Gjest Frustrert gjest Skrevet 2. august 2012 #1 Del Skrevet 2. august 2012 Heisann!:-) Jeg er ei jente på 17 år som har en kjæreste på 19. 6.august drar han i førstegangstjeneste i Garden (og har planer om å søke seg til jegertroppen), og jeg gruer meg noe forferdelig. Det verste er jo at vi kommer fra Tromsø, og han skal være i Oslo. (som vil si at han ikke kan komme hjem hver helg slik som mange som bor nære gjør) Vi har vært sammen i over 1 år, og har det veldig bra sammen. Men nå er jeg redd militæret skal ødelegge oss. Selvfølgelig vet jeg at om vi har et bra forhold og er ment 2 be og blablabla så klarer vi det, men jeg er likevel usikker. Jeg hører så mye om utroskap i militæret, hvor lett det er å være utro når kjæresten er langt unna osv, og rett og slett folk som vokser fra hverandre. Derfor vil jeg gjerne høre DERES erfaringer, dere som har vært i forsvaret og dere som har hatt kjærester i forsvaret. Hvordan var det, og hvordan gikk det? Vil høre dønn ærlige svar, både om dårlige ting og brae ting. Og er det mulighet for at jeg kan dra på besøk til han, komme inn i leiren (om det nå er det det heter), se hvor han har rom osv? Dere som har vært i Garden/jegertroppen: Vet dette varierer, men hvordan var permene deres? Må også føye til at han gleder seg veldig til militæret, og har planer om en karriere innenfor nettopp det. Så jeg støtter han selvfølgelig fullt ut, og kommer på ingen måte til å prøve å få han til å dra hjem og lignende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Laktosefri Skrevet 2. august 2012 #2 Del Skrevet 2. august 2012 Han kommer til å være utro, like greit å slå opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frustrert gjest Skrevet 2. august 2012 #3 Del Skrevet 2. august 2012 Han kommer til å være utro, like greit å slå opp. Var det det som skjedde med deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2012 #4 Del Skrevet 2. august 2012 Glem hva andre sier om militære og utroskap osv. Om noen er utro når de drar i militæret, er de typen til å være utro uansett. Vær flinke til å ta vare på hverandre, her på samlivsforumet er det en tråd som heter Hvordan holde liv i et avstandsforhold, eller noe, kanskje det er noe for deg?<br /><br /> Anonym poster: a25ad1c3afddfcab36ca147ff44f7a26 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2012 #5 Del Skrevet 2. august 2012 Min kjæreste er nettopp ferdig med førstegangstjenesten og har akkurat skrevet en tre-årig kontrakt med forsvaret. Han var utro to ganger. Sånn bortsett fra det (he-he....), har det gått greit å ha en kjæreste i militæret. Min var første ukene i Stavanger, på Madla rekruttskole og da kom han hjem nesten hver helg, men det er fordi jeg "forlangte" det ettersom mesteparten av året kom han til å tilbringe på reise. Det er fint med litt pauser fra hverandre og å kjenne på savnet etter kjæresten sin. Du er 17 år og går sikkert på skole? Han var mye vekke i for eksempel eksamensperioden min og da synes jeg egentlig at det var veldig deilig å kunne bruke all min tid på det istedet for å være med kjæresten. Forholdet vårt har blitt bedre på grunn av militæret (forsatt sånn bortsett fra utroskapen), når man bare må snakke i telefonen og ikke får sett hverandre så ofte, har vi hatt mange gode samtaler og kommet litt nærmere hverandre og blitt kjent på et helt nytt plan. Nå er han hjemme på ferie og det er helt ærlig litt vanskelig å omstille seg at han er HER HELE TIDEN. Så forandringer er rare begge veier, men går greit når du blir vant til det. Jeg tror nok dere klarer dere fint så lenge begge to gjør en innsats. For et avstandsforhold krever litt mer, tror jeg. Husk å stille litt krav til kontakt om han som min kjæreste er litt sløv og tror det går greit med èn meldig i uken etc.. :-) Med besøk vet jeg ikke hvordan det er i garden, men for sjøforsvaret (hvor min kjæreste var), fikk ingen menige eller førstegangstjenere lov å ta med besøk inn på stasjonen. Det er bra du støtter han! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aldribest Skrevet 2. august 2012 #6 Del Skrevet 2. august 2012 Kjæresten min dro i militæret når jeg var 17 også, men han kom hjem igjen etter 2 uker etter mye syting! Det var helt forferdelig de første dagene han var borte, men så gikk det litt bedre etterhvert selvom det var noe som manglet hjemme. Når han først kom hjem, så var jeg så glad for å se han! Ble liksom forelsket på ny nesten, kjentes ut som vi var nyforelsket, selvom vi hadde vært sammen i 2 år. Men i militæret har de ikke lov å ha sex inne på "leiren" tror jeg, at de må ut i skogen om det skal skje noe. Og de har vel heller ikke lov å ha sex med noen som er over dem i troppen ( jeg er ikke helt sikker på dette, men tror det er sånn). Men det er jo veldig ekkelt for om han er utro er det ikke så mange som får vite om det, men om du er det så går jo ryktet fort. Men det der tror jeg går helt fint! Bare hold kontakten gjennom oppholdet hans, mener militæret betaler fly/tog hjem når han har permisjon. Og jegertroppen er vel oppe i Nord? :-) Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2012 #7 Del Skrevet 2. august 2012 Glem hva andre sier om militære og utroskap osv. Om noen er utro når de drar i militæret, er de typen til å være utro uansett. Vær flinke til å ta vare på hverandre, her på samlivsforumet er det en tråd som heter Hvordan holde liv i et avstandsforhold, eller noe, kanskje det er noe for deg?<br /><br /> Anonym poster: a25ad1c3afddfcab36ca147ff44f7a26 Hvordan det? Det er mye lettere å være utro for eksempel på guttetur med fyll og fanteri i Magaluf enn når man er hjemme med kjæresten. Min kjæreste er ikke "den utro typen", men var det i militæret. Selvfølgelig er det helt hans egen skyld, men han skulle imponere guttene han tjenestegjorde med og vise at han hadde sjangs på den og den jenten. De oppmuntret han og ba han drite i kjæresten. En lettpåvirkelig drittunge av en utro kjæreste med forkastelig moral - helt klart! Men situasjonsbetinget likeså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2012 #8 Del Skrevet 2. august 2012 Kjæresten min dro i militæret når jeg var 17 også, men han kom hjem igjen etter 2 uker etter mye syting! Det var helt forferdelig de første dagene han var borte, men så gikk det litt bedre etterhvert selvom det var noe som manglet hjemme. Når han først kom hjem, så var jeg så glad for å se han! Ble liksom forelsket på ny nesten, kjentes ut som vi var nyforelsket, selvom vi hadde vært sammen i 2 år. Men i militæret har de ikke lov å ha sex inne på "leiren" tror jeg, at de må ut i skogen om det skal skje noe. Og de har vel heller ikke lov å ha sex med noen som er over dem i troppen ( jeg er ikke helt sikker på dette, men tror det er sånn). Men det er jo veldig ekkelt for om han er utro er det ikke så mange som får vite om det, men om du er det så går jo ryktet fort. Men det der tror jeg går helt fint! Bare hold kontakten gjennom oppholdet hans, mener militæret betaler fly/tog hjem når han har permisjon. Og jegertroppen er vel oppe i Nord? :-) Lykke til! Selvom man sier sex på leir ikke er lov, skjer det hele tiden og man blir fersket uten konsekvenser. Dette har jeg sett med egne øyne. Mange jeg tjenestegjorde med hadde sex med medsoldater i løpet av oppholdet. Militæret betaler så og så mange turer hjem, ikke alle. Husker ikke hvor mange. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frustrert gjest Skrevet 2. august 2012 #9 Del Skrevet 2. august 2012 Tusen takk for alle svar! Men ser jo nå at sannsynligheten for at han er utro, er der, og den er ganske stor. Han sier jo at jeg ikke skal sammenligne med andre, men likevel når det i sånn 90% av tilfellene skjer så må jeg jo spørre.. Han er også den typen som ikke er utro, men som kan la seg påvirke av andre, "kom an, dama di får ikke vite det" og slike ting. "aldribest": er en jegertropp i Garden, som da er nede på sørlandet. Han skulle egentlig inn her oppe i nord, men ble ikke noe av det likevel.. Ja, det er en fæl tanke at han kan være utro så mye han vil uten at jeg får vite noe, mens om jeg gjør en liten glipp så får han vite det med en gang (ikke at jeg planlegger at det kommer til så skje men) Han har lovd å sende melding eller ringe hver gang han har mulighet, heldigvis. Han har også sagt at han ikke er i førstegangstjenesten for å ha det gøy, dra på byen å finne seg fitte. Han er der for en framtidig karriere. Så jeg får håpe han klarer å leve opp til det han selv sier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frustrert gjest Skrevet 2. august 2012 #10 Del Skrevet 2. august 2012 Min kjæreste er nettopp ferdig med førstegangstjenesten og har akkurat skrevet en tre-årig kontrakt med forsvaret. Han var utro to ganger. Sånn bortsett fra det (he-he....), har det gått greit å ha en kjæreste i militæret. Min var første ukene i Stavanger, på Madla rekruttskole og da kom han hjem nesten hver helg, men det er fordi jeg "forlangte" det ettersom mesteparten av året kom han til å tilbringe på reise. Det er fint med litt pauser fra hverandre og å kjenne på savnet etter kjæresten sin. Du er 17 år og går sikkert på skole? Var han utro i starten av oppholdet, eller mer mot slutten? Og var det han selv som fortalte det, eller fant du ut av det? Min kjærest har dessverre ikke mulighet til å komme hjem hver helg siden vi er på hver sin side av landet. Er ferdig på skole, og er ute etter heltidsjobb, så det blir jo å fylle mesteparten av dagene mine. I tillegg har jeg et mål om å bli fit and fabolous til han kommer hjem (altså begynne å trene) Tusen hjertelig takk for svar :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2012 #11 Del Skrevet 2. august 2012 Var han utro i starten av oppholdet, eller mer mot slutten? Og var det han selv som fortalte det, eller fant du ut av det? Min kjærest har dessverre ikke mulighet til å komme hjem hver helg siden vi er på hver sin side av landet. Er ferdig på skole, og er ute etter heltidsjobb, så det blir jo å fylle mesteparten av dagene mine. I tillegg har jeg et mål om å bli fit and fabolous til han kommer hjem (altså begynne å trene) Tusen hjertelig takk for svar :-) Mot slutten. Han hadde vel 3 måneder igjen. Det var jeg som fant det ut. Dum som han er ble de venner på facebook og da var det lett for meg å spørre og han innrømmet det til slutt. Som det ble sagt her oppe, det som er det verste er at jo det er stor sannsynlighet for at vi aldri får vite noe om det hvis noe skjer.. Det høres ut som en fin plan! Jeg også begynte å trene, det er greit at ikke han er den eneste som er blitt litt kjekkere hver gang dere møtes Jeg ville ikke tatt sorgene på forskudd, jeg får litt dårlig samvittighet for at jeg "skremmer" deg nå. At min kjæreste var utro betyr på ingen måte at din kommer til å være det! Du har nok funnet en flott fyr, jeg er bare litt bitter siden jeg fant nettopp ut av utroskap nummer to, og da burde jeg vel absolutt ikke komme med råd til en som er bekymret slik som deg. Som sagt, ikke ta sorgene på forskudd! Lykke til med alt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrufstark Skrevet 2. august 2012 #12 Del Skrevet 2. august 2012 Mot slutten. Han hadde vel 3 måneder igjen. Det var jeg som fant det ut. Dum som han er ble de venner på facebook og da var det lett for meg å spørre og han innrømmet det til slutt. Som det ble sagt her oppe, det som er det verste er at jo det er stor sannsynlighet for at vi aldri får vite noe om det hvis noe skjer.. Det høres ut som en fin plan! Jeg også begynte å trene, det er greit at ikke han er den eneste som er blitt litt kjekkere hver gang dere møtes Jeg ville ikke tatt sorgene på forskudd, jeg får litt dårlig samvittighet for at jeg "skremmer" deg nå. At min kjæreste var utro betyr på ingen måte at din kommer til å være det! Du har nok funnet en flott fyr, jeg er bare litt bitter siden jeg fant nettopp ut av utroskap nummer to, og da burde jeg vel absolutt ikke komme med råd til en som er bekymret slik som deg. Som sagt, ikke ta sorgene på forskudd! Lykke til med alt! Aff, synes synd i deg! Men du har jo gjort et valg, så jeg krysser fingrene for at det er det rette for deg :-) Jeg skal selvfølgelig prøve å se hvordan det går, så får vi håpe på det beste :-) Tusen takk igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøya a'2012 Skrevet 2. august 2012 #13 Del Skrevet 2. august 2012 Se frammover, å ta vare på tia dere har sammen. Jeg og min kjære møttes i militæret, og nå er første barnet tenåring -kos deg med live "ditt" når han ikke er hjemme, så skal du se at de neste åra går som en lek (sier åra, om han vil gjøre karriære som du sier, har han vel ennå noen år igjen?) lykke til med framtia:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 3. august 2012 #14 Del Skrevet 3. august 2012 Min kjæreste er nettopp ferdig med førstegangstjenesten og har akkurat skrevet en tre-årig kontrakt med forsvaret. Han var utro to ganger. Sånn bortsett fra det (he-he....), har det gått greit å ha en kjæreste i militæret. Min var første ukene i Stavanger, på Madla rekruttskole og da kom han hjem nesten hver helg, men det er fordi jeg "forlangte" det ettersom mesteparten av året kom han til å tilbringe på reise. Det er fint med litt pauser fra hverandre og å kjenne på savnet etter kjæresten sin. Du er 17 år og går sikkert på skole? Han var mye vekke i for eksempel eksamensperioden min og da synes jeg egentlig at det var veldig deilig å kunne bruke all min tid på det istedet for å være med kjæresten. Forholdet vårt har blitt bedre på grunn av militæret (forsatt sånn bortsett fra utroskapen), når man bare må snakke i telefonen og ikke får sett hverandre så ofte, har vi hatt mange gode samtaler og kommet litt nærmere hverandre og blitt kjent på et helt nytt plan. Nå er han hjemme på ferie og det er helt ærlig litt vanskelig å omstille seg at han er HER HELE TIDEN. Så forandringer er rare begge veier, men går greit når du blir vant til det. Jeg tror nok dere klarer dere fint så lenge begge to gjør en innsats. For et avstandsforhold krever litt mer, tror jeg. Husk å stille litt krav til kontakt om han som min kjæreste er litt sløv og tror det går greit med èn meldig i uken etc.. :-) Med besøk vet jeg ikke hvordan det er i garden, men for sjøforsvaret (hvor min kjæreste var), fikk ingen menige eller førstegangstjenere lov å ta med besøk inn på stasjonen. Det er bra du støtter han! Hvordan klarer du å tilgi når han var utro lurer jeg på? ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest solveig92 Skrevet 3. august 2012 #15 Del Skrevet 3. august 2012 Heisann!:-) Jeg er ei jente på 17 år som har en kjæreste på 19. 6.august drar han i førstegangstjeneste i Garden (og har planer om å søke seg til jegertroppen), og jeg gruer meg noe forferdelig. Det verste er jo at vi kommer fra Tromsø, og han skal være i Oslo. (som vil si at han ikke kan komme hjem hver helg slik som mange som bor nære gjør) Vi har vært sammen i over 1 år, og har det veldig bra sammen. Men nå er jeg redd militæret skal ødelegge oss. Selvfølgelig vet jeg at om vi har et bra forhold og er ment 2 be og blablabla så klarer vi det, men jeg er likevel usikker. Jeg hører så mye om utroskap i militæret, hvor lett det er å være utro når kjæresten er langt unna osv, og rett og slett folk som vokser fra hverandre. Derfor vil jeg gjerne høre DERES erfaringer, dere som har vært i forsvaret og dere som har hatt kjærester i forsvaret. Hvordan var det, og hvordan gikk det? Vil høre dønn ærlige svar, både om dårlige ting og brae ting. Og er det mulighet for at jeg kan dra på besøk til han, komme inn i leiren (om det nå er det det heter), se hvor han har rom osv? Dere som har vært i Garden/jegertroppen: Vet dette varierer, men hvordan var permene deres? Må også føye til at han gleder seg veldig til militæret, og har planer om en karriere innenfor nettopp det. Så jeg støtter han selvfølgelig fullt ut, og kommer på ingen måte til å prøve å få han til å dra hjem og lignende. Jeg har selv vært i Garden, var ferdig i juni faktisk. Han kommer til å ha rekutten sin på Terningmoen, og dersom de har det likt som oss, så får han lov å dra hjem den 2.helgen han er der. Iløpet av rekrutten er han nok opptatt - for det skjer mye! Orden i klesskapet (særlig viktig i Garden..), trening osv. Skjønner at du er litt skeptisk, men tror nok dere kommer til å klare det om dere jobber for det :-) Når han kommer til Oslo, så blir det nok ikke så mye fri.. (Beklager å si det..) Jeg hadde lite fri iforhold til mange andre av mine venner som var i førstegangstjenesten samtidig som meg. Garden har generelt lite fri grunnet vakt og beredskap. Men selvfølgelig, vi har fri, men ikke like mye som andre. Ikke forvent at han kommer hjem annerhver helg. Om han er heldig så kan han havne i kp.stab, og da har han mer fri enn andre i kompaniet sitt generelt. Jegertropp har ikke noe mer fri/tjeneste enn andre tropper, så det er ikke noe problem. Garden har mange dager hvor leiren er åpen, men du får nok mest sannsynligvis ikke lov til å se hvor han bor. visstnok grunnet "sikkerhetsgrunner".. Jeg møtte selv kjæresten min i militæret, vi hadde det kjempebra sammen. Vi hadde militæret som felles interesse og også andre forskjellige ting som vi kunne snakke om. Da jeg dro til Huseby, ble det vanskeligere pga avstanden. Men vi var flinke til å holde kontakten og snakke om hva vi holdt på med. Han kommer nok til å oppleve masse og få venner for livet, det får du nok høre masse om!! Håper det iallefall hjalp litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrufstark Skrevet 3. august 2012 #16 Del Skrevet 3. august 2012 Jeg har selv vært i Garden, var ferdig i juni faktisk. Han kommer til å ha rekutten sin på Terningmoen, og dersom de har det likt som oss, så får han lov å dra hjem den 2.helgen han er der. Iløpet av rekrutten er han nok opptatt - for det skjer mye! Orden i klesskapet (særlig viktig i Garden..), trening osv. Skjønner at du er litt skeptisk, men tror nok dere kommer til å klare det om dere jobber for det :-) Når han kommer til Oslo, så blir det nok ikke så mye fri.. (Beklager å si det..) Jeg hadde lite fri iforhold til mange andre av mine venner som var i førstegangstjenesten samtidig som meg. Garden har generelt lite fri grunnet vakt og beredskap. Men selvfølgelig, vi har fri, men ikke like mye som andre. Ikke forvent at han kommer hjem annerhver helg. Om han er heldig så kan han havne i kp.stab, og da har han mer fri enn andre i kompaniet sitt generelt. Jegertropp har ikke noe mer fri/tjeneste enn andre tropper, så det er ikke noe problem. Garden har mange dager hvor leiren er åpen, men du får nok mest sannsynligvis ikke lov til å se hvor han bor. visstnok grunnet "sikkerhetsgrunner".. Jeg møtte selv kjæresten min i militæret, vi hadde det kjempebra sammen. Vi hadde militæret som felles interesse og også andre forskjellige ting som vi kunne snakke om. Da jeg dro til Huseby, ble det vanskeligere pga avstanden. Men vi var flinke til å holde kontakten og snakke om hva vi holdt på med. Han kommer nok til å oppleve masse og få venner for livet, det får du nok høre masse om!! Håper det iallefall hjalp litt. Tusen hjertelig takk for svar, det hjalp mye! :-) Og det er rett som du sier, han blir å ha rekrutten på Terningmoen. Så tusen takk for svar ang. fri og sånt :-) Er tungt å tenke på at han er på andre siden av landet, men vi er begge veldig innstilte på å få det til. Sa til han i går kveld at det er 50/50 sjangse for at vi klarer det, enten så går det ikke, eller så blir det bedre. Da svarte han "50/50? æ trudde no det va 100% for at vi klare det her!". Så vi får krysse fingrer og tær for at det går bra :-D Igjen, takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
betrayed Skrevet 4. august 2012 #17 Del Skrevet 4. august 2012 Jeg tenker at om han er utro der fordi han kan bli påvirket, kan han bli det hjemme også. Stol på han du, inntil det motsatte er bevist Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest meh Skrevet 4. august 2012 #18 Del Skrevet 4. august 2012 Finnes jo knapt jenter i forsvaret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Strøken. Skrevet 4. august 2012 #19 Del Skrevet 4. august 2012 Jeg hadde kjæreste som reiste i militæret. Samme avstand som dere. Utroskap. Og det ble slutt. Beste som skjedde meg ;-) Kom meg videre. Begynner å bli maaange år siden :-P Rådet mitt: ta sjansen. Det er ingenting du får gjort fra eller til. Ikke bruk tiden på å bekymre deg hvertfall. Går det fint så gjør det det. Går det dårlig så har du mye i fremtiden som venter på deg. Blant annet den prinsen på den hvite hesten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrufstark Skrevet 4. august 2012 #20 Del Skrevet 4. august 2012 Jeg tenker at om han er utro der fordi han kan bli påvirket, kan han bli det hjemme også. Stol på han du, inntil det motsatte er bevist Du har vel rett i det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå