Gå til innhold

Hensvik sprinkelseng (Ikea) og sengekant?

Anbefalte innlegg

Gjest Elyssa
Skrevet

Vi har tenkt å kjøpe http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50208366/ fra Ikea.

Men plutselig kom jeg i tanke om at det kanskje kan bli litt vanskelig med den sengekanten/beskyttelseskanten, siden det ikke er sprinkler hele veien rundt?

Jeg tenkte at det kanskje blir vanskelig å feste den, sånn at den enten 'står litt ut' eller glir? Men jeg vet ikke. Er det noen som har erfaringer?

Jeg er førstegangsmamma, så dere får bære over med min uvitenhet :sjenert:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Går fint det, du kan fremdeles knyte fast i alle hjørnene selv om korstidene er uten sprinkler. Min sprinkelbeskytter passer ihvertfall perfekt, den har båndene på akkurat rett sted (i alle hjørnene + midt på langsidene). Fin seng! :)

Anonym poster: 9b6feacc13fee48824ce3ab3286effba

Skrevet

Kjøpte samme seng i mørkebrun og sengekant. Synst ikke det var så praktisk. Kanten var ikke like enkel og feste. Så vi kjøper en ny seng til nr 2 med sprinkel heleveien rundt:) Skal kjøpe gulliver fra ikea. Veldig fin seng hvertfall. :) kanskje jeg kjøpte en dum sengekant. Vi brukte en fra ikea den gangen.

Skrevet

Ikke kjøp sengekant på Ikea, gå heller for noen litt høyere og tykkere/stivere. Å feste sengekanten var null stress, men så snart barnet begynte å bevege seg litt rundt i senga, så skled sengekanten ned hver gang en arm eller et bein havnet oppå sengekanten... Hos oss endte det med at jeg fjernet hele rælet, barna greier seg uten også :)

Skrevet

Er det den tynne sengekanten? Den er visst veldig dårlig og slarkete. Til den sengen der så tror jeg at jeg hadde kjøpt en sengekant som står mer av seg selv, siden det ikke går sprinkler rundt hele veien.

Eller, jeg hadde ikke kjøpt da, men sydd en fordi de er så dyre. Noe sånt: http://www.barnibody.no/nettbutikk/vare/informasjon/10231

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sydde på egne snorer der som kortsiden kom slik at jeg kunne knytte den rundt hele kortsiden (hvis det ga mening). Da sto den fint i spenn i hode- og fotenden selv om det ikke var sprinkler der =)

Anonym poster: c874972a044abf867d8796dcdd9e62a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...