Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvilke klær har dere på barna deres i barnehagen?

er det bare kosebukser det går i, tenker spesielt på gutter...?

hva har dere liggende i barnehagen?er det nytt tøy eller tøy som ikke ser veldig pent ut (av ekstraskiftklærne)

hvor mange ekstraskiftsett har dere liggende?

Videoannonse
Annonse
Gjest pysepusen
Skrevet (endret)

Han går i de samme klærne som hjemme, dvs. joggebukser (helst velour-bukser), men også myke dongeribukser. Sistnevnte har han ikke på seg når det er litt kaldere ute. Det blir litt styr under dressen. Om vinteren har han på seg joggebukser i ull.

Jeg passer på å ha to hele skift i sekken hver dag. Gjerne litt mer sokker. To hele skift er vanlig tøy + sommertøy om sommeren og ullundertøy + klær til å ha utenpå om høsten/vinteren/våren). Det er det samme tøyet som han går med til vanlig. Slitt/gammelt tøy som ikke ser fint ut har han ikke uansett hvor det skulle være.

Edit: i fjor etter barnehagestart var det mye body og bukse (de gode buksene fra Lindex, synd de ikke går lenger opp enn str. 86...), og i vinter var det også mye ullbody og ullstrømpis :)

Endret av pysepusen
Skrevet

Det går i joggebukser. Får han valget mellom dongeri og joggebukse velger han joggebukse. Men jeg sørger for at klærne han går i passer sammen fargemesssig så han ser noenlunde velkledd ut.

Blir nok joggebukser o.l på lillemor som skal begynne nå også.

Jeg takler ikke klær som strammer selv, så er nok derfor jeg kler barna i behagelige klær.

Av skifteklær har jeg som oftest arveklær eller klær jeg har kjøpt billig på salg(f eks gensere til 29 kr på Cubus). Har sett hos eldstemann at det ikke er så ofte det er behov for å skifte, så da syns jeg ikke det trenger å ligge spesielt dyre klær der som han kanskje vokser ut av uten å få brukt.

Har 2 skift nå sommerstid og 3 skift vinterstid, er som oftest vinterstid det er behov for skift.

Skrevet

Han går i de samme klærne som hjemme, dvs. joggebukser (helst velour-bukser), men også myke dongeribukser. Sistnevnte har han ikke på seg når det er litt kaldere ute. Det blir litt styr under dressen. Om vinteren har han på seg joggebukser i ull.

Jeg passer på å ha to hele skift i sekken hver dag. Gjerne litt mer sokker. To hele skift er vanlig tøy + sommertøy om sommeren og ullundertøy + klær til å ha utenpå om høsten/vinteren/våren). Det er det samme tøyet som han går med til vanlig. Slitt/gammelt tøy som ikke ser fint ut har han ikke uansett hvor det skulle være.

Edit: i fjor etter barnehagestart var det mye body og bukse (de gode buksene fra Lindex, synd de ikke går lenger opp enn str. 86...), og i vinter var det også mye ullbody og ullstrømpis :)

hvilken?

http://www.lindex.com/no/barn/baby-50-86-cm/underdeler/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...