat den sangen mangler. Gidder ikke bruke tiden på å skrive ned rappingen til Crappe Diem, det er ille nok å høre på det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 2. august 2012 #5 Del Skrevet 2. august 2012 Haha, jeg ba om tekst. Så ikke at du hadde gjort det samme rett over. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 2. august 2012 #6 Del Skrevet 2. august 2012 Haha, jeg ba om tekst. Så ikke at du hadde gjort det samme rett over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2012 #7 Del Skrevet 2. august 2012 Eivind Berge fikk 2 måneders fengsel for svakere trusler enn dette her. Karpe Diem blir ikke tiltalt en gang. Så løsningen må være å rappe, dersom man vil true noen. Da blir man ikke tiltalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2012 #8 Del Skrevet 2. august 2012 Jeg satt akkurat og tenkte på det samme. Det at Berge får fengsel, mens Karpe Diem og Lars Vaular som er ute på venstresiden slipper unna, viser vel bare hvor partisk norske statsmakter er når det kommer til politisk tilhørighet. Ingen blir etterfulgt for sine meninger som høyresiden, med unntak av Krekar og de som er på hans nivå, for det er så ekstremt at selv ikke Norge kan overse det. Anonym poster: 8bb2568a3ff0111c4643939aad1e50f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yes2yes Skrevet 2. august 2012 #9 Del Skrevet 2. august 2012 Uff a meg, enkelte deler av den sangen burde resultert i offentlig boikott mot artistene. Enekelte ting sier man ikke, og det spesielt når man er et forbilde for mange, og da er ting som å 'tenne på unger' veldig usmakelig å synge om. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2012 #10 Del Skrevet 2. august 2012 http://www.dagbladet...mhaug/22783553/ http://www.side2.no/...icle3444482.ece Jeg synest det er litt rart at det ikke blir mere medieoppslag når Karpe Diem rappet om å torturere og drepe folk??! Å spesielt nå etter at det er litt over 1år siden det skjedde noe lignende. Men det er vel p.g.a. at de rappet om sin politiske motpart, FRP, at det ikke ble noe stort ut av det. Har alltid likt Karpe Diem, men nå er det nok! Skjønner ikke at noen kan synge noe slikt om et annet parti, uansett vilket parti man er imot, for tross alt, vi må da få lov til å ha egne meninger uten at vi skal drepe eller bli drept p.g.a. det. Breivik likte ikke meningene til AP, Karpe Diem liker ikke meningene til FRP. Men har en misstanke om at vist AP har vært nemt i en sånn sammenheng, uansett om Utøya skjedde eller ikke, så har det blitt kjempe oppslag i avisa. Jeg holder ikke med noen av disse partiene, bare så det er sakt. Anonym poster: 76546f3291ef9693e4cbf61bc71675ae Enig i det meste du skriver, men hva er greia med å alltid dra inn den "det er jo ikke lenge siden noe slikt skjedde". Er vi ikke forbi det enda? Anonym poster: 9a6d2e03a2c899edec40a339d2178158 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2012 #11 Del Skrevet 2. august 2012 Nå er det ikke sånn at de har skrevet det etter 22. Juli akkurat, den er mange år gammel, fra 2006 eller 2008, og det er selvfølgelig ingen oppfordring, men ett utrykk for noe annet.. Jeg kan ALDRI forestille meg at de ville ha gitt ut noe slikt i dag! <br /><br /> Anonym poster: aa5cbdf2192c7a2b7e01da4e46fcba28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2012 #12 Del Skrevet 2. august 2012 http://www.dagbladet.no/2012/08/02/kultur/debatt/debattinnlegg/karpe_diem/mette_hanekamhaug/22783553/ http://www.side2.no/underholdning/article3444482.ece Jeg synest det er litt rart at det ikke blir mere medieoppslag når Karpe Diem rappet om å torturere og drepe folk??! Å spesielt nå etter at det er litt over 1år siden det skjedde noe lignende. Men det er vel p.g.a. at de rappet om sin politiske motpart, FRP, at det ikke ble noe stort ut av det. Har alltid likt Karpe Diem, men nå er det nok! Skjønner ikke at noen kan synge noe slikt om et annet parti, uansett vilket parti man er imot, for tross alt, vi må da få lov til å ha egne meninger uten at vi skal drepe eller bli drept p.g.a. det. Breivik likte ikke meningene til AP, Karpe Diem liker ikke meningene til FRP. Men har en misstanke om at vist AP har vært nemt i en sånn sammenheng, uansett om Utøya skjedde eller ikke, så har det blitt kjempe oppslag i avisa. Jeg holder ikke med noen av disse partiene, bare så det er sakt. Anonym poster: 76546f3291ef9693e4cbf61bc71675ae Om du "alltid" har likt dem, så hvorfor forandrer dette noe? De hadde jo denne sangen den gangen du likte dem også!<br /><br /> Anonym poster: aa5cbdf2192c7a2b7e01da4e46fcba28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 2. august 2012 #13 Del Skrevet 2. august 2012 Enig i det meste du skriver, men hva er greia med å alltid dra inn den "det er jo ikke lenge siden noe slikt skjedde". Er vi ikke forbi det enda? Anonym poster: 9a6d2e03a2c899edec40a339d2178158 Kan ikke svare for ts, men det er åpenbart at det er taktløst å invitere inn en musikkgruppe på ett arrangement der man minnes ofre for politisk motiverte mord på medlemmer i ett ungdomsparti, når samme gruppe lager tekster med der det nettopp beskrives politisk motiverte mord på medlemmer i ett ungdomsparti. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2012 #14 Del Skrevet 2. august 2012 Kan ikke svare for ts, men det er åpenbart at det er taktløst å invitere inn en musikkgruppe på ett arrangement der man minnes ofre for politisk motiverte mord på medlemmer i ett ungdomsparti, når samme gruppe lager tekster med der det nettopp beskrives politisk motiverte mord på medlemmer i ett ungdomsparti. Det er jeg enig i, spesielt når det virker som denne sangen er noe de prøver å skjule/glemme istedet for å være åpene om det, men jeg skjønner ikke hvorfor man skal begynne å mislike de NÅ. Det burde man jo da i såfall ha gjort hele veien, hvis ikke blir det bare litt hyklersk spør du meg( og ja, det er jo forsåvidt også det å stille opp på ovennevnte arrangement også). De blir jo eldre og modner de også, og jeg vil jo tro at de sangene som de har skrevet de senere årene representerer deres meninger og holdninger mye mer korrekt enn denne sangen som er fra 06? Det er nok mye jeg sa på den tiden som jeg ikke mener og kan stå for i dag, så at denne ene sangen skal overskygge alle de andre sangene deres som fremmer inkludering og respekt for andre mennesker synes jeg faktisk er uretferdig ovenfor dem.<br /><br /> Anonym poster: aa5cbdf2192c7a2b7e01da4e46fcba28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2012 #15 Del Skrevet 2. august 2012 i det nederste verset her er det hvor de kommer med drapstrusler mot Carl I Hagen... http://www.lyricsfreak.com/k/karpe+diem/kunsten+og+vre+inder_20795269.html<br /><br /> Anonym poster: 21f566e72da1dee1cb58b1bc27016f26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest17 Skrevet 2. august 2012 #16 Del Skrevet 2. august 2012 «Det blir ikke et pent syn, jeg har fyrstikker, (...) og en kanne bensin. La meg tenne på en FpU-kar, stikker av i kjerra mi med heftig turtall.» sakset i fra Dagbladet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larsern Skrevet 2. august 2012 #17 Del Skrevet 2. august 2012 (endret) Jeg tviler på at de hadde kommet unna med å lansere denne sangen nå, så et eller annet skille i ytringsfriheten/kunstnerfriheten har nok kommet i kjølvannet av 22/7. Samtidig kan jeg vanskelig se for meg at et band som tidligere hadde laget en sang om drap på AUF eller AP-medlemmer hadde blitt invitert på en minnesmarkering, naturligvis. Det har heller aldri vært noe kontroversitet knyttet til disse tekstene tidligere heller så vidt jeg vet. Teksten er uansett vulgær og høyst politisk ukorrekt, eller? Endret 2. august 2012 av Larsern Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 2. august 2012 #18 Del Skrevet 2. august 2012 Det er selvsagt helt idiotisk å lage noe sånt, uavhengig av hvem man retter det mot. Forhåpentligvis så er dette noe de angrer, siden det i følge innlegg her virker som om de prøver å begrave dette. De burde dog gå ut og si unnskyld. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tiger Skrevet 3. august 2012 #19 Del Skrevet 3. august 2012 Jeg tviler på at de hadde kommet unna med å lansere denne sangen nå, så et eller annet skille i ytringsfriheten/kunstnerfriheten har nok kommet i kjølvannet av 22/7. Samtidig kan jeg vanskelig se for meg at et band som tidligere hadde laget en sang om drap på AUF eller AP-medlemmer hadde blitt invitert på en minnesmarkering, naturligvis. Det har heller aldri vært noe kontroversitet knyttet til disse tekstene tidligere heller så vidt jeg vet. Teksten er uansett vulgær og høyst politisk ukorrekt, eller? ....noe som er et absurd paradoks til Stoltenberg og cos "rørenede" taler om at etter 22. juli skulle det være MER demokrati, MER åpenhet, MER ytringsfrihet..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sebastianen Skrevet 3. august 2012 #20 Del Skrevet 3. august 2012 Karpe diem er vel bare en tåpelig ungdomsgruppe som tror toleranse er begrenset til hvor mange utlendinger man kjenner. Mens de uten en tanke synger om drap og seksuellt misbruk av politiske motstandere. Drittunger, rett og slett.... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå