Gå til innhold

Reise til Oman?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her som har erfaringer med å reise til Oman?

Jeg er bare nødt til å dra dit, har hatt lyst til å se landet i mange år! Problemet er at mannen min synes det virker utrygt å dra dit. Jeg tror ikke det, men sliter med å overbevise han.

Han er med på å dra til Dubai først (var der i fjor, elsker det!) og kjøre til Zighy Bay for å være der en stund, men jeg vil til Muscat! Er det trygt å kjøre fra Zighy Bay til Muscat?

Kom gjerne med reisetips, hotelltips og must-do's! Jeg vil dra!! :D

Anonym poster: 197f3d39ab5b28e610b478a3ae312b49

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer på det samme, så dytter denne tråden litt... :sjenert:

Så på travel-kanalen på tv, og det var en reportasje fra Oman. Vakkert land!

Slik jeg forstod det, er det veldig vestlig og morderne, men det er visse steder som kvinner må dekke seg litt til - sånne hellige steder og sånt.

Men ellers gikk den kvinnelige reporteren/programlederen vanlig kledd uten å måtte dekke seg til på hodet.

Skrevet

Som regel er turistplassene veldig trygge å reise til i "slike" land. Men hør med UDI for sikkerhetsskyld.

Skrevet

Det er ikke noe stress. Ha i bakhodet at det er et passe strengt muslimsk land og oppfør dere der etter. (Som rett o rimelig er når en er gjest i et land). Har på en måte vært i Oman :gjeiper: Kjørte fra Dubai til en museumsby. Ble litt forvirret over dette visummaset på et skilt men ignorerte det. Men vel hjemme så jeg at motorveien vi kjørte gikk gjennom Oman til denne enklaven som tilhører Emiratene... Dog, har ikke virkelig vært i Oman, men har studert muligheten og ser null problemer med å resie dit. Hverken som mann eller kvinne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...