Gå til innhold

Unge menneskers uvitenhet- svar til 10na

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Minnie Emmerdale

10na: "Jeg vil tro at det for de fleste unge er lettere å stille slike spørsmål i et slikt fora som KG, fremfor t.d. legen. Er du ikke enig i det??"

Milla: KG har verken kunnskap eller myndighet til å opptre som seksualrådgivere for unge mennesker som ikke engang vet det mest elementære om graviditet og beskyttelse mot kjønnssykdommer. Det er noe helt annent og spørre om følelser enn medisinske råd.

10na: "Bør da ikke disse få skikkelige svar????"

Milla: Vi kan ikke gi de skikkelige svar for vi er ikke leger. Du kan ikke ta alt som skrives her inne for god fisk.

10na: "Dessuten...... det er ikke DU Milla som setter KG's regler ei heller bestemmer hvem eller hva det skal/kan spørres om."

Milla: Når har jeg sagt det? Alt jeg sa var at jeg syntes det var unødvendig og poste nok ett innlegg om barbering/analsex når dette emnet er så utdebattert som det kan få blitt. Det er bedre og gjøre ett søk i arkivet.

10na: "og grunnen til det kan jo være at nettopp du selv søker svar på lignende spørsmål, men slett ikke har baller nok til å stille spørsmålet.....nettopp av frykt for å få svar som du selv serverer andre."

Milla: Det er jo en sunn tankegang du har der 10na, men du som har lest så mye av det jeg har skrevet burde vite at jeg vet det meste om sex og hva som er rett og galt. Rett og slett fordi jeg interesserer meg for emnet og fordi jeg ikke liker å være uvitende.

Håper dette var svar godt nok!

Milla

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Unnskyld meg Milla, jeg tviler ikke på at du setter deg inn i ting som interesserer deg. og at du skaffer deg den kunnskapen du ønsker for å kunne stå for det du sier. MEN, du skriver følgende:

"...jeg vet det meste om sex og hva som er rett og galt."

icon_lol.gif

Mener du virkelig å påstå at du VET det meste om sex? Og at du vet hva som er rett og galt... hva legger du i det?

Jeg er eldre en deg, jeg har forsket og hatt mye sex, og er nysgjerrig som bare det på området, men jeg må innrømme at det masse jeg ikke VET når det gjelder sex! (sånn dersom du ikke mener hvor hullene er etc. den stilen)

Faktasaker er liksom greit å "vite det meste om" men sex er ikke noen faktasak med fasitsvar. Det er snakk om følelser og lyster, og det trodde jeg det var vanskelig å sitte med all kunnskap om. I og med at alle er forskjellige mener jeg? 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

DU misforstod meg nok litt. Det jeg mente og si var at jeg vet hva som er fakta og hva som er myter når det gjelder det tekniske innen sex.

Mulig at jeg skrev det litt klønete. Men du ser ikke meg stille spørsmål som:

Han vil ha analsex men det vil ikke jeg HJELP!

Kan kom utover magen min, kan sæden renne gjennom navlen slik at jeg kan være gravid?

Er det normalt og barbere seg?

Jeg kunne fortsatt i evigheter, men nå skjønner du hvertfall hva jeg mener. Slike spørsmål som du ser ovenfor stiller ikke en kvinne som har passert 20 år.

Milla

she knows she knows she knows

*www.milla-world.com* kommer snart1212[ Dette Innlegg er endret av: Milla den 2002-05-29 11:50 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og når man ikke hvet dette en gang må man jo spørre, blir dyrt å gå til legen hver gang, og anonymiteten en kan bruke her er en god anledning til å komme med "naive" (for noen) spørsmål.

Ungdommen krever litt mer tålmodighet fra oss enkelte ganger, så lærer de etter hvert... icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Milla, med din viten og holdning har du tydeligvis havnet på feil hylle....... hvorfor er du ikke sexolog?????? Du vet jo alt om "teknisk" sex og hva som er rett og galt...... *GJESP*

Har du ikke lært noenting du da, har du ikke lært at hva som oppfattes som rett og galt varierer fra person til person???? T.d er analsex og intimbarbering rett og normalt for meg, men for andre er det det ikke. Skjønner du?????

Det å sette seg selv på en pidestal og kalle seg selv en besserwisser som du gjør er helt utrolig patetisk - og etter min mening vitner det om stor usikkerhet på seg selv.

Angående innlegg fra unge mennesker her inne som omhandler ifl. deg utdebatterte emner - kan du ikke bare overse dem da, og innfinne deg med at alle ikke er like "glupe" og "opplyste" som deg????

Har du forresten aldri vært ung og uvitende selv???

Slik dagens samfunn har utviklet seg, så mener jeg fora som KG er et must for NETTOPP ungdom som søker viten - og da bør de vel for søren kunne bli behandlet med respekt her inne, og ikke motta det ene svada svaret etter det andre fra selvopphøyde besserwissere som inderst inne er like usikre selv.

Comprende????

10na icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....sensurert av Waco, noen ganger er det begrenset hvor mye svada som bør ligge på nettet....

1212[ Dette Innlegg er endret av: waco den 2002-05-30 03:52 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Waco (din grisegutt), jeg overvurderer ikke Milla's kunnskaper på dette (eller andre) områder.

Måten tingene har blitt lagt frem på fra vedkommendes side vitner om stor usikkerhet og særdeles liten elementær kunnskap i en grånyansert verden.....

10na icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tina, problemet er at dere er mongoer som gidder bli provosert av camilla....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

jadda jadda jadda.......waco...... helt sikkert. Et ordtak sier at på seg selv kjenner man andre.....

10na icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

På nok en skrudd måte har Waco rett.

Eller en skrudd måte å få sagt poenget sitt.

Jeg er 31 år og har erfaring med mye forskjellig. Har f. eks vært med på tre kanter med to menn og et annet par.

Jeg har utforsket litt på områder som pisking, rollespill, utendørs, og med tilskuere.

Men jeg har nesten ingen erfaring med anal sex.

Dette er nok mest grunnet litt panikk, manglende informasjon...og kanskje ingen å kunne stille de rette spørmålene til.

Så vidt jeg vet er ikke du Milla mer enn 18 år. Det at du tror du kan og vet alt viser igjen at du ikke tenker særlig på andre menneskers behov.

Dette har jeg skrevet litt om tidligere i en annen tråd.

Du er litt for ung til å kunne fortelle andre hva som er rett og galt.

For det som kanskje er helt utenkelig for deg er kanskje fullt ut tenkelig for meg og mangen andre.

Så hvis noen har spørsmål som for deg er helt teit så trenger du faktisk ikke å være nedlatende men kanskje heller synes det er fint at de faktisk har et sted hvor de kan stille disse spørsmålene.

Når jeg var yngre så hadde ikke jeg noe sted hvor jeg kunne spørre om slikt.

Du må bare fortsette å ytre din mening men vær presis i at det er akurat det du gjør.

Ikke tre dine holdninger ned over folk som om det er det enste rette.

Vær litt mer åpen for at noen er anerledes og åpen for andre ting.

Du virker som om du ønsker å lære mest mulig og eneste måten du kan lære mye om alt er ved å være åpen for andres holdninger og lære av andres erfaring, der du selv ikke ønsker erfaring.

Dette er et diskusjons forum hvor en kan ta opp spørsmål som en lurer på Milla.

Og elv om du føler deg helt utlært så er det mangen som ikke er trygg.

Mange som har spørmål de ikke vet hvordan de skal få svar på.

Spør og man får svar, sier jeg...

Hilsen en som lurer på masse ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ennå tilgode å møte en person som er utlært på sitt fagfelt. Som hovedfagsstudent møtte jeg maaaang guruer innen sine områder, men den eneste konklusjonen man kan trekke etter årevise studier er at "man ikke veit!". Den som tror han er utlært er ikke utlært, men ferdig!

Slik tror jeg det er innen sex også. Milla -jeg har dessverre INGEN tro på at noen kan ALT om sex og slett ikke deg som dømmer nord og ned folk som liker ting ikke du finner like naturlig!

Til opplysning er Milla født 1977 (altså et år yngre enn meg) og jeg tror overhode ikke en 25-åring kan stille opp mot hva enn 40-åring veit/ kan om sex. Sorry, Milla!

Jeg veit ikke hva slags kunnskaper/ utdannelsesnivå du har innen biologi, Milla, men med hovedfag dette erkjenner jeg at man bør faktisk ha noen runder med biologi (i tillegg til sosiologi, psykologi, medisin...etc) for å forstå hva som gjør oss til seksuelle vesner...

Mange hilsner Astra som kan sin biologi, men erkjenner at veien til allvitende innen sexologi er laaaang (og neppe oppnås av noen). 1212[ Dette Innlegg er endret av: Astra den 2002-05-30 09:58 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mindre man vet, jo mer tror man at man vet. Jo mer man vet man vet, desto mer vet man at man ikke vet.

Se 5 år tilbake. Trodde man da at man kunne så mye og var så voksen, fordi man så tilbake 5 år og så hvor mye mer voksen er var blitt...

Ydmykhet er en dyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Janna

Hvorfor må dere hakke på Milla? Bli nå enige om å være uenige dah! Jeg er lei av å se for meg en flokk med gribber som sitter over Milla-figuren og bare venter på et svakt punkt til å dukke opp, sånn at de kan få meske seg... Sånn er det jo her nå.

La oss få være forskjellige, og la oss få slippe å svare for absolutt ALT... Er ikke dette et nettsted? Med mange anonyme (selv om de har nick osv) brukere?

Sånn jeg ser det så burde denne tråden være lukket etter første innlegg. Men men. Det er min mening. Ikke for å angripe 10na eller noe.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man påstår at man veit ALT om et tema inviterer man til debatt! Kan ikke se at det er galt i motsi et slikt utsagn - uansett om dette dreier seg om Milla eller ikke.

Mange hilsner Astra som ikke har noe i mot Milla, men som heller ikke har tro på at noen kan alt om ett eller annet tema icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Milla har så vidt jeg kan se svart på det hun skulle. Å terpe mer på dette blir trakkasering, så jeg lukker tråden. Moderator.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...