AnonymBruker Skrevet 2. august 2012 #1 Skrevet 2. august 2012 Nå sitter jeg her og er veldig forvirra og usikker, så da er det så greit å ty til dere her inne :gjeiper: Saken er at jeg til nå har jobbet i et årsvikariat, som endte for to dager siden. Jeg ble så tilbudt fast ansettelse i samme stilling, og takket ja til det. Fikk tilsendt ny arbeidsavtale i posten, som jeg nå skal signere og sende tilbake. Men i går fikk jeg plutselig en telefon fra et annet sted, med spørsmål om jeg ville ha jobb. Dette frister veldig, men nå ble jeg litt usikker på hva jeg skal gjøre med den gamle jobben min, hvis jeg bestemmer meg for å ta den nye. Jeg har jo takket skriftlig ja, men ikke signert avtalen enda. Hva skjer med ferien jeg enda ikke har tatt? Vil jeg kunne overføre den til neste sted? Jeg kan ta den ut i oppsigelsestida, men jeg må vel ikke? Anonym poster: 91893188d7467b8f369ccea42b37da4f
cha Skrevet 3. august 2012 #2 Skrevet 3. august 2012 Du kan ikke overføre ferien din til neste arbeidsplass, og du kan ta ferien i oppsigelsestiden din, hvis arbeidsgiver synes det er greit, og h*n har noen som kan ta over for deg på dagen. Ta det opp med arbeidsgiver at du har fått et annet tilbud, og at det frister fo r deg.
@Maja Skrevet 4. august 2012 #3 Skrevet 4. august 2012 (endret) Vist du har sagt ja til jobben må du nok sei opp vist du ikkje skal ha den, sjølv om du ikkje har signert avtalen. Du har krav på å få ta 3 veker ferie i perioden juni - september, arbeidsgiver skal ha ein veldig god grunn for å kunne nekte deg det. Den ferien du ikkje avvikler før jobbskifte har du rett på å ta ut hos ny arbeidsgiver. Men vanligvis må ein ta dette som ulønna ferie (men du får jo ev unytta ferietrekk tilbakebetalt frå forrige arbeidsgiver, så går opp i opp) Ferieloven: http://www.lovdata.no/all/hl-19880429-021.html Endret 4. august 2012 av @Maja 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå